GothCon 2022

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
503
Jag vet att det brukar vara Witchtrials och det är ju impro på det. Eller du tänker på spexet?
Aha, cool. Nej, jag vet faktiskt väldigt lite om vad det var, har bara hört nåt vagt.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Aha, cool. Nej, jag vet faktiskt väldigt lite om vad det var, har bara hört nåt vagt.
Är det inte den där grejen när folk "slåss" verbalt på scen, man måste börja med att säga att man gör en hoppspark och publiken skriker bloood hela tiden då? Minns inte riktigt vad den hette men det är ju nån slags impro-tävling som brukar vara på GothCon iaf.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Jag kommer att hänga kring Indierummet där jag tänkte spelleda bl.a. Den yttersta domen och därutöver ser fram emot att få spela något nytt och spännande (som det färdiga Anatman, @Genesis ). Ronja och jag tar med lite DYD-merch också: Söndrade vi falla- och Mellan Skylla och Charybdis-böcker, samt ev. t-tröjor och tygkassar. Ja, och så blir det såklart pub!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Jag kommer att hänga kring Indierummet där jag tänkte spelleda bl.a. Den yttersta domen och därutöver ser fram emot att få spela något nytt och spännande (som det färdiga Anatman, @Genesis ). Ronja och jag tar med lite DYD-merch också: Söndrade vi falla- och Mellan Skylla och Charybdis-böcker, samt ev. t-tröjor och tygkassar. Ja, och så blir det såklart pub!
Vill såklart gärna visa dig Anatman. I övrigt är det Midnatt, för alltid som är grejen jag är riktigt pepp på att visa upp. Har demat det en gång på LinCon och det var succé. Hoppas få köra det minst en gång på GothCon också.

När du säger ”spelleda DYD”, är det S&C som är så att säga årets äventyr? Eller preppar du något annat/flera? Jag har ju ännu inte spelat den nya versionen av äventyret, så det vore såklart kul att testa.

Generellt känns det som att det finns mycket spännande att spela i år! Jag är superpepp.
 

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Vill såklart gärna visa dig Anatman. I övrigt är det Midnatt, för alltid som är grejen jag är riktigt pepp på att visa upp. Har demat det en gång på LinCon och det var succé. Hoppas få köra det minst en gång på GothCon också.

När du säger ”spelleda DYD”, är det S&C som är så att säga årets äventyr? Eller preppar du något annat/flera? Jag har ju ännu inte spelat den nya versionen av äventyret, så det vore såklart kul att testa.
Midnatt är också mycket spännande! Kul! Årets DYD-äventyr, s.a.s. är den nya versionen av Skylla och Charybdis men jag tar även med Söndrade!
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Det blir mitt första fysiska Gothcon.... Gjorde ett tappert försök att komma iväg för sisådär 32 år snm, men det föll igenom när polare efter polare drog sig ur...vid den åldern var "åka själv" inte ett alternativ.... Nu är det dock det ;)
Jag kommer delta i ett pass Troubleshooters med lite andra från Sweden Rolls discord server.. I övrigt kommer jag drälla runt och vara beredd på spontana spelgrupper...som antingen spelare eller SL ;)
Joel B är namnet utanför den digitala världen... Någon enstaka individ kanske har sett mig antingen spelleda lite britter eller vara spelare med dem på en kanal som heter The Dark Orb som en trevlig britt har... Väl mött gott folk :)
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Spelledarskärm och rollspelsbibliotek i ett testat inför Gothcon

Numera behöver man inte ha en större släpvagn med sig till konvent för at ha tillgång till det mesta man har i rollspelsbiblioteket och kan trolla fram vad man nu får för infall på konventet.... Även om jag föredrar att läsa fysiska böcker, så blir konvent ett tillfälle där PDF:er regerar :)

Chromebooken som pdf:läsare lär utan problem klara heldagar på batteriet ;)
1648736644808.png
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Spelledarskärm och rollspelsbibliotek i ett testat inför Gothcon

Numera behöver man inte ha en större släpvagn med sig till konvent för at ha tillgång till det mesta man har i rollspelsbiblioteket och kan trolla fram vad man nu får för infall på konventet.... Även om jag föredrar att läsa fysiska böcker, så blir konvent ett tillfälle där PDF:er regerar :)

Chromebooken som pdf:läsare lär utan problem klara heldagar på batteriet ;)
View attachment 8550
Det är precis såhär jag tänker med min Ipad och Onedrive. PDF äger! :)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Någon från Malmö som tänker ta sig upp? Tänkte åka upp på torsdagseftermiddagen och vore trevligt med resesällskap till och från.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Och jag lär driva runt, hänga i spelmakarrummet lite (mest med Rävsvansfolk) och indierummet, spela Kutulu på lördagen och... Jag vet inte, peta på mina projekt lite när jag inte hänger med folk?
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
949
Location
Uppsala
Kommer hålla till i Vildhallons spelrum och arrangera kortspelet Orbital Conflict, om tid över så kollar jag runt på allt.
 
Top