Nekromanti Gudar till DoD6 och DoD ´91

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Bla-blabla-blabla...

"men det skulle vara skoj med någon ny återutgivning och uppdatering av spelet, för det är ju trotts allt mitt favorit spel!"

Det har du ju fått.

"Drakar&Demoner 6 i din butik just nu! Nu även med Expert-regler!" :gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Bla-blabla-blabla...

"Jag tycker att 6:an är mycket olik ´91... men visst!"

Klart den är. Vad vore meningen med en exakt likadan utgåva? Det finns ju redan en.

Personligen tycker jag att reglerna i DoD6 är ungefär lika sunkiga som de i DoD'91, men världen Trudvang är totalt överlägsen världen Ereb Altor i känsla och genomförande. Stort kudos till Riotminds för den!
 

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
Re: Bla-blabla-blabla...

Jo... men det är ju så många som vill ha en återutgåva av ´91:an, för man kan ju knappast köpa den, den kostar en förmögenhet!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Bla-blabla-blabla...

"Jo... men det är ju så många som vill ha en återutgåva av ´91:an, för man kan ju knappast köpa den, den kostar en förmögenhet! "

Jag tror faktiskt inte att det är så många. Det är nog mest extremnostalgiker och samlare som råkat flytta bort sina exemplar. De som redan har en '91a har redan en 91 och har inget behov av att skaffa en ny, och de som inte har en '91 har en DoD6 istället.

Att den kostar så mycket är inte att undra på. Är utbudet extremt litet och samlarna extremt angelägna så stiger priset.
 

Harablos

Veteran
Joined
23 Feb 2003
Messages
61
Location
Kristianstad
Re: Trakoriska gudar...(spoiler)

Verkar trevligt med en bok byggd på Konfluxen äventyren. :gremgrin:

Kommer dessa komma ut i bokhandel?? Om i så fall inom vilken tidsperiod??
 
Joined
3 May 2003
Messages
57
Location
Kalmar
Hej. Jag har nyligen gjort en tronländare. I expert boken står det att det finns ytterst några "renrasiga" Tronländare. Min fråga är: Kan man vara en sådan "Renrasig" Tronländare eller är dom så ovanliga att det nästan är omöjligt att stöta på nån sådan i trudvang?
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
557
Location
Gävle och Åland
Bokplaner

Det är min ambition att boken ska komma i handeln, men jag har ingen förläggare eftersom jag först vill ha texten (till första delen "Svavelvinter") klar. Jag har för närvarande skrivit ca 365 boksidor och räknar med att komma till slutet under juni. Jag kommer sedan att redigera, lägga till och skriva om under sommaren och hoppas kunna kontakta en förläggare tidigt till hösten. Optimalt skulle en bok komma ut under våren 2004.

Dock vet jag naturligtvis inte om någon nappar. Förslag på förläggare tas gärna emot!

Erik G
 

Herlin

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
65
Location
Kalmar
Re: Västmark

Tja
Jag undrar bara lite om hur Västmark är. jag vet att det är ett rollspel men hur ser det ut, hur fungerar det, är det likt DoD?
Lite så där bara.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Västmark

"Jag undrar bara lite om hur Västmark är. jag vet att det är ett rollspel men hur ser det ut, hur fungerar det, är det likt DoD?"

Inte särskilt. Så här ser det ut:



Bara det borde ge en fingervisning om skillnaden mellan dem.DoD är vanlig standardfantasy i en nordisk-inspirerad miljö, medan Västmark är äventyr i en sagoinspirerad historisk miljö (och med "äventyr" menas "äventyr" som i Ivanhoe och Robin Hood, inte äventyr som i "det sitter en mystisk man i kåpa i hörnet").

På den officiella Västmark-sidan borde alla dina frågor besvaras, och fler frågor om Västmark bör nog ställas på Västmark-forumet.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Bla-blabla-blabla...

Jo... men det är ju så många som vill ha en återutgåva av ´91:an, för man kan ju knappast köpa den, den kostar en förmögenhet!
Det skulle kosta en större förmögenet för Riotminds att ge ut kampanjvärlden Ereb Altor. De skulle troligtvis gå back en hel del.
 
Top