Nekromanti Guilty Pleasure

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
slanfan;n59991 said:
Nu när Paradise Hotell är över för den här gången är jag åter ren och skam-fri.
du åh ja Slanfan.

Som den SL du är höll du ju såklart på Smail precis som mig.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Konrad Konvalj;n59993 said:
du åh ja Slanfan.

Som den SL du är höll du ju såklart på Smail precis som mig.

Varför höll man på Smail? Och förövrigt, varför tyckte expressen/aftonbladet att den serien var så viktig att täcka?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Ond bråd död;n59998 said:
Varför höll man på Smail? Och förövrigt, varför tyckte expressen/aftonbladet att den serien var så viktig att täcka?

Man måste ju smyghålla på någon och Smail styrde spelet likt en spelledare och var en härlig karaktär.
Fråga två har jag dålig koll på för jag väljer att inte följa expressen/aftanbladet.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Konrad Konvalj;n59993 said:
du åh ja Slanfan.

Som den SL du är höll du ju såklart på Smail precis som mig.

Jag höll på Smail bitvis men ofta. Han var häligt manipulativ, men gav ändå inga sociopata vibbar.


Vad är det för fel på oss?
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Det är inte igentligen helt så att jag skäms över vissa grejer jag gillar... det är mer att jag har en tendens att unvika nämna det för folk.

Mycket beror på vem det är jag pratar med... om det är kompisar så har jag inte igentligen några problem med att säga att jag gillade/gillar X grej, även om jag ibland unviker nämna vissa grejer under en tid. Men om det är folk jag inte igentligen känner så är jag mer benägen att försöka avgöra om det är rätt personer att nämna för att jag tycker om WWE, eller So You Think You Can Dance, mm, mfl, etc, other redundant use of things that means "more" or simmilar... :p

Här online dock så har jag avsevärt mycket mindre problem med att nämna sådant här. För att inte tala om att jag har haft konversationer online med folk, som jag aldrig ens har haft med mina bästa kompisar offline, eller skulle få för mig att ha. XD Sedan jag fick permanent tillgång till internet hemma (sista dagen av år 2002) så har jag varit mer öppen som person online, än vad jag någonsin var, eller är, offline. Tack vare internet dock så är jag mer öppen som person offline nu än vad jag någonsin var innan.
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,161
Rymdhamster;n59977 said:
Tråden var ju till över njutningar man skäms över, om jag inte skäms över saker jag njuter av finns det väl ingen poäng att nämnda dem. Men om du vill ha det mer specifikt så skäms jag inte över tv-serierna jag följer, maten jag äter, porren jag tittar på, böckerna jag läser eller sexet jag har.

Jag förstår nog inte riktigt frågan du ställer. Den känns lite som "har du slutat slå din fru, eller?".
Jag ber om ursäkt om du tog illa upp, det var inte min mening.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Är VÄLLDIGT svag för god mat & då menar jag inte halvfabrikat, utan sådant man gör på riktiga råvaror utan att tänka på några som helst bantningsmetoder..
Helst också i hemmets vrå, med goda vänner.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,950
Location
Ludvika
obak;n60274 said:
Jag ber om ursäkt om du tog illa upp, det var inte min mening.
Jag tog inte illa upp. Jag tycker bara frågan var en smula konstig. Är de enda två alternativen att vara öppen hedonist och totalt blase eller bara lite tråkig? Kan man inte bara ha lite lagom spännande och intressanta njutningar men bara inte skämmas över dem eftersom man insett att skam och moral bara är något relativt som inte borde få dikteras av en liten pryd majoritet bara för att de lyckas skrika högst?
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,161
Nu skäms jag väl inte direkt över att jag läser dåliga recensioner av dåliga serier, men av alla mina intressen så är det nog som håller lägst kvalite.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Krille;n60429 said:
Min grej är Lego.
Jag har fortfarande min Lego Technic 8880 Super Car set någonstans. Den är awesome! :cool:

Jag köpte den själv för egna pengar... och jag tror jag gick i gymnasiet när jag köpte den. Så fort jag såg den... I just had to have it! :rolleyes: Man kunde bygga en F1 bil av det settet också. :)

 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Hearthstone, förlora, vara salty as fuck, köpa 80 packs, aldrig berätta för någon, bara "nej men jag grindar guld för mina kort".
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Eksem;n60505 said:
Hearthstone, förlora, vara salty as fuck, köpa 80 packs, aldrig berätta för någon, bara "nej men jag grindar guld för mina kort".

Usch, jag har övervägt att ge dom skurkarna pengar för att ha en chans, men än så länge har jag stått emot. Mest beroende på att jag haft ett uppehåll på nästan ett år fram tills denna vecka. Det är ett bra spel, men grejer som den där questen som kostar 700 guld per del är lite svårtsmält. Om man kunde gå plus på draftandet så vore det ju inget problem, men jag är superkass. :(
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Flåspatriotisk marschmusik, av karaktären Wacht am Rhein eller Victoire est a nous
 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,161
Spelare inte Heartstone men däremot Planetside 2, ibland är man mer än lovligt sugen att betala för att ha råd med annat än Pissfire 2000, men då kan man lika gärna betala för battlefields genvägspaket och skita i att spela spelet över huvud taget, vissa saker SKA göra ont!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
obak;n60523 said:
Spelare inte Heartstone men däremot Planetside 2, ibland är man mer än lovligt sugen att betala för att ha råd med annat än Pissfire 2000, men då kan man lika gärna betala för battlefields genvägspaket och skita i att spela spelet över huvud taget, vissa saker SKA göra ont!

Bästa betalningsmodellen jag känner till är som de har i csgo och (path of exile också tror jag) att spelet kostar en liten summa (i PoE är det t o m gratis) och att man drar in de riktiga pengarna på att folk tradear skins. (ok, med tanke på hur många fuskare som blir avstängda hela tiden så drar de nog in en hel del på att dessa måste köpa nya spel igen, men det är en mindre bra modell:/)
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,350
Location
Helsingborg
obak;n60523 said:
Spelare inte Heartstone men däremot Planetside 2, ibland är man mer än lovligt sugen att betala för att ha råd med annat än Pissfire 2000, men då kan man lika gärna betala för battlefields genvägspaket och skita i att spela spelet över huvud taget, vissa saker SKA göra ont!
De flesta bra anti-personal vapnen i Planetside 2 är billiga.
Det är de jävla anti-tank vapnen som är dyra.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,486
Ursäkta en kulturantropologisk fråga: Vad är egentligen ett guilty pleasure? Det är ju uppenbarligen inget man skäms för eftersom tanken verkar vara att man ska kokettera med det. Vad kvalar in? Jag kommer inte på något att skriva i den här tråden: antingen skäms jag inte för det eller så skäms jag för det och vill följaktligen inte prata om det öppet. Är det något postmodernt det här?
 
Top