Nekromanti Guilty Pleasure

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Jag kan fanimej inte hålla mig borta från giftiga recensioner, film, rollspel, datorspel eller serier.
En underbar oas av undermåtlighet är internet-serier, dessvärre så är min favoritsida för giftig kritik av dessa serier lika dålig som serierna den spyr galla över. Jag antar att det finns någon sorts pervers symetri i det hela.
http://badwebcomicswiki.shoutwiki.com/wiki/Main_Page
Vilka skamfyllda njutningar hyser du?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,723
Sist vi hade en guilty pleasure-tråd så svarade jag ketchup. Jag tror jag kan stå för min ketchupkonsumtion idag.

Ny guilty pleasure: lyssna på mig själv.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Har rensat bland lasterna en hel del senaste månaderna men nu i juletid måste det nog vara chips, choklad och bakta sötsaker.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
flashback och 4chan

Jag är särskilt förtjust i detta på 4chan:


Hur samma ämnen kommer upp gång på gång och det pågår en evig diskussion där argumenten slipas och kopieras tills hela diskussionen består av oneliners. Bra exempel på sånt är religionsdiskussionerna där alla argument tycks passa ihop som i ett pussel. Allt verkar ha en dräpande motargument (ja förutsatt att man tillhör falangen som fäller kommentaren, annars tycker man väl att det bara är skitsnack). Sen är det förstås mängder av troll, särskilt bland de som argumenterar för religion, men även där sker samma, "evolution" kan man kanske kalla det.

Det tilltalar mig enormt att det liksom finns en pågående diskussion på det sättet. Inte pga demokratiska skäl, men för att,... Ja, det är liksom en idéernas evolution som ligger så öppet och naket. Som om hela mänskligheten för en inre monolog med sig själv. Det är så jäkla vackert.

Sen är det väldigt charmigt att så många skribenter är seriöst skarpa - särskilt för den rätt låga snittåldern där - men ändå avslutar sitt skarpa argument med "so fuck you betafag u don't know shit"

En annan grej jag verkligen gillar som de har på 4chan är country ball och liknande. Eller polandball. Hur folk uttrycker sin nationella identitet och nationens relation till andra nationer/bollar. Hur man återberättar historiska händelser m.m. i "boll-formatet". Den sortens kreativitet älskar jag, särskilt när det är lite med glimten i ögat men ett uns allvar. Det är kultur när den är som mest genuin. Det är kanske inte alltid så jättebra, men det är alltid intressant ur ett kulturellt perspektiv.

T ex :

 

obak

Hero
Joined
17 Jul 2013
Messages
1,148
Ond bråd död;n59488 said:
flashback och 4chan
4chan humorn kan vara riktigt skön.
Flashback... oh boy... Jag måste säga att jag ömsom beundrar, ömsom ömkar er :)
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
obak;n59505 said:
4chan humorn kan vara riktigt skön.
Flashback... oh boy... Jag måste säga att jag ömsom beundrar, ömsom ömkar er :)

Flashback har blivit väldigt mainstream de senare åren. Inte lika edgy som innan, 'även om det är väldigt grabbigt. Eller också är det bara jag som blivit avtrubbad.
 

Cieylor

Veteran
Joined
18 Jan 2014
Messages
150
B-filmer! Att småskratta mig igenom Starcrash gör mig lycklig på riktigt.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Vet inte ens riktigt var jag ska börja... men låt oss bara ta två i högen så att jag inte vägg-textar igen (vilket antagligen är en Guilty Pleasure för mig)... :p

So You Think You Can Dance

WWE, aka World Wrestling Entertainment
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Det brukar alltid finnas några få som inte gör något de skulle skämmas för, samt några få som inte skäms över något som de gör.

I några få fall tillhör jag den första av de två kategorierna, men jag tillhör den senare i klart fler fall. D.v.s. en strikt moralkompass, men den pekar inte riktigt åt det håll som brukar vara vedertaget.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,921
Location
Ludvika
obak;n59932 said:
Frågan är, är du öppen hedonist och totalt blasé eller bara lite tråkig?
Tråden var ju till över njutningar man skäms över, om jag inte skäms över saker jag njuter av finns det väl ingen poäng att nämnda dem. Men om du vill ha det mer specifikt så skäms jag inte över tv-serierna jag följer, maten jag äter, porren jag tittar på, böckerna jag läser eller sexet jag har.

Jag förstår nog inte riktigt frågan du ställer. Den känns lite som "har du slutat slå din fru, eller?".
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Att tipsa, läxa upp, lära ut och besserwissra. Svårt att bli av med. Jag vet ju trots allt bättre än alla andra i alla sammanhang. Jag är också oerhört ödmjuk :)
 
Top