Nekromanti GothCon is coming...

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
A)Ah, gothcon, förra årets högpunkt. Klart att jag kommer i år med.

B)Vi i Spela Roll håller som bäst på att planera allt vad folk vill spela. Just nu verkar det som om det blir en del Noir, M:TA och DoD. Sen så är jag grymt sugen på att fortsätta på det primetime adventures scenariot som vi började på förra året. Får se om vi lyckas hugga tag i Anders där uppe.

Sen så ska jag vara lite social med forumiter nu när jag är konventsvan.

/Marcus ser fram emot en trevlig påskhelg
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
A: Naturligtvis! Hade grymt skoj förra året!

B: Träfaf folk, spela ett eller annat spel. Anmäld till Höstdimma allaredan. Blir nog Guranga med, om jag känner mig rätt. :gremgrin:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
A) Tja... jag har ju redan utlovat det lite här och där så nu är det väl bara att fullfölja om det så betyder 20 timmar i en stol på tåget båda vägarna. :gremcrazy:

B) Jag finns på plats för att spelleda Höstdimma i Indierummet (nåt mer kanske om jag hinner lära mig nåe jag fastnar för). Sen ska det väl minglas och spontanspelas lite och så antar jag.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
A Självklart
B Arrangera indierummetstuff (främst scenariot Festen som kom av sig. Finns inte på Gothcons schema, men däremot här)

Jag har en speciell plats reserverad för Bröderna Stursch, kanske blir det lite vampire-röj också mellan spelledandet.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Två små frågor!

Carcassone står inte med bland brädspelen, men finns med på schemat. Kommer det att vara någon Carcassone turnering på GothCon oc h i såna fall bhöver man föranmäla sig?

Priserna som gäller för rollspelsarrangemangen gäller dom per lag eller person?
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Re: Två små frågor!

1. Man behöver sällan föranmäla sig till brädspelsturneringar. I fallet Carcassonne vet jag inte till 100%, men jag skulle vara rätt lugn om jag var du.

2. Den klassiska frågan! (Även jag har ställt den) Den gäller per lag. Nu är det ju dessutom så fiffigt fixat när man webanmäler sig, så att man skall förstå det. Testa att gå in på webanmälan och testanmäl dig till ett arr.
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Same procedure as last year...

A

Yeah!! Ye ready fer some stompin'?

B

På torsdagen ska jag och resten av det fina lag KOKOS (Kalasjnikov Och Kamrater Och Simon) ta SKuD-bussen upp i vanlig ordning. Efter att vi köat, bokat in oss i en sovsal någonstans på de övre våningarna i Norra, packat upp etc. så blir det kanske lite lätt gejmande i sovsalen samtidigt som vi förstås underhåller resten av dess befolkning genom att spela några medhavda skivor och flasha vår senaste maskot. Sitter för närvarande och funderat på vad det ska vara för något i år - det krävs ju en värdig efterträdare till kålhuvudet Gunnar, kokosnöten Vladimir och vattenmelonen Josef.

Fredagen ska för min del bli en lugn dag av strövande, upptäckande och gående i affärer fram till tiosnåret då det är dags att lira Kompaniet. Under lördagen blir det däremot kutande av i Guranga (Revolutionsarmén ftw), och en timme därefter mer rollspelande i Thé D'Menthe. På söndagen blir det väl till att packa ihop, gå på avslutningen, ha eftersnack med utkorande av årets Rambo (de tidigare årens sådana har varit jag och Roger) med mera.

... och då har jag inte ens nämnt alla skumma spel vi ska spela i kafeterian, alla nya, knäppa människor vi ska träffa, alla grejor vi ska köpa - minns förra året då valet för en av oss stod mellan mat och en komplett uppsättning Zombies!!! (han valde helt rätt :gremgrin:) - och alla mikropizzor vi ska skölja ner med Jolt - för att inte tala om att spela in konstiga mobilfilmer under tankpausen på vägen upp, och så de nattliga flumdiskussionerna...

Utan konventsliv inget liv, helt enkelt. :tekopp:
 
Top