GothCon 2022

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Hej hej hallå!
Det drar visst ihop sig till ett GothCon igen och då dyker jag upp som en deklaration i brevlådan.

Själv anmälde jag mig till GothCon-puben och till att arrangera en omgång Kutulu på lördagen men annars tänkte jag mest glida runt och umgås med folk - med tillfälliga spelförbindelser, precis som vanligt.

Vilka andra kan man förvänta sig att stöta på i år och vad hade ni tänkt spela och / eller arrangera?

Saknar någon planerat boende är jag, än så länge, också öppen för att överlåta en bädd i delat rum på hotel Rubinen strax i närheten av skolan.
 
Last edited:

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Jag kommer såklart att uggla i Indierummet hela konventet, som vanligt. Förr i tiden brukade jag gå en runda på konventet för att se vad som finns där förutom Indierummet, men det slutade jag med, så nu är jag där 100% av tiden om jag inte äter eller sover. (Eller, kanske kommer jag att äta där, men jag sover bara i Indierummet på LinCon!)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Jag kommer nog att mestadels hänga med mina vänner utanför konventet, men jag ska absolut ta de traditionella varven i butikerna och så. Jag köper allt mindre med åren, men ska försöka tillåta mig åtminstone ett par "onödiga" köp i år. Och inte låta mig hindras av detaljer som att dt tekniskt sett är billigare att bara köpa online…

Men, jag ska iaf vara spelare i Kutulu på lördagen, med en preliminär grupp som just nu ser ut att bestå av mig själv, Cissi, kanske @Max Raven och så en kompis jag inte tror finns på forumet. Vi får se. Jag har ett lag anmält iaf. Det blir mitt enda spelande i år; jag arrangerar inget och Robert har ju inget i år så det blir bara det här. Det ska dock bli rätt kul att bli spelledd i Kutulu…
 
Last edited:

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Mest sannolikt åker jag dit en sväng på fredagen. Har ett spelpass för KULT inbokat, med min spelgrupp, men vi var sena med anmälan så troligtvis blir det mest att gå runt och känna känslan av att få vara på konvent igen.
 
Last edited:

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Mest sannolikt åker jag dit en sväng på fredagen. Har ett spelpass för KULT inbokat, med min spelgrupp, men vi var sena med anmälan så troligtvis blir det mest att gå runt och känna känslan av att få vara på konvent igen.
För mig vore det omöjligt att känna känslan av att vara på konvent utan att spela. :gremgrin:

Du får titta förbi Indierummet och säga hej i alla fall, och blir det inget Kult är ni supervälkomna att lira hos oss. Ingen anmälan behövs.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Vet nu inte om jag ska hoppas på att jag får er, eller inte. 🤔
Vi får väl se =) Jag har försökt tjinga Johanna själv, för det är alltid lite extra kul att bli spelledd av den som skapat vad det nu är man kör, men jag kan ju såklart inte förvänta mig någon special treatment. Och det skulle såklart vara kul att bli spelledd av dig också!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,211
Ska troligen spelleda något pass Svärdets Sång också.
Kul. Har inte sett att något Ligan-spel finns med bland arrangemangen. Inofficiellt?

För egen del blir det ett pass CoC på fredagen, kanske ett försök med Good society om tillräckligt många är intresserade på lördagen och förhoppningsvis något spel i Indie- eller OSR-rummen.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
För mig vore det omöjligt att känna känslan av att vara på konvent utan att spela. :gremgrin:

Du får titta förbi Indierummet och säga hej i alla fall, och blir det inget Kult är ni supervälkomna att lira hos oss. Ingen anmälan behövs.
Tack för inbjudan! Jag ska absolut komma förbi och säga hej.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Jag tänkte köra Gothcon pub på torsdagen och sen glida runt på fredagen, tänkte smyga mig in i indierummet och hoppas någon villl spela något med mig.
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Vi får väl se =) Jag har försökt tjinga Johanna själv, för det är alltid lite extra kul att bli spelledd av den som skapat vad det nu är man kör, men jag kan ju såklart inte förvänta mig någon special treatment. Och det skulle såklart vara kul att bli spelledd av dig också!
Haha, för mig är det lugnt. Jag brukar föredra att spelleda främlingar. Ingen risk för förväntningar då nämligen. 😇
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
503
Jag har inga direkta planer i år. Tänker nog lalla runt. Kanske testar indierummet en del. Kanske kan spelleda något pass kult/eon/trubbelsjoters. Lite synd att ligan verkar skippa.
 
Top