Nekromanti GothCon 2013 - arrangörssamarbete kring spelledare

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Med tanke på att vi sent i en annan tråd pratar om brist på spelledare och att det brukar vara minst någon sån tråd per år. Vi har en tanke om att se om man kan få mer resurscher genom att samarbeta om dem.

Lite pejlade vi via GothCons vänner intresset redan i år för de men de fick inte tag i någon mer än oss i baren och O:FR som vi redan har ett funkande samarbete med.

Så här är min tanke;
Ses någon månad efter konventet och peppa och bolla idéer inför nästa år i god tid.
Under hösten kanske kunna speltesta varandras saker.
I början av nästa år ha ett möte för spelledare så de får spela scenarion och kanske äta en bit tillsammans.

Själv kan jag bidra med kontakter av spelledare som ofta gärna är på att spelleda bra scenarion och där flera redan har en sammanhållning via rollspelsbaren. Jag har själv funderat på att bara ha spelledarlöst arrangemang nästa år och är inte säker på att O:FR kommer behöva alla resurscher (vi har samarbetat kring dem senaste åren).

Just nu är frågan mest vilka som skulle vara intresserade av något samarbete och vad som skulle vara en bra form för er. Händer inget annat är det en stor chans att vi fortfarande försöker ha en spelledasamling med vårt gäng :gremwink:

-Gunnar (som klyver ut ämnet från en annan tråd)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Det här låter som ett mycket bra initiativ och jag är helt på.

Innan har jag inte haft mina speltestsessioner på hösten utan snarare i januari, men med lite planering kan jag nog börja speltesta nästa års arrangemang redan i höst. Det skadar ju aldrig att vara ute i god tid.
Om någon är intresserad av att se hur mina äventyr sett ut tidigare år så går de att ladda ner på www.trevligascenarion.se

Är detta något för folk på Västkusten bara? Jag är själv bosatt i Göteborg och det kanske är lättast att inte ha allt för stor geografisk spridning på det?
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
Jag tycker det verkar som en bra idé. Lite som en arrangörsklubb? Kanske lite tidigt att spika datum redan nu eller?

Mailingslista kanske?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
Jag är definitivt intresserad av någon form av samarbete och kan jag hjälpa till så gör jag gärna det. Tyvärr har jag inte särskilt stora kontakter bland konventsspelledare som Gunnar har (även om jag typ arrangerat på GothCon i ett antal år nu), men om det är möjligt att bidra på något annat sätt gör jag gärna det. Fram för mer samarbete!
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Då kör vi! Jag tror inte man ska begränsa sig till arrangörer som bor i Göteborg, men att fysiska möten kanske i första hand sker här.

-Gunnar (föreslår ett första möte på GothCon, typ vid tebaren efter pass 2?)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
LJSLarsson said:
MrG said:
(föreslår ett första möte på GothCon, typ vid tebaren efter pass 2?)
Låter bra.

Var ligger tebaren någonstans?
Jag chansar på i caféterian, tror att de har Rollspelsbarens gamla plats, annars vet jag inte ;-)

-Gunnar (som ska försöka komma ihåg det själv också)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
Låter inte riktigt som det passar så bra för mig. Jag har pass att spelleda pass 2 och 3 (och Pass 6 då) och jag måste försöka få i mig mat däremellan, så det är stressigt nog som det är. :gremfrown:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Robert Jonsson said:
Låter inte riktigt som det passar så bra för mig. Jag har pass att spelleda pass 2 och 3 (och Pass 6 då) och jag måste försöka få i mig mat däremellan, så det är stressigt nog som det är. :gremfrown:
Efter pass 1 då? Eller efter pass 4?

-Gunnar (funderar på när jag är på konventet och barnfri)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
Jag har egentligen bara auktionen inplanerad för pass 4 och 5, men de går enkelt att rucka på. Efter pass 1 kan jag också (då jag inte haft något pass tidigare), men då försvinner jag efter en halvtimma då (eftersom jag måste befinna mig på plats inför pass 2).
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hur vi än gör så kommer det nog krocka för någon.

Jag spelleder pass 2, så hinner jag bara till det har jag inga problem med att komma efter pass 1.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Tja min plan var hur som helst att häcka i närheten av tebaren mellan pass ett och två (då jag har arr på bägge) så vi kan ju försöka ses och se hur det går) :gremwink:

-Gunnar (som nog räknar med att drälla där med bebis, hon måste ju vänja sig och det blir hennes andra GothCon innan hon ens har fyllt ett år)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
Tja, jag kommer att titta förbi då (möjligen med min medarrangör i släptåg, vi får se...) och se hur vi kan lägga upp något samarbete. Det vore kanske bra om vi utbytte telefonnummer så man kan få tag i varandra på konventet. Kanske via en PM-tråd om man inte vill skylta med det öppet?
 
Joined
15 Apr 2010
Messages
13
Location
Göteborg
Jag tycker det här låter som en strålande idé, och jag vill att det här ska fungera.

Vad behöver ni? En lokal? Kaffe?

Som arrangemangsansvarig på konventet är det här absolut något som jag vill hjälpa till med, och vi har faktiskt lite resurser. Säg till vad ni behöver så går det nog att ordna.

Jag ska hålla ett öga på den här tråden, men ni båda borde ha mina kontaktuppgifter om ni vill prata enskilt :gremwink:

//Den andre Gunnar - som för övrigt är väldigt glad att folk arrangerar bra scenarion på konventet. (Kan även inflika att Blod och Pussel är sjukt snyggt, bra jobbat Robert!)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Fortsätt bara göra ett grymt bra konvent och låt oss arrangera på det så är jag nöjd :gremwink:

-Gunnar (som funderade på att först fråga efter barnpassning :p)
 
Joined
15 Apr 2010
Messages
13
Location
Göteborg
Allt lutar åt att det kan finnas ett barnrum på konventet iofs, om så behövs :gremwink:

Jag skrapar fram en lokal (det är inte jättebekvämt att prata i cafét), inga problem, vill ni ha fler arrangörer dit? Jag kan maila omkring och kolla vilka som är intresserade. Kaffe/The/Läsk går att ordna också!

Som sagt, säg bara till. Konventet funkar faktiskt inte utan er arrangörer, och vi vill verkligen göra det lättare och bättre för arrangörer på konventet (För rent krasst, blir det bättre för arrangörer, så blir det bättre för både besökare och oss).

//Gunnar från GothCon
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Postar du här när du skrapat fram en lokal?

-Gunnar (som annars fortfarande tänkte hänga vid tebaren mellan passen)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Bra initiativ, Gunnar 2. Går det inte att ordna champagne, bekväma fåtöljer och lärktungor så är ju en kopp te alltid trevligt.

Är det bestämt att det blir mellan pass 1 & 2 vi ses?
 
Top