Nekromanti [GothCon] Lag på GothCon

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Vi är tre lätt åldrade skåningar som behöver fylla ut vårt lag på följande pass.

Coriolis, pass 1 (fre fm): 1-3 platser.
Symbaroum, pass 2 (fre em): 1-2 platser.
Ur Varselklotet, pass 4 (lör fm): 1 plats.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Paal;n222508 said:
Vi är tre lätt åldrade skåningar som behöver fylla ut vårt lag på följande pass.

Coriolis, pass 1 (fre fm): 1-3 platser.
Symbaroum, pass 2 (fre em): 1-2 platser.
Ur Varselklotet, pass 4 (lör fm): 1 plats.
Får jag inte tag i en plats till varselklotet pass 1 fre kanske jag kan hoppar på ert Coriolis pass istället om det finns platser kvar när det är dags?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Paal;n222508 said:
Vi är tre lätt åldrade skåningar som behöver fylla ut vårt lag på följande pass.

Coriolis, pass 1 (fre fm): 1-3 platser.
Symbaroum, pass 2 (fre em): 1-2 platser.
Ur Varselklotet, pass 4 (lör fm): 1 plats.
Kan skåningar spela med norrlänningar och vice versa? Om svaret på frågan är ja kan det hända att jag och min kompis Björn vill vara med på Coriolis. Vi har i alla fall inget annat bokat då och jag skulle gärna sparka igång GothCon med ett bokat spelpass. :)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
luddwig;n222512 said:
Kan skåningar spela med norrlänningar och vice versa? Om svaret på frågan är ja kan det hända att jag och min kompis Björn vill vara med på Coriolis. Vi har i alla fall inget annat bokat då och jag skulle gärna sparka igång GothCon med ett bokat spelpass. :)
Vi spelade med en norrlänning förra Gothcon utan att
himlen föll ned så svaret på frågan är definitivt ja.

Ska jag PMa lösenord till gruppen?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Lightshy;n222511 said:
Får jag inte tag i en plats till varselklotet pass 1 fre kanske jag kan hoppar på ert Coriolis pass istället om det finns platser kvar när det är dags?
Så länge det finns plats kvar så är du välkommen.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Paal;n222514 said:
Vi spelade med en norrlänning förra Gothcon utan att
himlen föll ned så svaret på frågan är definitivt ja.

Ska jag PMa lösenord till gruppen?
En norrlänning ja, men två! Hur ska det gå?

Jag träffar Björn imorgon. Stämmer av med honom då om han är sugen på Coriolis. Återkommer till dig efter det.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
luddwig;n222516 said:
En norrlänning ja, men två! Hur ska det gå?

Jag träffar Björn imorgon. Stämmer av med honom då om han är sugen på Coriolis. Återkommer till dig efter det.
Coriolis? Det hittade inte jag när jag skulle anmäla :-(
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Osbjer;n222542 said:
Finns det fortfarande plats för två göteborgare på Symbaroum?

/j
Absolut. Platserna är era. Jag PMar inloggningsuppgifter.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Jaha, jag inser att jag i allt väsentligt är en konvents-n00b, eftersom jag inte varit på något under detta sekel... Men jag har iaf bestämt att jag ska åka på det härna GothCon, dårå. (Langade in en platsbokning tidigare.) Jag kommer säkerligen att hänga runt mest, eftersom jag avskyr commitments av typen "jag ska spela x på bestämd tid" på ett konvent. (Hur ska jag kunna veta långt i förväg om jag ens känner för att spela då?)

Men hur är kutymen på GothCon, givet att andan liksom faller på när det drar igång och det är ett lag med säg tre anmälda till ett spel där det likasågott kunde vara fyra - är det då okej att hänga på det laget? Vilka förpliktelser etc finns det att ta hänsyn till? (Om det gäller tex anmälningsavgifter eller motsvarande för laget, så är det ju självklart att hoppa in och bidra till det. Givet att det är ok.)

