Nekromanti [GothCon] Indierummet

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Den andra tråden är lite väl allmän, så jag startar en ny tråd om Indierummet -18. Låt oss bygga pepp!
  • Vilka planerar att hänga där?
  • Vilka spel tar du med? Vad är ballt med dem?
  • Vad vill du gärna spela?
  • Vad för kringgrejer ska vi ta med för att det ska bli så bra som möjligt?
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Min plan är att hänga i Indierummet en stor del av konventet. Jag har inte spikat min spellista exakt, men tre spel kommer jag definitivt att ta med mig:

Den yttersta domen, mitt storyfokuserade spel om religion, personkonflikter och drömmar i nådens år 2700. På fredag speltestar jag årets äventyr och ser om det håller. Det handlar om två fejdande familjer på Charybdis och tyngden av att leva i föräldrars skugga. Jag tror att det håller, men återkommer efter speltest med exakt vilket äventyr jag tar med.

I gudadrottningens klor, ett kortformsspel för två spelare, som jag skrev i somras. Det är ett hack av Apocalypse World, för att snabbt kunna introducera folk till rollspel/den här sortens rollspel. Kort och mysigt. Finna att ladda ner här.

Acceptable Losses, som finns samlat i Seven Wonders-antologin. En dystopi om en syskonskara som står inför att flyttas ned till en lägre nivå i arkologin. Friformigt, tajt, gonzo och berörande. Dessutom skrivet av en lulebo!

Fler tillkommer! Jag funderar på att ta med Swecon-playsettet till Fiasco också, t.ex. Kanske får Technical Support Simulator 2016 också smita med i väskan.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kommer självklart vara på plats.

Jag kommer förutom de vanliga spelen jag brukar ha med mig även ha med mig "Masks a new generation" då jag verkligen vill testa att spela/spelleda det. Jag kommer nog förhoppningsvis även ha med mig Nostalgi 2.0 i något format, fick testa det för andra gången på Dancon.

Jag kommer ha med mig Vattenkokare, te-kanna, lite olika sorters lös te. Så om man vill ha något specifikt te så kan man ta med sig det.
Jag kommer även ta med mig roll-up'n samt en skyllt som säger något i still: vill du spela stå här.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Jag ska på mitt första GothCon och ser fram emot att bekanta mig med Indierummet (och eventuellt människorna däri). :)
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Jag kommer hänga i indierummet (om det inte är så att man ska lämna indierummet för att spela Citadels: The Dark city).

Jag kommer att ha med mig mitt egenskapade Cyberpunk Fairytales: Dybbuk.

På europas nya kustlinje ligger Neu Berlin, en megastad med 16 miljoner invånare som trängs på en yta mindre än 250 kvadratkilometer. Ni är en KSSG 3, en av företaget Psiberteks elitpolisenheter. Terrorism, kontraspionage, kartellbrottslighet, insatsuppdrag, det är eran vardag. Den här veckan är det istället en mordutredning. Eller ens det. Hayato Sei, en av cheferna precis under toppskicktet, har dragit i tåtarna och fått er placerade på utredningen av hans dotters död. Polisutredningen har bedömt att det är ett fall av Acute Cyberbrain Failure (en ovanlig men inte okänd dödsorsak hos high-end augmenterade människor), men Mr.Sei är inte nöjd och har öppnat fallet igen. Så medans Neu Berlin brinner under ännu en brottsvåg sitter ni på ett fall som befinner sig lång under eran paygrade...
Dybbuk är en fisktankskampanj och kanske min mest oförlåtande kampanj någonsin. Inte oförlåtande som i "spelarkaraktärer kommer att dö som flugor" (tvärt om), utan för att varje handling kommer att ha konsekvenser. Narrativt är det mer "True detective" än "Shadowrun".
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag kommer hänga i Indierummen en del, förhoppningsvis mer än tidigare år.

Exakt vad jag tar med mig har jag inte bestämt än, men jag funderar på lite olika alternativ.

Golden Sky Stories, bara för att det är sött och fint och trevligt.
Legend of the Elements, Avatar the last airbender powered by the apocalypse, behöver jag ens skriva mer?
Kagematsu, det gör sig bra på konvent och jag har inte spelat det på länge.
It was a mutual decision, förr eller senare måste jag hitta en grupp på ett konvent som vill spela det med mig!
Zombie Cinema, bra utlåningsspel och lätt att lära ut, men jag vet inte om jag själv är supersugen på att spela just det.

Jag tar kaaaaanske med mig med Epyllion, drakspelet där vänskap är magi på¨riktigt, men jag har inget bra oneshot till det och då vet jag inte hur bra det blir.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag har planerat att spelleda årets spelnyhet Cyber M/77 pass två. Sysp hakar på, så vi bör kunna svälja upp till tolv spelare om det blir stort intresse för att spela cyberpunkrollspel i klassisk svensk stil.

