GothCon 2022

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
569
Location
Skogen
Jag är där och kommer spendera större delen av tiden i Kartellens Old School-Hörnan. Kanske spela eller spelleda något men framförallt sälja några av de typ trettio MÖRK BORG-produkter vi har med oss. Och lite annat.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Jag kommer erbjuda drop-in spel i Old School-Hörnan. Personligen fikns jag tillgänglig för att spelleda 2 CY_BORG-scenarion och 6 olika SKR(OSR)-scenarion, och alla utom ett av CY_BORG-scenariotna kan man dessutom köpa på plats!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Jag tänkte vara på konventet fredag och lördag. Ser fram emot att:
  • spela nåt i Indierummet, Old School-hörnan och/eller nåt figurspelsrum
  • klämma på De fördömda, "min" första trycksak sedan Okult för nästan tio år sen (watch out Dante och pappa, snart är jag i kapp)
  • återuppta traditionen med sushilajv
  • krama på nära och kära som varit långt borta länge
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Jag planerar att dyka upp på fredagen, men har egentligen ingenting inplanerat (då KULT-scenariot som vi anmälde oss alldeles för sent till har brist på spelledare). Egentligen borde man ha namnbricka så man fick chans att heja på fler.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag planerar att dyka upp på fredagen, men har egentligen ingenting inplanerat (då KULT-scenariot som vi anmälde oss alldeles för sent till har brist på spelledare). Egentligen borde man ha namnbricka så man fick chans att heja på fler.
Du skulle kunna göra som vi gör ibland, och hoppa på som spelledare för just det passet. Då får din grupp spela, även om någon av er får ta på sig spelledartröjan.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Du skulle kunna göra som vi gör ibland, och hoppa på som spelledare för just det passet. Då får din grupp spela, även om någon av er får ta på sig spelledartröjan.
Jo, den möjligheten är ju såklart schysst, men det kräver också att SL lägger tid på att stressläsa scenariot (och ev. även regelsystem).

Inser nu att mitt inlägg kanske tolkades som att jag deppade för att vi inte fick någon SL. Jag ser det nästan tvärtom eftersom det ger mer utrymme åt att utforska konventet, kika i butiker, titta in hos spelmakarna, spontanbesöka indie- och kanske rent av osr-rummen.

Kanske borde ta med kassarna med gamla foldrar/scenarion och arrangera ett Alexandria-museum? :D
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,479
Location
Rissne
Inte en helt dum idé - om än att den också känns lite pinsam...
Jag har nog kvar några av mina gamla namnbrickor från gamla konvent… Tar nog med minst en av dem.

Jag brukar ju numera räkna med att alla som bryr sig om vem jag är redan vet hur jag ser ut, men jag ska fixa ett foto till den här tråden innan jag reser har jag tänkt…
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
587
Det enda spel jag har inplanerat är lite brädspel på fredagen, i övrigt driver jag bara runt som åskådare och hälsar på bekanta. Hade gärna fått in något rollspel också, dock!

Apropå igenkänning: Här är jag i grön keps och At the Gates-tröja under Rollspelsmåndags arrangemang på förra Gothcon.
 
Top