Nekromanti Guilty pleasures?

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Jag känner alltid folks blickar när jag tömmer ner en halv flaska ketchup i någons omsorgsfullt tillagade stuvade makaroner.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Robban said:
Du, jag och resten av Japan och världen då. Den är superpopulär. Nåt annat? (Jag är mest nyfiken om du sett nåt som inte jag kollat på, faktiskt. Det kommer så mycket varje säsong att det är svårt att hänga med.)
Jag gissar att du redan har sett NANA och Kuragehime, men om inte så är de värda att kolla in.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Recca said:
Svarte faraonen said:
Vem skäms väl för senap?
Jag har dijonsenap på mackorna istället för margarin. :gremsmile:
Det kan jag relatera till. Ost och senap på en knäckemacka är fantastiskt! :gremsmile:

Har du testat senap i kombo med andra pålägg? Senap med leverpastej? Senap på prickig korv? Senap med kaviar?

/Anders
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Arvidos MC said:
Troberg said:
Recca said:
Svarte faraonen said:
Vem skäms väl för senap?
Jag har dijonsenap på mackorna istället för margarin. :gremsmile:
Ah, då förstår jag varför du skäms. Det ska ju vara Västerviks eller Gravelejs senap.
Egentligen borde det ju heta shameful pleasures... skuld ≠ skam

Vad är det skamliga i att vara någon som tar senap på mackan istället för smör? Fettövermedvetenhet? Borgarfasoner? Kufiskhet?
Nä du har rätt. Senapen var ingen bra guilty pleasure. Jag kämpade o kämpade för o komma på mitt guilty pleasure och försökte för mycket så det blev inge bra. Men nu har jag kommit på vad mitt riktiga Guilty pleasure är. Jag följer UFC. The ultimate fighter? Sett alla avsnitt sedan säsong 10 eller nåt. UFC-galor? Sett alla galor sedan kring UFC 90 tror jag.

Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
Recca said:
Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Du kan trösta dig med en sak.
Det är i alla fall inte Wrestling.

Jag undrar om någon på forumet faktiskt följer Wrestling? För det skulle vara ett RIKTIGT guilty pleasure av stora mått.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Organ said:
Har du testat senap i kombo med andra pålägg? Senap med leverpastej? Senap på prickig korv? Senap med kaviar?
Leverpastej: OK.
Prickig korv: Helt lysande, speciellt i varma mackor.
Kaviar: Inget vidare.
Ost: OK.
Skinka: Lysande.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Cybot said:
Recca said:
Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Du kan trösta dig med en sak.
Det är i alla fall inte Wrestling.

Jag undrar om någon på forumet faktiskt följer Wrestling? För det skulle vara ett RIKTIGT guilty pleasure av stora mått.
Jag gjorde det, men har av tidsbrist kommit från det.

Vad är problemet?

Jag gillar det för att:

* Titta på hur de bygger upp en story och matcherna. Finns skitmycket att lära där om hur man lägger upp dramat i rollspel.
* I och med att jag vet att det är fejk så kan jag njuta av det som underhållningsvåld. Folk blir inte skadade på riktigt (såvida inte någon gör ett dåligt jobb och klantar sig). Boxning och UFC och sånt, däremot, har jag svårt för.
* I vilka andra sporter har man 400 lysrör i ringen och byter ut ringrepen mot taggtråd, har flaming tables-matcher, knockar regelbundet domaren, no disqualification-matcher, fans brings the weapons-matcher och så vidare?

Däremot så har jag tröttnat ur lite på WWE och ECW har gått utför sedan WWE köpte dem. CZW är dock OK.

Min dröm skulle vara att öka till Mexico och gå på riktig mexikansk Lucha Libre.

Eller att göra något i stil med att starta ett korpfotbollslag, där alla lagmedlemmar har sin egen image, sin egen entremusik, sin egen gimmick, sin egen dräkt (som naturligtvis inte skulle ha med fotbollskläder att göra, utan det skulle varit långa rockar, bikerimage, kostymnisseimage med mera) och så vidare. Det skulle ta minst en timme för laget att gå in på plan, för att alla spelare skulle kunna göra sin egen entré. Att vinna är inte så viktigt, imagen skulle vara viktigare. Fan så kul man skulle kunna ha innan de stängde av oss från spel...
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jamen snälla ååååååh vad jag vill vara med i ditt korplag!

