Nekromanti GothCon XLI - vad är coolt?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
luddwig;n220241 said:
*undviker att skriva ett högst ironiskt svar om snobbiga indie-hipsters och avdankade OSR-gubbar som någon skulle kunna ta på allvar och bli irriterad över*
Vimes;n220246 said:
OSR är väl mycket mycket mer hipster med sin vurm för retro och autenticitet å ena sidan och estetik å den andra, än indie någonsin varit.
Lukas;n220254 said:
Nu tycker jag iför sig det är en viss skillnad på hippie och hipster kultur, men det är inget jag förväntar mig att en torr fyrkantig eurospelare skall klara att se skillnaden på.
Nu vet jag att ni indie-hippie-hipsters är för lata för att läsa regelböcker eller världsbeskrivningar som inte får plats på ett A5, men foruminlägg borde ni väl ändå kunna läsa, om inte annat för att veta vad ni svarar på? =)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
krank;n220311 said:
Nu vet jag att ni indie-hippie-hipsters är för lata för att läsa regelböcker eller världsbeskrivningar som inte får plats på ett A5, men foruminlägg borde ni väl ändå kunna läsa, om inte annat för att veta vad ni svarar på? =)

Förväntar du dig att jag skall läsa ?
jag är kränkt
mig når man bara via analog telefon och fax. för det är mycket naturligare att kommunicera så.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
MODERERING

Mer om vad som är coolt på Gothcon, mindre om hippie-hipster-oldschool-indierummare, tack!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Jag tycker iofs att jag är rätt cool på GothCon... Mitt prio i år blir att inte missa att spela med Gizmo eftersom jag klantat bort det två år i rad.

I foldern är det nog sorkversionen av Night Witches som fascinerar mig mest.

/Hippie-hipster-oldschool-indierummaren
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
Förvirrad av att folk pratar om "foldern" - har ni fått det fysiska utskicket redan, alltså? Då är jag avundsjuk eftersom jag måste nöja mig med sajten...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Bolongo;n220369 said:
Förvirrad av att folk pratar om "foldern" - har ni fått det fysiska utskicket redan, alltså? Då är jag avundsjuk eftersom jag måste nöja mig med sajten...
Jag tänker att siten är en digital folder.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag var inne i anmälningsverktyget och kikade nu när jag skickade min anmälan:

Ur varselklotet 33 lag
Western 31 lag
Kult 22 lag

Så folkets röst verkar vara att UV är coolast bland rollspelsarren.

Har fler fått in sina anmälningar? Vad tror forumet blir coolast?
 

Lanvill

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
23
Location
Skåne / Arlöv

Hydran

Veteran
Joined
19 Mar 2014
Messages
34
Vad är coolt?

Jo, musikalen är cool. Såg urpremiären på bibblan. Rekommenderar. https://www.facebook.com/events/227326614386005/

Vårt rollspelsscenario med Nattsorkarna blir coolt. Tyvärr inte så många föranmälda lag, men det är kanske bra då vi inte har så många spelledare. Det blir gnagare mot rovdjur med sovjetstuk. Epic fun and games.Och DÖD! http://www.gothcon.se/xli/innehall/arrangemang#/id/281

Sen ska jag väl slå ett slag för barnrummen Västspel har på GothCon, Inte de bästa bilderna på webben i år, men vi gör samma grejer som i fjol ungefär. Drösar med ledare som brädspelar och lär vettiga hobbys till skolbarn. Ett välfungerande koncept hittills. http://www.gothcon.se/xli/innehall/arrangemang#/id/337
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Musikalen Skyarnas Krig kommer mycket riktigt sättas upp på GothCon! Den kanske inte hade kommit upp när Wilper letade, men nu finns den på GC-sidan också.
http://www.gothcon.se/xli/innehall/arrangemang#/id/338

Det är Star Wars, fast steampunk, med Eps 4–6 nedkokade till 2 timmar musikal. Ungefär hälften av scentiden är musiknummer, bland vilka vi hittar höjdpunkter som "Det är en fälla" och (spoiler) "Jag är din far".

Ensemblen är en blandning av folk som synts i Doktor Avskyvärd förra året, i En shoggoth på taket för tre år sedan, och nya rekryter. Jag själv spelar Automaticus 3B, den helautomatiske butlern (cf C3PO).

Det är gratis för GothCon-besökare, men eftersom vi också säljer biljetter till icke-konventare får GothCon en viss kvot garanterade gratisbiljetter till varje föreställning, som går att boka via anmälningssystemet. Den som inte bokat en sådan går fortfarande in gratis, men då är det i mån av plats, med förtur till icke-konventare som ju betalar inträdet. Men ni kan vara lugna – även om vi hoppas på lite fler besökare än förra årets musikal, så tror jag ändå inte att det blir helt fullsatt. Men vill du vara helt säker på att få plats en viss föreställning så boka!
 
Top