Nekromanti [GothCon] Lag på GothCon

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Vintrastorm;n220650 said:
Kan 2 lag vara anmälda till samma pass?
Som någon annan förklarade i den andra tråden: hur många lag som helst kan anmälas. Sedan är det en helt annan fråga hur många som får spela, det beror på hur många SL som värvas. Men om du inte får plats får du pengarna tillbaks.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Det står "Max lag per pass" på arrangemangens sidor också, t.ex. här.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
krank;n220655 said:
Det står "Max lag per pass" på arrangemangens sidor också, t.ex. här.
Någon är klart mer uppmärksam än mig.

För övrigt har laget där jag ingår plats för en eller ett par spelare till på lördagens kvällspass med Leviathan. Efter viss omstrukturering är vi nu lovade Robert som SL.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
luddwig;n220665 said:
För övrigt har laget där jag ingår plats för en eller ett par spelare till på lördagens kvällspass med Leviathan. Efter viss omstrukturering är vi nu lovade Robert som SL.
Coolt! Sorry om jag ställde till det genom att bryta min tradition. =)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
krank;n220670 said:
Coolt! Sorry om jag ställde till det genom att bryta min tradition. =)
Det är okej att bryta traditioner men du får se till att kommunicera det bättre med omvärlden nästa gång. :wink:
 

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
@krank

Vi är 3 spelare som vill köra Leviathan på fredagen, pass 2, har ni plats i ert lag och vi har möjlighet att joina? Eller ska vi skapa ett nytt lag?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
luddwig;n220615 said:
Då är ni välkomna att spela Western med oss Lukas och Cissi. Vi heter Norrlandslaget. Sedan har jag inte riktigt förstått hur bokningen funkar, laget har ju ett pass till bokat utan er, men det löser sig säkert.
Ni kommer garanterat att då spela Western på pass 4. Ni är första laget som anmälts sig till just det passet. Vi har för övrigt inga max antal lag på Western.

/Anders & Tove
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Vintrastorm;n220680 said:
@krank

Vi är 3 spelare som vill köra Leviathan på fredagen, pass 2, har ni plats i ert lag och vi har möjlighet att joina? Eller ska vi skapa ett nytt lag?
Just nu tror jag att vi har 2-3 platser kvar, antagligen 2. Och det kanske låter hårt, men jag kommer i första hand att försöka fylla de platserna med folk jag känner. Du är säkert jättetrevlig, men vi är inte riktigt på internetkompisstadiet ännu. =)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Anders & Tove;n220866 said:
Ni kommer garanterat att då spela Western på pass 4. Ni är första laget som anmälts sig till just det passet.
Jag vet. Jag bokar snabbare än min egen skugga.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Note till Krank: vi måste bli internetkompisar tills nya versionen av >human (Du borde använda >human som ny logga!) dyker upp så jag kan vara med i det laget när det blir dags ????
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Tänkte mer på han som rider på en glad tröja och jagar banditer och som skjuter på sin skugga.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Lightshy;n220931 said:
Tänkte mer på han som rider på en glad tröja och jagar banditer och som skjuter på sin skugga.
Jag var helt med på det. Nynnade till och med lite på signaturmelodin till den gamla tecknade serien. Dåligt med banditjakt för min del dock men just med GothCon-bokningen var jag snabb, alternativt "lucky".
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,255
Location
Örebro
krank;n220655 said:
Det står "Max lag per pass" på arrangemangens sidor också, t.ex. här.
När vi anmäler arrangemangen får vi ange ungefär hur många SL vi tror vi kan få tag i. Jag tror helt enkelt att det är antalet som "Max lag per pass" betyder. Vi som arrangörer kan justera den siffran allt eftersom vi får fler lag och SL.
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
Cissi;n220611 said:
Pass fyra funkar bra för mig också. :)

Så nu behöver jag bara några att spela KULT på pass 3 eller 6 också. Några intresserade?
[...]
Min flickvän och jag tänkte spela Kult, ska vi slå våra kloka huvuden ihop? Jag tror pass 3 eller 6 går bra vilket som? Har du anmält ett lag eller ska jag göra det?

/j
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Jag jagar fortfarande en möjlighet att vara med på Ur Varselklotet pass 1 fredag.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Och mitt lag kan fortfarande fylla på med en till två spelare till Leviathan på lördag kväll.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Osbjer;n222330 said:
Min flickvän och jag tänkte spela Kult, ska vi slå våra kloka huvuden ihop? Jag tror pass 3 eller 6 går bra vilket som? Har du anmält ett lag eller ska jag göra det?

/j
Hej!

Jag har lite off forum hittat ett lag som jag ska spela med på lördagkväll men jag har nog några i närheten som vill spela KULT, ska peta på dem och be dem svara dig. :)

/Cissi
 
Top