Det var länge sedan jag spelade Montsegur 1244.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Jag och eventuellt någon vän kommer upp på lördagen. Jag äger inga indiespel, har knappt spelat några (utom AW men det räknas väl inte riktigt). Är med på att prova vad som. Hade gärna provat Cyber M/77 eftersom jag varit med i projekt gruppen.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Bra tråd!

Jag kommer bara ta med mig Anno Daemonum för att speltesta lite, men jag är sjukt sugen på bland annat kagematsu, montsegur 1244 och yttersta domen!
 

Liten

Veteran
Joined
6 Jul 2017
Messages
26
Redan aviserat att jag kommer förbi för att spela Den yttersta domen, nu med Pitebon.

Hade inte räknat med att bli så peppad på att spela Montsegur 1244 och Golden sky stories, vill verkligen prova dem! Lite nyfiken på It was a mutual decision och Anno Daemonum också.

Ni hittar mig vid vattenkokaren eller skylten med ”Vill du spela, stå här”.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,300
Location
Kullavik
Hade gärna gått förbi indierummet då jag hade väldigt kul där förra året. Nu har jag dock lyckats skriva på för samtliga spelpass dagtid så är osäker på om det kommer finnas tid över. Har tyvärr inte så mycket att ta med heller då mer eller mindre alla indiespel jag köpt ligger som PDF:er på Onedrive... Hade gärna provat Anno Daemonum, Montsegur 1244, Damn the Man, Save the Music!, Witch - The Road to Lindisfarne eller Witness the Murder of Your Father and Be Ashamed, Young Prince...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag kommer ha fullt upp hela Gothcon, vilket är gött! Men det kommer bli alldeles för lite indie-lir. Grymt vore att spela DYD men får se om det låter sig göras...
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Eftersom KSR = indie, eller kanske snarare Wilper = indie, planerar jag att titta in fredag eftermiddag för att spela Cyber M/77. Som inbiten trad- och OSR-spelare lämnar jag således min vanliga, trygga miljö. Var gärna snälla med mig.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,220
Montsegur hade varit roligt efter alla hyllningar, och det tilltalar historikern i mig, men Indierummet kommer tyvärr inte hinnas med detta året. Men ha det så kul alla ni andra!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
luddwig;n278791 said:
Eftersom KSR = indie, eller kanske snarare Wilper = indie, planerar jag att titta in fredag eftermiddag för att spela Cyber M/77. Som inbiten trad- och OSR-spelare lämnar jag således min vanliga, trygga miljö. Var gärna snälla med mig.
Jag ska bete mig lika svinigt som vanligt. Sådeså.

Oklart om jag har nått att köra i Indierummet förresten... samma gamla Wicked Archipelago antar jag. Annars hakar jag på och spelar nåt. Woop woop!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
DeBracy;n278803 said:
Jag ska bete mig lika svinigt som vanligt. Sådeså.
Antar att du menar så där otäckt avslappnat och fryntligt som du brukar. Usch!
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
DeBracy;n278803 said:
Jag ska bete mig lika svinigt som vanligt. Sådeså.

Oklart om jag har nått att köra i Indierummet förresten... samma gamla Wicked Archipelago antar jag. Annars hakar jag på och spelar nåt. Woop woop!
Ja! Wicked archipelago!
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Jag kommer dit.

Eftersom jag inte gör egna spel får jag i så fall ta med mig nån annans. Kanske nåt lite kort: Wilding Tales funkade ju fint när jag hade med det sist. Kanske The Name of God. Och nåt längre: Markisen av Ferrara, för att det är renässans i Ferrara och som om inte det räckte räknar det Archipelago och Misted Robed Gate bland sina förfäder och är kompis med Witch: Road to Lindisfarne. Asballt.

Alltid roligt att spela nåt än inte har spelat förut: Daughter of Verona, kanske Anatman om de bjuds. Och alltid roligt att spela nåt en vet är bra: Den yttersta domen hade ju vart riktigt fint.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Kul med många spel! Jag är intresserad av att spela bl.a. Wicked Archipelago, Markisen av Ferrara, Imagine, It was a mutual decision och Anno Daemonum. Och jag är jättepeppad på att spela Genesis Indien-fantasy-scenario vars namn jag har glömt bort, om han har med det. Sen hoppar jag gärna in och spelar annat ballt också. Daughters of Verona är ju en ständig favvo i mitt hus.

Efter speltest i fredags kan jag f.ö. ge definitivt besked på att jag har med mig ett nytt äventyr till Den yttersta domen. Vi är på Charybdis, en urgröpt asteroid i Huvudbältet. Det är en berättelse om familjefejder, en väckelses önskan om att etablera sin religion och hur föregående släktled tynger ner de levande. Jag skrev mer utförligt på bloggen.
 
Top