Nekromanti [GothCon] Indierummet

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Jag får följa er digitalt i år. Hoppas på många postings och framför allt bilder!
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,633
Location
Uppsala
Kommer bunta ihop och ta med mig The Dead and the Dying, som är någon sorts märklig prototyp vi testat ett par gånger härhemma. Men jag är osäker på hur mycket jag faktiskt hinner hänga, eftersom jag arrangerar samtidigt. Men det får väl bli sent på natten i värsta (bästa?) fall. :)
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Om jag hittar prototypen till spelplan jag gjort till mitt spel Väpnarspelet tar jag nog med det. Och kanske mitt tärningsspel Yoker. Jag har aldrig riktigt varit i Indierummet tidigare. Hur fungerar det?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,311
Guran89;n279130 said:
Om jag hittar prototypen till spelplan jag gjort till mitt spel Väpnarspelet tar jag nog med det. Och kanske mitt tärningsspel Yoker. Jag har aldrig riktigt varit i Indierummet tidigare. Hur fungerar det?
Om man vill spela så kommer man förbi och säger att man vill spela något, så försöker vi få ihop en grupp och pitchar lite olika spel.
Vill man spelleda något så försöker man fånga upp besökare och lyckas man så sätter man sig ner och spelar. Som spelledare brukar det finnas "arbetspass kort" som man sen kan få ifyllt av mig eller Genesis (offiella arrangröer) som man sen kan växla in i kiosken(?).

Så kortfattat kom förbi indierummet och spela rollspel.
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Vicotnik;n279141 said:
Om man vill spela så kommer man förbi och säger att man vill spela något, så försöker vi få ihop en grupp och pitchar lite olika spel.
Vill man spelleda något så försöker man fånga upp besökare och lyckas man så sätter man sig ner och spelar. Som spelledare brukar det finnas "arbetspass kort" som man sen kan få ifyllt av mig eller Genesis (offiella arrangröer) som man sen kan växla in i kiosken(?).

Så kortfattat kom förbi indierummet och spela rollspel.
Men det är bara rollspel som gäller? Jag har i huvudsak ett litet brädspel och tärningsspel med mig. Mitt rollspel har ett gäng pass i schemat på årets konvent.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,311
Guran89;n279172 said:
Men det är bara rollspel som gäller? Jag har i huvudsak ett litet brädspel och tärningsspel med mig. Mitt rollspel har ett gäng pass i schemat på årets konvent.
Officellt sett så är det bara rollspel som gäller i Indierummet.
Sen om vi har platser lediga så har jag inga problem med att "låna" ut dem till annat. Där emot om vi behöver platserna för rollspel så kommer jag vara tvungen att ta tillbaka de utlånade platserna.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Jag kommer. Masks verkar kul, och DYD var ju kul förra året så det verkar också lovande. This is Pulp har jag varit nyfiken på ett tag och Markisen av Ferrara hade ju en gedigen stamtavla.

Jag tar med en mapp med random spel som jag är dålig på att pitcha som vanligt. Final voyage of the Selene och We are here to see the evil wizard Kormakur verkar kul, båda lätt Maffia-inspirerade rollspel. Agentflummet Secret Dossiers är jag också sugen på att prova.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
*Final Voyage of the Selene* spårar väl sina rötter till Montsegur 1244, så jag är försiktigt positiv till att testa det iaf.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,309
Location
Kullavik
wilper;n279246 said:
*Final Voyage of the Selene* spårar väl sina rötter till Montsegur 1244, så jag är försiktigt positiv till att testa det iaf.
..och även "Witch - The Road to Lindisfarne" om jag inte helt missminner mig?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Henke;n279254 said:
..och även "Witch - The Road to Lindisfarne" om jag inte helt missminner mig?
Det står så i spelet iaf. Tror poängen är att alla tre är strukturerad friform med fast bakgrund till scenerna.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Henke;n279254 said:
..och även "Witch - The Road to Lindisfarne" om jag inte helt missminner mig?
Ja Witch - The Road to Linidfarne är väl ett hack på Montsegeur 1244 eller åtminstone PbM1244 så om det har likheter med det första så lär det ju ha likheter med det andra. Och eftersom Montsegeur är det bästa spelet som gjorts så finns det ju helt klart potential här...
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Jag har spelat WtRtL, jag tyckte inte att det var fantastiskt, men det var inte bortkastat.