Men om det inte går alls att bara "hänga på", så får jag kanske fundera ett varv till och försöka övertyga mig själv att det kanske finns något jag vill pröva på så pass mycket att jag verkligen borde hoppa in i något lag...
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Paal;n222508 said:
Vi är tre lätt åldrade skåningar som behöver fylla ut vårt lag på följande pass.

Coriolis, pass 1 (fre fm): 1-3 platser.
Symbaroum, pass 2 (fre em): 1-2 platser.
Ur Varselklotet, pass 4 (lör fm): 1 plats.
Uppdatering.
Enda lediga platsen kvar nu är den till Ur Varsellklotet.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Lightshy;n222511 said:
Får jag inte tag i en plats till varselklotet pass 1 fre kanske jag kan hoppar på ert Coriolis pass istället om det finns platser kvar när det är dags?
Vi blev fulltaliga på Coriolis nyss. Hoppas du får plats på Varselklotet.
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Nån mer som vill spela Nattsorkarna? Eller Hjältarnas Tid? Är extremt sugen på båda dessa, men misstänker att jag kommer förlora det mesta av kompisgänget till Western och liknande...
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Sapient;n222607 said:
Jaha, jag inser att jag i allt väsentligt är en konvents-n00b, eftersom jag inte varit på något under detta sekel... Men jag har iaf bestämt att jag ska åka på det härna GothCon, dårå. (Langade in en platsbokning tidigare.) Jag kommer säkerligen att hänga runt mest, eftersom jag avskyr commitments av typen "jag ska spela x på bestämd tid" på ett konvent. (Hur ska jag kunna veta långt i förväg om jag ens känner för att spela då?)

Men hur är kutymen på GothCon, givet att andan liksom faller på när det drar igång och det är ett lag med säg tre anmälda till ett spel där det likasågott kunde vara fyra - är det då okej att hänga på det laget? Vilka förpliktelser etc finns det att ta hänsyn till? (Om det gäller tex anmälningsavgifter eller motsvarande för laget, så är det ju självklart att hoppa in och bidra till det. Givet att det är ok.)

Men om det inte går alls att bara "hänga på", så får jag kanske fundera ett varv till och försöka övertyga mig själv att det kanske finns något jag vill pröva på så pass mycket att jag verkligen borde hoppa in i något lag...
Jag skulle säga att om andan faller på och det finns platser kvar i ett lag när spelpasset startar så är det bara att haka på. I alla fall för min del spelar det ingen roll och spelledarna på passen vet ju inte heller hur många spelare det är i varje lag från början så de förbereder ju för full grupp. Så om du blir sugen på nått så gå dit och hör efter om det finns plats. Kanske grupper får avhopp också i sista sekunden.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,259
Location
Örebro
Som Cissi säger, vi som arrangörer vet ju inte hur många det är i lagen. För oss är det ju viktiga att lagen har roligt och får spela. Ibland kan vi dock se hur spelgrupper säger "Crap. Vi förlorade en spelare. Vänta!" och så springer de ut i hallen någon minut och kommer tillbaka in med en ny spelare. Så det är absolut inte omöjligt att hålla sig på plats när andan faller in och dras in i stunden.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Paal;n222618 said:
Uppdatering.
Enda lediga platsen kvar nu är den till Ur Varsellklotet.
Vi har fortfarande en plats ledig på Ur Varselklotet, pass 4 (lör fm).
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Flaggar här också: Jag söker spelare till Symbaroum på fredag 10-15 och Ur Varselklotet på lördag 10-15. Vi är två personer, så behöver två, tre till.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
pappa;n229828 said:
Flaggar här också: Jag söker spelare till Symbaroum på fredag 10-15 och Ur Varselklotet på lördag 10-15. Vi är två personer, så behöver två, tre till.
Kan man vara mer än fyra i UVK? Kan MSN vara fem så kan ni ju slå er ihop med oss. Men jag har för mig att gränsen var fyra, någon som vet hur hård den är?
 
Top