Om du med ”berättarspel” menar ett spel som passar bra in i Indierummets vanliga spelutbud går det antagligen bra, men jag skulle säga att du på plats behöver prata med någon av arrangörerna. Det hade i alla fall jag i egenskap av arrangör för ett annat arrangemang velat i den situationen. Arrangören kommer helst vilja bli informerade om du spelar något där, eftersom du rent effektivt blir en ”spelledare” (enligt Gothcons terminologi) i deras arrangemang.Förstår jag saken rätt i att Indierummet är lättare att både hitta och få till ett spel? Hade jag t.ex. kunnat ta med ett berättarspel och arrangera (i mån av lediga bord) bara sådär, eller kontaktar jag de som driver det först? (Obs hypotetiskt, försöker bara förstå hur det funkar!)
Eftersom spelplatser som nämnts är hårdvaluta är det sällan möjligt att ”bara” sätta sig någonstans på konventet och spela något eget. Nästan all tillgänglig plats hör till något arrangemang. Så dels kommer du promenera runt en hel del bara för att hitta någon ledig plats och dels riskerar du få flytta på dig om du använder platser som hör till något arrangemang (vilket inte alltid är helt enkelt att veta om, vi har t ex i Kartellhörnan vissa år haft något bord en eller ett par trappor upp där vi inte alltid kan hålla uppsikt om någon sitter där eller ej, så då kan vi behöva be folk flytta på sig som är mitt uppe i något). Nu har vi mindre plats än Indierummet i Kartellhörnan men vi har generellt väldigt liten möjlighet att erbjuda spelplats för utomstående, den plats vi har måste vi reservera för vårt eget spelande.
Last edited: