Konvent Gothcon 2026

Va? Vad skriver du nu? Är biljetterna enbart avsedda för de som planerar att spela rollspel under mässan?

Från GothCons hemsida:

Bra att veta​

Med biljett: Du kan delta i arrangemang och auktionen. Det finns även utrymmen där du fritt kan spela dina egna spel.

Utan biljett: Du kan kika i pop-up affärerna, köpa fika i caféet eller gå runt och ta in stämningen!

Biljett kan köpas på plats under konventet och föranmälan går att köpa online via vår hemsida när konventet närmar sig.

Barn upp t.o.m. 7 år går in gratis.

Tack för det förtydligandet @Paal!
giphy.gif

Jag brukar köpa biljett trots att jag inte tänker spela nåt. Jag har råd, och tycker det är värt att stödja konventet. Det är trots allt det näst bästa rollspelskonventet i landet…
Ja absolut till 100%. Jag håller med dig. Jag stöttar också väldigt gärna denna typen av konvent/mässor då det är en sån stor del av livet.

Nytt för i år på GothCon, citerat ur ett mejl som gått ut till rollspelsarrangörerna:

I år är det fler arrangemang som har “personlig bokning”. Det innebär att besökarna antingen kan anmäla sig själva, eller hela sitt lag. Det ger mer flexibilitet för besökarna, är enklare för oss att administrera och är tydligare för er arrangörer eftersom ni ser hela listan på anmälda spelare. Vi har provat det på liten skala tidigare år, med positivt resultat, men nu kör vi det på en majoritet av arrangemangen.

I år har vi också tagit bort den “rollspelsavgift” på 150 kr per lag som funnits sedan urminnes tider. Avgiften gjorde det krångligare för både oss och besökarna när något behövde ställas in eller flyttas med passen. Dessutom kändes det omotiverat att ta extra betalt nu när rollspelarna behöver tränga ihop sig mer. Det är möjligt att den kommer tillbaka i framtiden.

Samt ...

GothCon ligger i intensiva förhandlingar om att få tillgång till ett hus till, så förhoppningsvis kan vi erbjuda fler/bättre platser ...

Back