Om detta nånsin blir sanning vill jag att du här och nu lovar att kontakta mig. Jag är beredd att pendla.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Följde Wrestling innan. Men brände ut mig på det.

Tittar förstås på MMA också. Men nu för tiden blir det bara UFC och Bellator, om ens det, innan såg jag all möjlig skit. Nåt Indiskt förbund var antagligen det sämsta. Super Fight League tror jag det hette. Allt var så otroligt taffligt och värdelöst.
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Kuragehime :heart: Fast det är ju inte värt att kolla på den egentligen, den fick ju bara 13 episoder och inget riktigt avslut :gremfrown:. Mangan är dock väldigt bra, vet inte om den har plockats upp av nån översättare? (ser inte ut så på wikipedia)

Nana är väl shoujo egentligen? Fast etiketterna är rätt flytande. Men ja, den är också bra.

(När folk frågar vad jag gillar brukar jag bara säga att jag gillar tecknat (det är dessutom alltid roligt att höra animefans gnissla tänder över att jag kallar just anime för tecknat), det är inte ofta man behöver vara mer specifik än så.)
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Recca said:
Cassius said:
Casual sex och/eller onani.
Onani förstår jag. Jag är förvånad att inte fler skrivit det redan.
Kanske för att sexgrejer inte är (eller bör vara) guilty pleasures för andra än katoliker? Dessutom är det väl rent allmänt så att när folk snackar guilty pleasures så antas det vara icke-sexuella grejer?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Ape Of Wrath said:
Jamen snälla ååååååh vad jag vill vara med i ditt korplag!

Om detta nånsin blir sanning vill jag att du här och nu lovar att kontakta mig. Jag är beredd att pendla.
Jag lovar!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Cybot said:
Recca said:
Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Du kan trösta dig med en sak.
Det är i alla fall inte Wrestling.

Jag undrar om någon på forumet faktiskt följer Wrestling? För det skulle vara ett RIKTIGT guilty pleasure av stora mått.
Jag följer det inte, men jag tycker om att titta på det. Här i Malmö har vi ju då och då live-matcher, vilka är fantastiska tillfällen att släppa ut sin inre skrikande idiot.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Svarte faraonen said:
Cybot said:
Recca said:
Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Du kan trösta dig med en sak.
Det är i alla fall inte Wrestling.

Jag undrar om någon på forumet faktiskt följer Wrestling? För det skulle vara ett RIKTIGT guilty pleasure av stora mått.
Jag följer det inte, men jag tycker om att titta på det. Här i Malmö har vi ju då och då live-matcher, vilka är fantastiska tillfällen att släppa ut sin inre skrikande idiot.
Det är ju olika guilty pleasures. Att titta på UFC är ju ändå nånstans att se på när folk slåss på riktigt under halv-kontrollerade former. Jag säger halvkontrollerade eftersom en del grejer man får se är jättehemskt, en del knockouts eller bryt eller så som jag sett har fått mig att bli skrämd. Och jag vill ju nånstans av moraliska skäl bojkotta det. Nånstans är det ju samma typ av princip kring UFC som kring gladiatorspelen i Rom, bara lite mindre dödligt.

Att titta på wrestling skulle jag skämmas 10 gånger mer för, dock. Det är så jävla dåligt. Om det hade gjorts för vuxna istället för barn hade det varit bättre; typ om de intrigerade i lite andra miljöer, t.ex. får man aldrig se dem träna trots att träningen ju måste uppta 75% av deras vakna dygn. All intrig är jättebarnsligt skriven och allt de säger är jätte-dåligt. Men tänk om det inte var det. Om det hade gjorts bättre helt enkelt. Högre produktionsvärde och lite skådespelarinsatser. Då hade det kunnat vara bra.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Cybot said:
Recca said:
Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Du kan trösta dig med en sak.
Det är i alla fall inte Wrestling.

Jag undrar om någon på forumet faktiskt följer Wrestling? För det skulle vara ett RIKTIGT guilty pleasure av stora mått.
Wrestling > UFC. Alla dagar.
Wrestling är show och spektakel. UFC är våld och idioti och machokultur till 100%.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
Recca said:
Men tänk om det inte var det. Om det hade gjorts bättre helt enkelt. Högre produktionsvärde och lite skådespelarinsatser. Då hade det kunnat vara bra.
Det säger något när Randy Savage är hög på kokain under intervjuer och FORTFARANDE blåser 99% av de övriga ur vattnet.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8C4lK41SX-Q"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/8C4lK41SX-Q" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Recca said:
Svarte faraonen said:
Cybot said:
Recca said:
Jag skääääms så mycket. *Snyft.*
Du kan trösta dig med en sak.
Det är i alla fall inte Wrestling.

