Nekromanti GothCon XLI - vad är coolt?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
Foldertexterna var lite varierande. Arrar du något coolt? Berätta om det! Ser du något coolt?
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Jag är sugen på Western-scenariot. Och möjligen på att plocka med mig lite Star Wars och försöka ragga spelare på plats.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Robert skriver ju generellt bra grejer, så jag ser fram emot att köra Det Mahariska Kriget.

Maskinerna är våra vänner är ju mitt Ur Varselklotet-äventyr; jag tackade nej till att arrangera pga allmän stress men jag tror att Tomas kommer att göra ett asbra jobb där.

Sedan är det ju coolt att Kutulu släpps, men det är ju inte ett "arrangemang" riktigt. Men jag vill passa på att nämna det ändå =)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
I Old School-hörnan – som är ett separat arrangemang i år – kommer vi att spela OSR från fredag morgon till lördag natt. Det är drop-in som gäller och regelmässigt blir det blandade OSR-system (kommer till exempel finnas möjlighet att testa senaste svenska tillskottet i genren – Svärd och Svartkonst). Utöver allmänt spelande finns det vaga planer på någon sorts lagtävling med en hyperdödlig domedagsdungeon men jag vågar inte lova något i dagsläget. Jag, chrull och Stövelkatten arrar.

Kopierat från arrangemangsfoldern:
Kom och testa spel från rollspelshobbyns tidiga dagar eller något av de många moderna spel som inspireras av dem i det som kallas Old School Renaissance. Utforska vidsträckt ödemark, leta skatter i uråldriga grottor, mystiska tempel eller på hemsökta gårdar.

Dyk upp hos oss i Old School-Hörnan ensam eller i grupp. Äventyr och spelledare finns på plats!
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,036
Location
Carapalea
Myra-Belle Cranes avrättning är ett väldigt annorlunda scenario som blandar råmörka ämnen (avrättningar, pedofili, personkultar och populism!) blandat med absurd humor.

Scenariot blev extremt lyckat när det kördes på Sävcon förra året så det är redan krigstestat ;)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,443
Nu ska inte jag till GothCon i år, men om Watch the Skies är lika fett som förra året är det nog det enda arret man behöver går på.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
kloptok;n220197 said:
I Old School-hörnan – som är ett separat arrangemang i år
Betyder det här att jag som smutsig Indie-hippie slipper se några arroganta OSR-gubbar i indierummet i år?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Lukas;n220232 said:
Betyder det här att jag som smutsig Indie-hippie slipper se några arroganta OSR-gubbar i indierummet i år?
*undviker att skriva ett högst ironiskt svar om snobbiga indie-hipsters och avdankade OSR-gubbar som någon skulle kunna ta på allvar och bli irriterad över*
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,443
OSR är väl mycket mycket mer hipster med sin vurm för retro och autenticitet å ena sidan och estetik å den andra, än indie någonsin varit.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Halv-OT:
Finns det några coola föreläsningar eller andra arrangemang man inte borde missa? Jag hittar typ ingenting sånt på hemsidan.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
krank;n220250 said:
Halv-OT:
Finns det några coola föreläsningar eller andra arrangemang man inte borde missa? Jag hittar typ ingenting sånt på hemsidan.
Pilzemans musikalgäng skall sätta upp någon sorts Star Wars Steampunk-grej. Jag var bombsäker på att de skulle framföra mästerverket på GC, men jag hittade inget om det på hemsidan.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vimes;n220246 said:
OSR är väl mycket mycket mer hipster med sin vurm för retro och autenticitet å ena sidan och estetik å den andra, än indie någonsin varit.

Nu tycker jag iför sig det är en viss skillnad på hippie och hipster kultur, men det är inget jag förväntar mig att en torr fyrkantig eurospelare skall klara att se skillnaden på.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
Jag vill spela "Ur Varselklotet" och KULT samt kika in i Indierummet (som jag inte hittade förra året). Spontant (ur mitt perspektiv) känns utbudet lite tråkigare än förra året. Inget Mutant. Inget Svavelvinter. Inget Coriolis. Inget Fallen Reich. Trodde "Vi spelar rollspel" skulle köra ett live-event, men det står inte heller med. :-(
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
kloptok;n220197 said:
I Old School-hörnan – som är ett separat arrangemang i år – kommer vi att spela OSR från fredag morgon till lördag natt. Det är drop-in som gäller och regelmässigt blir det blandade OSR-system (kommer till exempel finnas möjlighet att testa senaste svenska tillskottet i genren – Svärd och Svartkonst). Utöver allmänt spelande finns det vaga planer på någon sorts lagtävling med en hyperdödlig domedagsdungeon men jag vågar inte lova något i dagsläget. Jag, chrull och Stövelkatten arrar.

Kopierat från arrangemangsfoldern:
[/SIZE][/I][/FONT][/COLOR]
Skysst :)
Får önska er lycka till, jag kommer nog försöka ta mig tiden att komma förbi och hälsa på men kommer tyvärr nog inte ha tiden att spela hos er. Är trots allt ansvarig för Iniderummet som vanligt.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Lukas;n220232 said:
Betyder det här att jag som smutsig Indie-hippie slipper se några arroganta OSR-gubbar i indierummet i år?
Jag är både gubbe och lite arrogant. Jag tänkte visa mig bland er smutsiga indie-hippies en del :) Jag hoppas att DeBracy ska känna sig manad att ta med födelsedagspresenten jag gav honom och spela med mig och några till. Det platsar hos er.

Sen tänkte jag hänga i OSR-rummet också. Jag räknar kallt med att få spelleda lite där, men jag blir inte ledsen om jag bara får spela.
 
Top