Nekromanti GothCons bedömningssystem?

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
GothCons bedömningssystem, jag är nyfiken på vad ni andra tyckte om det?

Speciellt ni som spelade, kändes det bra att få komma med bedömingar och feedback på det man spelat och på spelledaren? Vad saknade ni att få komentera över?

Och så saknade jag en motsvarande för spelledar, mest för att jag vill veta om jag skriver lättförståliga scenarion. Men var det saknat av flera? (kanske alla andra hade gjort själva)
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Jag spelade två scenarier, och efter båda kändes det bra att få komma med feedback.
Jag tyckte dock att det verkade väldigt framhastat, och inte hade särskilt genomtänkta frågor. Vissa av frågorna var riktade till en person, medan andra var riktade mot en grupp.

I övrigt så kan jag bara hålla med om att jag gärna sett ett liknande för spelledare.
Dessutom sade rollspelsansvarig att man som arrangör kunde mejla dem får att få veta vad spelarna tyckte.
 

BraidsMamma

Veteran
Joined
19 Aug 2003
Messages
171
Location
Tumba
Hur gick prisutdelandet på Gothcon till för oss som missade det?

Och är det sant att någon utseddes till bästa spelledare?
Låter jättekonstigt och omöjligt att jämföra tycker jag...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,694
Location
Värnhem, Malmö
Samtliga spelgrupper fick svara på enkäter om hur de tyckte spelmötet gått, vad de ansåg om såväl äventyret som spelledaren. Att undertecknad ansågs ha gjort den bästa spelledarinsatsen i Eon beror alltså på hur kul spelarna hade (möjligen ingår även ett moment av hur mycket man spelledde -- det hette ju "bästa spelledarinsats" och inte "bästa spelledare"). Prisutdelandet skedde i aulan, där de prisade kallades upp på scenen.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,694
Location
Värnhem, Malmö
Jag fick bevisligen ett pris (en Eon 3-box). Jag var den siste bland mottagarna i Eon-utdelningen, iförd svart rock och hög svart hatt, om det är bekant.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Bobby fick priset när vi stod på scenen Gorger. Efter att MrG och folket bakom Casus Belli fått priset för bästa scenarion.

Och enkäten från GothCon delades inte ut av Riotminds SL's under GothCon. Ej heller under mitt arrangemang We're so Screwed.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Fast GothCon höll tillbaka utmärkelsen generellt för bästa sl på konventet, då underlaget inte kändes som det gick att basera ett pris på. Jag tolkade det som att för många lyckades med tre pass och få bästa omdömmet i allt. Kanske skulle man huggit pappren och utsett bästa sl för sitt scenario, men så långt tänkte inte jag...

Varför delade inte Riotmind ut utvärderingarna, är det någon som vet?

Att man inte gör det på drop-in kan jag förstå, vi fick inga för rollspelsbaren och hade inte heller någon avsikt att dela ut dem. Fast klart vi körde alla i princip San Andreas så jag kan tjuvkolla att folk skötte sig :gremlaugh:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Prisutdelningen

och var var alla företagen på prisutdelningen förresten? Missade jag något eller var det bara Neogames som var där och delade ut priser och gjorde reklam för sig?

Det var några vita plastpåsar som jag tror kom från Rävspel, men varför stod inte ni där och gjorde snygg PR... nu kommer ju alla vilja spela Dogs efter sett Arvid glida upp i sin hatt och med sin tekanna (nästa gång ska jag ha vår tehuva med som kontring :gremlaugh:)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Bussjävlar och andra fanstyg

"Det var några vita plastpåsar som jag tror kom från Rävspel"

Rävsvans Förlag, men annars var det rätt.

"men varför stod inte ni där och gjorde snygg PR..."

Bussjäveln gick klockan 16.00. Så enkelt var det med det.

Och innan du frågar, tåg är en omöjlighet för mig med fyra backar spel, väskor, vepor och kärra. Och bil har jag ingen, och jag kunde inte få plats i någon heller.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Bussjävlar och andra fanstyg

"Och innan du frågar, tåg är en omöjlighet för mig med fyra backar spel, väskor, vepor och kärra. Och bil har jag ingen, och jag kunde inte få plats i någon heller."

Får du inte plats i en bil så är det nog dags för bantning :gremgrin: Men mer seriöst, kazooerna då?


Storuggla, kazzo is serious stuff
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Bussjävlar och andra fanstyg

Ber om ursäkt för felstavningen, lustigast var att jag tänkte rävsvans och fingrarna skrev rävspel...

Och bussen är en bra ursäkt, men synd att det ska vara så... borde man kanske lobba mot GothCon för att flytta tillbaka sista passet så det startar samma tid som de andra, för att underlätta sånt?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Bussjävlar och andra fanstyg

"Och bussen är en bra ursäkt, men synd att det ska vara så... borde man kanske lobba mot GothCon för att flytta tillbaka sista passet så det startar samma tid som de andra, för att underlätta sånt?"

I det här fallet så var det Sverok Väst som planerat toksunkigt.

Blä!
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Angående bussar

Senaste BSK var en misär på bussfronten. Vi som åkte med Skud-bussen var tvungna att inhysa oss i omklädningsrummen i lite mer än fyra timmar i vår väntan på bussen. Samtidigt som det regnade ute.

Detta för att konventet lagt Warhammerturneringarna så att de tog slut runt 18.00 på söndagen medan resten av konventet var över runt lunchtid. Roligt? Nepp. Inte för fem öre. Och dessutom blev vi utkörda från konventet när det stängde för att de skulle genomföra sitt slutstäd. Helt jävla värdelöst med andra ord.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Re: Angående bussar

Att folk blev utkörda vid 12 på senaste BSK var tyvärr krav från skolan vars nya ledning av någon idiotisk anledning helst hade sett att konventet inte varit alls. Det är åtminstone vad jag förstått av det hela. Varför nu inte gymnastiksalen som 40k var i lydde under samma regler kan ju diskuteras.

/Ulfgeir
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Problemet var att personen som hade gjort enkäten inte hade (det hoppas jag iaf, mtp hur sunkigt utformad den var) utbildning i enkätmakeri. Att ha bästa alternativ som "medel" och sedan fyra grader av uselhet ger ingen spridning.

(själv har jag 2 universitetspoäng i Enkäter & Formulär, så jag är kungen på enkäter. ,-)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Visserligen bad de om ursäkt för att den inte var väl förberred då de kommit på idéen strax innan konventet.

Och instämmer till hundra på att formulerningarna kunde gjorts mycket bättre.

Så vad skulle du vilja föreslå till nästa år?
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Bussjävlar och andra fanstyg

Det verkar vara mer regel än undantag att Sverok-bussarna går vid fel tidpunkt. SKuD-bussarna brukar antingen gå precis när avslutningen börjar, eller flera timmar senare (som i år)...

/Emil
 
Top