Nekromanti [GothCon] Lag på GothCon

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag vill spela rollspel på GothCon! Förra året gick det ju lysande att få ihop lag på det här sättet så jag gör det igen.

Vilka vill spela med mig och vad är ni intresserade av att spela?

Jag är sugen på Det Mahariska kriget, KULT och Western.



Om ni vill använda tråden till att göra lag där inte jag ingår så funkar det också bra men jag vill vara med nånstans. :)

/Cissi
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag, Sia och en icke-forumit som heter Björn (du har nog spelat med honom online Cissi) kan adoptera er båda till ett redan bokat pass Western. :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Jag har bokat in ett lag till Det Mahariska Kriget på fredagen, pass 2. Just nu är vi två garanterade deltagare, möjligen tre. VI har plats för, om jag läser beskrivningen rätt, sex spelare totalt. Vi kommer med stor sannolikhet att spela med Robert själv som SL även i år.

Så... Jag vill gärna spela Leviathan med dig i år igen! Och om nån annan också vill spela med oss så finns det möjlighet för det också.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
luddwig;n220465 said:
Jag, Sia och en icke-forumit som heter Björn (du har nog spelat med honom online Cissi) kan adoptera er båda till ett redan bokat pass Western. :)
Vilket pass är det ni bokat?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
krank;n220474 said:
Jag har bokat in ett lag till Det Mahariska Kriget på fredagen, pass 2. Just nu är vi två garanterade deltagare, möjligen tre. VI har plats för, om jag läser beskrivningen rätt, sex spelare totalt. Vi kommer med stor sannolikhet att spela med Robert själv som SL även i år.




Så... Jag vill gärna spela Leviathan med dig i år igen! Och om nån annan också vill spela med oss så finns det möjlighet för det också.
Jag kan tänka mig att vara med på Det Mahariska kriget på pass 2 fre. Är även sugen på Varselklotet på pass 1 fre om det är någon annan som har plats över?
 

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
Jag/Vi försöker också boka in oss till just detta spelpass, men jag lyckas bara anmäla mig som spelledare.

krank;n220474 said:
Jag har bokat in ett lag till Det Mahariska Kriget på fredagen, pass 2. Just nu är vi två garanterade deltagare, möjligen tre. VI har plats för, om jag läser beskrivningen rätt, sex spelare totalt. Vi kommer med stor sannolikhet att spela med Robert själv som SL även i år.

Så... Jag vill gärna spela Leviathan med dig i år igen! Och om nån annan också vill spela med oss så finns det möjlighet för det också.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
krank;n220474 said:
Jag har bokat in ett lag till Det Mahariska Kriget på fredagen, pass 2. Just nu är vi två garanterade deltagare, möjligen tre. VI har plats för, om jag läser beskrivningen rätt, sex spelare totalt. Vi kommer med stor sannolikhet att spela med Robert själv som SL även i år.
Äsch! När jag pratade med Robert om att spela Leviathan på GothCon nämnde han dig krank och sa att du brukar boka pass 5. Jag bokade därför med flit pass 2 för att få spela med Robert utan att rubba dina rutiner.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Vintrastorm;n220482 said:
Jag/Vi försöker också boka in oss till just detta spelpass, men jag lyckas bara anmäla mig som spelledare.
Som enskild person kan man inte anmäla sig som spelare till rollspels-arr. Man anmäler sig som "lag". Så först "Skapa nytt lag", sedan "Ny anmälan" för det lag man skapat.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
luddwig;n220484 said:
Äsch! När jag pratade med Robert om att spela Leviathan på GothCon nämnde han dig krank och sa att du brukar boka pass 5. Jag bokade därför med flit pass 2 för att få spela med Robert utan att rubba dina rutiner.

Jo, det brukar bli femman, framför allt eftersom jag brukar resa på fredagen och vill slippa stressa. I år ligger påsklovet så att jag kan komma redan på torsdagen, så jag prövar det i år =)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Krank! Jag vill gärna spela med dig i år igen och det passet funkar bra - så Leviathan pass 2 på fredag.
luddwig! Jag hakar gärna på dig och Sia på ert Westernpass, Lukas också?? :) - Western pass 3 på fredag(?)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag vet inte om passen numrerats om sedan jag bokade eller om jag hade otur när jag tänkte men mitt lags Westernspel är i alla fall pass 4, lördag 10-15, inte 3 som jag skrev tidigare. Passa det för dig Cissi? Lukas? Ett byte till Western pass 2, dvs. fredag kväll, är också tänkbart eftersom vi fått flytta Leviathan. Så om pass 2 är bättre för er, hojta till!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Pass fyra funkar bra för mig också. :)

Så nu behöver jag bara några att spela KULT på pass 3 eller 6 också. Några intresserade?

Krank, Vilket lag ska jag anmäla mig till?

luddwig, vilket lag ska jag anmäla mig till?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Då är ni välkomna att spela Western med oss Lukas och Cissi. Vi heter Norrlandslaget. Sedan har jag inte riktigt förstått hur bokningen funkar, laget har ju ett pass till bokat utan er, men det löser sig säkert.
 

Vintrastorm

Veteran
Joined
20 May 2004
Messages
72
Location
Göteborg / Sweden
@krank @luddwig Jag tänkte anmäla ett lag, vi är 3-4 personer, till Leviathan på fredagen eller lördagen. Kan 2 lag vara anmälda till samma pass? Eller är det "enklare" om vi försöker samstyra någonting?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Vintrastorm;n220650 said:
@krank @luddwig Jag tänkte anmäla ett lag, vi är 3-4 personer, till Leviathan på fredagen eller lördagen. Kan 2 lag vara anmälda till samma pass? Eller är det "enklare" om vi försöker samstyra någonting?
Som jag förstått det finns det (åtminstone oftast) flera spelledare till samma spela på samma pass så det ska inte vara några problem med flera lag som spelar Leviathan fredag eller lördag kväll.
 
Top