Gruppen som knarkade ihjäl sig

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Eftersom God45 fortsätter hålla oss på halster med historien om rollpersonsgruppen som knarkade ihjäl sig så drar jag historien om min grupp som gjorde precis det.

Vi var typ 16, sommarlov och vi spelade rollspel så tärningarna gick sönder (ok lite överdrivet). Det blev allt möjligt spelat bland annat en episk Mutantkampanj som inleddes med Mos Mosel - hur det gick kan ni se här.

Så gruppen röjde Biobunkern, spelaren vars robot dog kom tillbaka nästa speltillfälle och rullade fram en ny rollperson - en robot....
De blir typ Truffauts go-to-guys efter att de röjt igenom Nekropolis och Bris Brygga och X antal improviserade öventyr.
Alla som läst eller spelat Grå Döden vet att det finns en viss risk att spelarna har så fet utrustning efter det så fortsatt spelande är kenpigt, så jag hade minskat de högteknologiska fynden, jag menar 4 AK47 per spelare räcker väl? Men jag hade missat det där med pengar, så efter att de kommit från Bris Brygga och ett par uppdrag till är de rikare än resten av Hindenburgs övriga invånare tillsammans. Sa jag att vi var 16? Så de bestämmer sig för att köpa kokain för sin förmögenhet, ok det är kul ett par spelmöten sen inser vi nog alla att kampanjen har nått sitt slut, eller ja alla utom han robotsnubben. Så de köper knark, av oklara anledningar så överdoserar de och dör. Eller han robotspelaren hävdar att en robot inte kan dö av en överdos - sommarlovet är snart slut och de andra är typ "så Drakar och demoner imorgon dårå?"
Jag lackar ur och bestämmer att fine roboten kan inte dö av överdos, men han kan dö när gruppens fiender i undre världen tar tillfället i akt att hämnas nu när 2 av 3 är döda. SÅ egentligen kanske jag ljög i rubriken - en rollperson knarkade inte ihjäl sig.
 
Top