Nekromanti GothCon is coming...

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Nu när foldern är ute (eller på väg), hemsidan är uppe och folk kan anmäla sig (i alla fall spelare)... så känns det som läge att fråga om (A) ni ska dit och (B) vad ni ska göra?

Själv är svaren:
A Självklart
B Arrangera stuff (främst scenariot Bröderna Stursh resande cirkus, men lite annat som jag brukar rodda i lever kvar :gremgrin:)

-Gunnar
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
A) Frestad. [gnell] Men det är ju så långt. [/gnell]

B) Träffa #rpgonline-nördar. Kanske hoppa in på nåt dropin-arr.*

*)För övrigt är det ren skandal att Dungeon Of Doom tydligen uteblir. :gremshocked:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
DoomDungen...

*)För övrigt är det ren skandal att Dungeon Of Doom tydligen uteblir.
Va!!! *läser om GothCons hemsida* vart har de tagit vägen?

Och GothCon är inte långt bort... även om det blivit närmre med åren, tycket jag inte ens resan från sthlm var lång. Så det är ingen ursäkt :gremwink:

-Gunnar (som dock reagerade över Drakartexten i foldern... men den blev bättre på hemsidan)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,415
Yassilus is not...?

På A svarar jag: Fan vet. Det finns tusen saker (okej, det kanske var att ta i) som talar emot det. Det finns verkligen inga arrangemang som låter särskilt intressanta. Det finns inget arrangemang jag känner för att smita med och hjälpa spelleda/arrangera nu när inte Dungeon of Doom kommer. Jag åker inte på konvent utan vettiga sovmöjligheter och sovsal är så fruktansvärt mycket inte ett alternativ. Det är en offantlig kvantitet människor jag inte känner för att träffa, främst sådana jag inte känner eller som inte är trevliga (eller både och) och de går fasen inte att undvika. De trevliga människorna är visserligen bara trevligt att träffa, men de överväger (kanske) inte alla idioter.

På B svarar jag således vet inte. Kommer jag trots allt lär jag väl göra något eller inget som vanligt. :gremsmile:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Ska dit men inte göra så mycket

A: Elin dyker definitivt upp.

B: Elin skall:
spela,
drägga i indierummet,
klänga på alla rpgonline hon känner igen,
äta för många koffeintabletter,
eventuellt spelleda (sneglar på indierummer och alla andra som behöver spelledare med hundvalpsögon),
spela, leta upp viktiga forumniter,
ännu mer,
dissa DitV,
förespråka friform,
sakna sin hund,
köpa grejer,
dräggla över grejer,
dricka kopiösa mängder te,
beundra folk,
gråta över grejer hon inte kan köpa,
ligga och halvsova och ha skumma diskussioner,
vara vaken,
inte somna när de vaknas intressant spel,
åka dit med wilper och debbie,
förklara varför lajv äger,
ninja fogge,
vara glad varje gång hon ser folk som är kortare än henne,
spela,
äga sönder alla,
spela,
snacka spel,
njuta av att Göteborg inte har midvinter i april,
känna igen folk hon inte kan placera men heja på ändå,
spela,
skratta,
baka kladdkaka i mikrovågsugn,
besvära folk,
bli besvärad,
träffa lajvare och lajvarrangörer,
göra en massa te,
beundra skägg,
spela,
eventuellt sova,
dissa allt som inte är friform,
vara bofferbonde,
vara kobold,
spela,
göra alla de skumma saker jag missade förra året,
gå på aktionen,
spela,
äta något nyttigt,
spela, hitta magicspelarna och lukta på dom,
ha irc-lajv,
svära

Och köpa tärningar och D&D grejer åt sin bror.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,255
Location
Örebro
a)
Jo, jag skall dit eftersom...

b)
...det vore dumt att inte dyka upp och sköta sitt arrangemang, vilket i år heter scenariot Skärvor av liv.

Sedan är ju det ett måste att besöka auktion och förhandla sig på vad man tror vara gamla rariteter :gremwink:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
A: Jepp

B: Skall åka ner med DeBracy och w176. Min aktivitetslista är inte lika imponerande som Elins, men nog hade jag tänkt spelleda en del Höstdimma i Indierummet (Passa på att boka ett pass redan före konventet! Posta på det fina Höstdimmaforumet.) Sedan blir det nog att driva runt hos spelhandlarna lite. Man O War och Epic står på önskelistan.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Självklart !!