Jag undrar om någon på forumet faktiskt följer Wrestling? För det skulle vara ett RIKTIGT guilty pleasure av stora mått.
Jag följer det inte, men jag tycker om att titta på det. Här i Malmö har vi ju då och då live-matcher, vilka är fantastiska tillfällen att släppa ut sin inre skrikande idiot.
Det är ju olika guilty pleasures. Att titta på UFC är ju ändå nånstans att se på när folk slåss på riktigt under halv-kontrollerade former. Jag säger halvkontrollerade eftersom en del grejer man får se är jättehemskt, en del knockouts eller bryt eller så som jag sett har fått mig att bli skrämd. Och jag vill ju nånstans av moraliska skäl bojkotta det. Nånstans är det ju samma typ av princip kring UFC som kring gladiatorspelen i Rom, bara lite mindre dödligt.

Att titta på wrestling skulle jag skämmas 10 gånger mer för, dock. Det är så jävla dåligt. Om det hade gjorts för vuxna istället för barn hade det varit bättre; typ om de intrigerade i lite andra miljöer, t.ex. får man aldrig se dem träna trots att träningen ju måste uppta 75% av deras vakna dygn. All intrig är jättebarnsligt skriven och allt de säger är jätte-dåligt. Men tänk om det inte var det. Om det hade gjorts bättre helt enkelt. Högre produktionsvärde och lite skådespelarinsatser. Då hade det kunnat vara bra.
Angående UFC så är det ju frivilligt, men en del presentationsvideos (Bellator är värst på detta) handlar bara om hur jävla fattig och desperat situation som många deltagare kommer från. Det kan ju kännas lite så där. Men de flesta är nog motiverade av kärleken till våld och jag tror de flesta (män åtminstone) skulle vilja uppleva en sån kamp om de hade förutsättningarna.

Wrestling är barnsligt, ja. Men det är ju tyvärr rätt vanligt i våra hobbies. Manga/anime, serier och fantasy/sci-fi/supers-tv-serier/filmer är ju överlag gjorda för barn/tonåringar. Tänk ett Doctor who gjort för vuxna och med seriösa plotter, det hade varit nice.

En sak som gör Wrestling lite extra intressant trots den ofta rätt töntiga handlingen, är att de ofta improviserar eller har haft mycket lite tid för att förbereda sig. Det ger en känsla av att nästan alla scener är "laddade" och att vad som helst kan hända. Om någon klantar sig så måste denne eller någon annan snabbt rädda situationen på något vis. Och det gäller ju när de slåss också. Både i dialog och i matcher så måste de hålla känslan av allvar konstant, och det dramatiska tempot måste "ligga rätt". Eftersom det mesta sker inför publik så blir insatsen extra hög, särskilt som publiken är snabba att säga vad de tycker. Som tittare får man se det avgörande ögonblicket då handlingen skapas. Det är en unik kvalité som jag tror wrestling är ensam om. Visst, teater är också inför publik, men publiken är sällan en del i skådespelet, så repliker behöver inte levereras på rätt sätt för att få rätt reaktion från publiken. Wrestling är resultatet när man försöker skapa ett verk som i varje ögonblick strävar efter att ge största möjliga reaktion från sin publik.

Wrestling är allt vad teater borde vara, precis som One-linern är allt vad poesi borde vara. Wrestling är tillsammans med den svarta musiken och serietidningar USAs största gåva till världen. God bless America!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Ond bråd död said:
Angående UFC så är det ju frivilligt, men en del presentationsvideos (Bellator är värst på detta) handlar bara om hur jävla fattig och desperat situation som många deltagare kommer från. Det kan ju kännas lite så där. Men de flesta är nog motiverade av kärleken till våld och jag tror de flesta (män åtminstone) skulle vilja uppleva en sån kamp om de hade förutsättningarna.
När jag lyssnar på mina kollegors snack om UFC och bråket mellan matcherna så låter det extremt likt Wrestling-intriger. Fast mer 90. "Det är mörkt och det regnar".
 
Top