Nekromanti GothCons bedömningssystem?

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Vilka priser undrar du över

Klurig fråga, priserna delas ut där och då, de som inte är där försöker GothCon vanligtvis skicka priser till. Vad för priser undrar du över?

Kan ju redovisa San Andreas 9/11 där priser delades ut till:
Bästa såpa: Den dansande draken
Bästa tv-team: Norrländskt vemod
Bästa action: BEDLAM

(och så fick vi och Casus Belli för bästa scenario :gremlaugh:)
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Re: Bussjävlar och andra fanstyg

Lagom?

75 minuter efter att avslutningen är avslutad och konventet är helt dött är inte optimalt. Ej heller fyra timmar efter att man är utslängd från skolan som skedde under förra BSK (som du minns :gremsmile:).

Om bussarna vore optimalt anpassade så skall de gå vid utannonserad början av avslutningen plus en timme. Då kan man se hela avslutningen samt ta tag i sin packning och utan stress hinna lägga in packning i bussen och sätta sig, samt ta farväl av alla vänner som inte åker samma buss.

Se. Optat. :gremsmile:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Jag läste det under kursen Gruppsykologi och Marknadsföring, när jag läste till Systemvetare.

Generellt är enkäter svåra att göra och måste göras specifikt för uppgiften och baserat på mottagarens referensramar och uppdragsgivarens frågor.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Enkel sex-gradig skala 1-5 samt "vet ej" där 3 är Godkänt. Såsom enkäten på GC var utformad kunde alla i princip (nåja) sätta maxbetyg på alla kategorier utan större SL-effort.
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Eftersom jag saknade lappar till GothCon-bedömningen så struntade jag i det helt för både Honungssommar och Fjälldåd.

Således var det 44 lag som inte fyllde i bedömningen. Solly...
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Bussjävlar och andra fanstyg

Fram för inga rollspelspass på söndagen! Den är alltid avslagen och folk är sunkiga ändå, knappast lönt! Ingen är motiverad att spela/spelleda heller. Varje konvent behöver ett visst mått av soft, och Gothcon har det inte en enda stund. Visst, våra Gothconpubbar är rätt soft men inte konvents förtjänst, och den spontana rpgonline/rollspel.nu-träffen i Indierummet detta året var ju trevligt men folk som blev ivägtvingade för att spelleda Dogs in the Vineyard angstade rätt hårt över detta faktumet. Släng in fler pass på torsdagen istället, och ha söndagen till softar/avslutningsdag.

Och se till att den inte blir FÖR avslagen. Folk får inte tänka "inget händer på söndagen ändå" och dra hem på lördagkvällen istället.

Avslutningen kan de köra typ vid ett-tiden, så att jag hinner med tåget som går 14.50 (de andra tågen är antingen svindyra, skitlångsamma eller toksena). Eller lobba för att SJ fixar bättre förbindelser Götet-Kalmar på påskdagen :gremlaugh:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Bussjävlar och andra fanstyg

Minns en variant som SydCon körde en gång i tiden, där söndagspasset var ett reservpass, där de som inte fått plats fick en chans att spela scenariona de missade. Funkade bra vad jag upplevde, då jag hade en jättekul stunde med det lag jag spelledde då :gremlaugh:
 

Gasten

Warrior
Joined
9 Oct 2005
Messages
311
Location
Simrishamn, Skåne till Ystad, Skåne
Re: Vilka priser undrar du över

Asså, jag tänkte på en liten liste över vilka scenarion och lag som fick lite olika utmärkelser. bara rent i största allmänhet. (är inte orolig för att jag ska ha fått något, bara nyfiken).
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: Vilka priser undrar du över

Kommer inte ihåg mycket mer en det jag själv hållt i (dvs San Andreas och Verbal Kombat).

Och Verbal Kombat vanns av "Amerikanen" (tror i alla fall hans alter ego hette så).
 
Top