Klart att man kommer !! Finns det något anant allternativ ??
För min del så hopaps jag först & främst speal lite brädspel, lira nått indiespel med en drös med forumiter såklart, lira Höstdimma igen, hoppas jag iaf. Träffa alla trevliga forumiter, spela ännu mera spel, besöka rollspelsbaren... :gremgrin:
Samt vara er konventspapaprazzi såkalrt !! Ingen lär slippa undan mig... :gremtongue:

/ Johan K, som numera uppgraderat sig med kamerautrustningen.. \o/
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Ska dit men inte göra så mycket

beundra skägg,
Så trevligt !
Hoppas då att man kan stå till kännst med denna grej då... :gremwink:

ha irc-lajv,
Låter bra, påminn mig bara när det är dax. Var trevligt sist gång juh ! =)

Sedan så vore det, som sagt, trevligt att lira lite rollspel med dig & ni andra norrläningar..
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Ägg

A) Ja, kanske. Fär det brukar jag ju tänka, men å andra sidan är jag så älskad att jag blir lynchad när jag kommer hem, för att jag inte var med och spred glädje omkring mig när familjen firade Jesu korsfästelse med marsipan och köttbullar.

B) Öppna automateld. Och dricka kopiösa mängder kaka.

-Hjalle, I've seen this moment in my dreams.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Tydligen

Jag skall assistera Krille med hans arrangemang. Jaga folk med blåslampor, hota de med ninjor och allmänt vara elak :gremwink:.

Sedan skall jag spöa upp alla idioter för vågar sig på min draklegion i HORDES.

Och gosa med folk. Typ.

Förutom att döda äckliga ryssjävlar som en tjetjensk frihetskämpe i "Я был на этой войне".
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Yepp, jag lär väldigt definitivt dyka upp.
Det är inte dirket långt för min del.
En sisådär 20 minuter.

Dock så har jag ingen anning om vad jag skall göra där.
Det blir säkert lite dropinspel eller så hakar jag på något arrangemang där någon spelare saknas eller så.
Får väl se, men i nuläget har jag i alla fall inga planer på att föranmäla mig till något eller så.
Dega :gremsmile:
 

boloch

Veteran
Joined
2 Mar 2005
Messages
12
Location
Göteborg
Jovars...

A) KurragömmaKlubben ska dit

B) Spela, leka och ha roligt... och så arrangerar vi

Thé d'Menthe - Med en klassisk "Äventyrare sökes" fast från Arbetsförmedlingen och på 80-talet, med "Det är Kalle som ringer" tendenser… fast utan tentakler? Och med AlphaVille som enda bränsle

Mythos Spelling Madness - Stavningstävling i lekprogramsanda, fast med tentakler och utan AlphaVille som bränsle…

"Deltagare nummer två, var vänlig stava till Bugg-Shoggog"
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,657
Location
Värnhem, Malmö
A) Jadå!
B) Spelleda nämnda scenario och förhoppningsvis spela lite annat också. Huruvida jag kan föranmäla mig till några arrangemang beror på hur många jag får med mig, men det finns ju drop-in.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
a) Oja.

b) Främst spelleda Noir, i "Dold Kärlek". Men också konsumera och kanske spela något också. Det är speciellt att vara spelledare på konvent igen efter nästan 10 års uppehåll.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
A) Ja, man missar ju inte ett GothCon...

B) Kränga grejer, gå på auktionen, men förmodligen inte spela något över huvud taget. Jag har under de senaste fem årens Gothcon totalt spelat fyra olika spel, så min spel/konventsratio är inte särskilt hög.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Spela rollspel

GothCon har utvecklats till min enda möjlighet att lyckas planera in ett rollspelspass och genomföra det.

Jag är inte så sugen på att mysa och vara social som alla andra, utan hardcore-spelande, spelledande av mitt arr samt lite brädspel för att vila hjärnan är vad som gäller. Det är min plan. Jag lovar dock att heja på alla, och den här gången skall jag inte missa Han.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,888
Location
The Culture
a) Troligen
b) Antagligen ingenting annat än att spela lite Carcassonne och Magic. Men det finns väl risk att jag blir tvungen att spelleda rollspel också. :gremwink:

/tobias
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Jodå, jag tänkte åka dit och antagligen min sambo också så då ska jag väl stå ut med bussresan dit.

Jag tänkte väl träffa folk, spelleda Mustelas fabler och/eller Terra draconis i Indierummet och äta medhavd snobbchoklad och så var där ju ett otestat drop inarrangemang med romerskt tema som jag väl knappast kan låta vara ifred...
 

Jonas Ferry

Swordsman
Joined
22 Feb 2005
Messages
447
Location
Stockholm
Dold kärlek till Noir

A) Jepp.

B) Arrangera och spelleda "Dold kärlek" till Noir. Om någon vill hjälpa till att spelleda, maila jonas@noir.nu och säg till. Dessutom kommer jag att hänga i Indierummet och försöka spela The Mountain Witch.
 
Top