När vi ändå är igång och räknar upp spel så står The Daughters of Verona på samma bas.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Jag kommer nog förbi en stund, kanske hakar på något.

Hade varit coolt att testa Tenra Bansho Zero någon gång (jag äger spelet) men tvivlar på att det finns nog med intresserade och har inte tillräckligt bra koll på reglerna...
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
wilper;n278662 said:
Det var länge sedan jag spelade Montsegur 1244.
Eftersom många tycks vara intresserade, och eftersom GothCon XLII hemskt gärna får vara konventet Bunny äntligen får spela Montsegur 1244, så kanske vi kunde kolla på ett tillfälle? Säg motsvarande pass tre, 22:00-03:00, på fredag?

Jag kan själv inte reglerna, därav att jag petar lite extra på wilper då jag tror han kan. :-D
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag har packat ner alla spel nu.

Jag har tagit med mig Epyllion då jag verkligen, verkligen gillar det. Jag hittade också igen It's Complicated i bokhyllan så det fick smita med också! BxB, datingsim-spelet, fick också plats.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Bunny;n279362 said:
Eftersom många tycks vara intresserade, och eftersom GothCon XLII hemskt gärna får vara konventet Bunny äntligen får spela Montsegur 1244, så kanske vi kunde kolla på ett tillfälle? Säg motsvarande pass tre, 22:00-03:00, på fredag?

Jag kan själv inte reglerna, därav att jag petar lite extra på wilper då jag tror han kan. :-D
Wilper kan reglerna. Han lärde sig dem när han gjorde den utmärkta svenska översättningen.

Wilper är också en tråkig vuxen som har sin sovtid 22-05.

M1244 pass 3 hade varit trevligt, men då sover Wilper.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,909
Location
Nordnordost
Jag har nu packat spelen till min vistelse i Indierummet. Jag har med mig följande:

Cyber M/77, cyberpunkrollspel i klassisk svensk stil. Spela rollspel, låtsas att det är 80-tal. Jag har utskrivna kopior av äventyret Dödsmatch 2000 ifall någon mer vill spelleda det Inläsningen går på typ 20 minuter, och reglerna är BRP, ingen stor grej för en halvrutinerad trad-SL. Ja! Det är TRAD, det är i INDIERUMMET för att det är skrivet av ett skäggo med nog med INDIECRED för att det skall spruta ur öronen, och för att jag inte orkar be GothCon om en riktig sal att fira releasen i.

Itras By, äventyret Ett Hjärta av Stål, norskt surrealistiskt rollspel med ett fantastiskt äventyr av Terje Nordin. Jag har kört det i säkert tio år vid det här laget. I vissa moment lämnar man sina stolar och utforskar rummet, det är MAO lite av ett LAJV ibland. En nostalgisk våg sköljde över mig när jag packade, så det fick följa med, det är en mysig historia.

Until Dawn, en spelledarlös berättelse om tonåringar som gör ett inbrott och hamnar i klistret. Handlar om känslor och tonår och sånt, konstruerat av någon som inte hade varit tonåring for ages när spelet skrevs.

Montsegur 1244, dansk strukturerad friform, spela en grupp som utsätts för religiös förföljelse av katolska kyrkan under medeltiden. Förmodligen inte ett problem i Indierummet med alla hipsterskägg, men jag vägrar köra det med någon under 18, det kan bli jävelmörkt, men samtidigt vackert om tro.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Jag spelar gärna både den yttersta domen (för att äventyret lät sjukt coolt), eller Dödsmatch 2000 på lördagen. Kan tänka mig annat också är dock ingen van Indiespelare
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Som teaser laddar jag upp karaktärsbladen till Cyberpunk Fairytales: Dybbuk
Detta är i tidigt beta-stadium, så var helst inte för hård när det gäller styling :p
 

Attachments

Top