OSR Gratis rollspelsläger för unga 15-19 år

Typ samtidigt som LinCon? Hur tänkte ni där?

Eller tänker ni en annan målgrupp för att LinCon är för homogent?
Det finns väl inget som gör att det bara får finnas ETT konvent i landet samtidigt?
Framför allt inte när det verkar vara så stor skillnad på konventen som här?
Fler konvent åt folket

Det finns väl inget som gör att det bara får finnas ETT konvent i landet samtidigt?
Framför allt inte när det verkar vara så stor skillnad på konventen som här?
Fler konvent åt folket
Linköping och Mjölby är grannar är väl McAbers invändning (gissar jag). Det är ju tråkigt om LinCon inte upplevs som inkluderande (som jag tycker att det är, men fullt medveten om att jag är jättevit medelsvensson och garanterat missar saker).

I övrigt, jättekul initiativ!

Linköping och Mjölby är grannar är väl McAbers invändning (gissar jag). Det är ju tråkigt om LinCon inte upplevs som inkluderande (som jag tycker att det är, men fullt medveten om att jag är jättevit medelsvensson och garanterat missar saker).

I övrigt, jättekul initiativ!
Även om lincon är exakt lika inkluderande, så är skillnaden gigantisk, då den ena är helt kostnadsfri gällande resa, logi, mat och konvent. För någon i 15-19 års åldern gör det otrolig skillnad.

Jag tänker att man med lite planering hade kunnat få en synergieffekt genom att lägga rollspelslägret innan LinCon. Ett antal människor, ungdomar och vuxna, som kunde hjälpa till vid lägret som spelledare och liknande. Dessutom några som går på lägret och sedan blir sugna på att gå på LinCon.

Från Skäggetorp och Ryd till exempel är det gångavstånd till LinCon och typ cykelavstånd till Mjölby. Hade lägret legat i Malmö eller Örnsköldsvik hade jag inte haft samma invändningar. Nu hade man chansen att ta hjälp av varandra istället för att konkurrera.

Hej hej! Jag jobbar på ungdoms- och spelkulturförbundet Sverok, vi arrangerar ett rollspelsläger under 15-17 maj, för unga 15-19 år som upplever rasism och/eller bor i ytterstadsområden. TIPSA alla ni känner vettja! Det är helt GRATIS, lägret är i Mjölby, men resor till och från är också GRATIS! Man kan anmäla sig här: https://forms.gle/PpYrdV1iWJomePyF8
Wow! Vilket initiativ och säkert påkostat! Det värmer verkligen mitt hjärta. Har ni reklamblad som man kan skriva ut?
Jag jobbar på fyra olika skolor varav en av dem är en åk4-9 skola, där hade jag gärna velat sätta upp reklam för detta läger.
Applåder till er på Sverok! 👏👏👏

Back