Nekromanti Guilty pleasures?

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Per Folmer said:
Recca - Senap, wtf? :gremlaugh:
Det konstiga är ju inte senapen utan försläjardissandet. Hur kan DET vara ett GP? Det är väl snarare sådant som folk dunkar en i ryggen för, skriver roliga statusuppdateringar om, hissar en i luften, bygger statyer och ger en medaljer för?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,351
Location
Helsingborg
Mekanurg said:
Räknas radiopop av 80-talstyp som GP?

Ungar tycker i alla fall att pappas musiksmak är stenålder.
Pfft. Ungar idag uppskattar ju inte ens underbar musik som Blondie och Joan Jett.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
Mekanurg said:
Räknas radiopop av 80-talstyp som GP?
Nej, det gör den inte eftersom den är objektivt bra och eftersom det inte finns någon anledning att skämmas för att man gillar den.

/tobias
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Cybot said:
Ungar idag uppskattar ju inte ens underbar musik som Blondie och Joan Jett.
Gjorde ungar det på 90-talet då? Jag menar, Blondie och Joan Jett var väl aktiva på 70-talet och tidigt 80-tal? Tror inte det handlar så mycket om "ungar idag", Blondie var ju inte mer inne 95 när jag var 12 än vad de är idag liksom. Jag tror inte att det är färre kids som lyssnar på Joan Jett idag än vad det var för 15 år sedan.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Det är väl mer av en guilty pleasure att vilja lyssna på samma musik som sina föräldrar innan man flyttar hemifrån oavsett ålder?
Sedan skulle jag säga att 80tals pop kan ofta spelas på pubar och sådant utan att de har det temat, 90tals pop händer det typ aldrig med och det är ytterst få gånger det temat ens kommer upp.

/Luna Lovegood
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Per Folmer said:
Recca - Senap, wtf? :gremlaugh:
Det konstiga är ju inte senapen utan försläjardissandet. Hur kan DET vara ett GP? Det är väl snarare sådant som folk dunkar en i ryggen för, skriver roliga statusuppdateringar om, hissar en i luften, bygger statyer och ger en medaljer för?
Förutom när jag failar och så står jag där med 12 månaders bindningstid... :gremfrown:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cassius said:
Casual sex och/eller onani.
Onani förstår jag. Jag är förvånad att inte fler skrivit det redan. Om du inte tatt den redan skulle jag också välja den. Men Casual sex? Varför är det Guilty pleasure? Och vad menar du med casual sex? Är det när du och din "gemål" inte ligger omgärdade av rosblad och stearinljus?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Recca said:
Svarte faraonen said:
Vem skäms väl för senap?
Jag har dijonsenap på mackorna istället för margarin. :gremsmile:
Ah, då förstår jag varför du skäms. Det ska ju vara Västerviks eller Gravelejs senap.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Troberg said:
Recca said:
Svarte faraonen said:
Vem skäms väl för senap?
Jag har dijonsenap på mackorna istället för margarin. :gremsmile:
Ah, då förstår jag varför du skäms. Det ska ju vara Västerviks eller Gravelejs senap.
Egentligen borde det ju heta shameful pleasures... skuld ≠ skam

Vad är det skamliga i att vara någon som tar senap på mackan istället för smör? Fettövermedvetenhet? Borgarfasoner? Kufiskhet?
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Låter mycket godare, om jag någon gång ska börja äta mackor så jag ha senap istället för matfett.

/Luna Lovegood
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Luna Lovegood said:
Låter mycket godare, om jag någon gång ska börja äta mackor så jag ha senap istället för matfett.
Citronmajonnäs är också en höjdare på mackor, speciellt om man lägger på ägg (och eventuellt kaviar) också.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Att gilla Babymetal helt oironiskt samtidigt som man gillar metal i övrigt går bara om man från början har viss distans till hårdrockens attribut. Jag vet folk som har blivit genuint arga när de har sett/hört det här bandet.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cirhQ8iLdbw"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/cirhQ8iLdbw" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Erik Ny said:
Jag vet folk som har blivit genuint arga när de har sett/hört det här bandet.
Det är ju jätteknasigt. :gremsmile:
 
Top