Nekromanti GothCon 2004

ceibaa

Veteran
Joined
1 Mar 2004
Messages
6
Location
Västervik
Japp, jag ska dit...
andra året blir det för mig, sedan ska jag nog släpa med mig ett par polare oxå som får en konventspremiär...

Ett par brädspel kommer nog följa med, men har tyvärr inte gamla Drakborgen så det vore kul att spela där... istället för det nya, "snällborgen". :gremgrin:

Med trevligt folk och mycket :tekopp: så kommer det nog ble ännu ett lyckat konvent i raden...
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Förslag

Arrangörsbuttarna från för-föra GothCon hade namn på sig...

/Johan
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
": Knäppa dig på näsan (...och fråga mig inte varför!)"

Hah! Du måste hitta mig först, och jag är nog inte lika lätt att känna igen som vissa andra. :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Va? Förbereder du också ett Stadenscenario? Holy crap, Staden kommer bli det rollspel på GothCon med mest arrangerade scenarion! "

Förutsatt att jag blir klar i tid ja. Visserligen skulle jag antagligen kunna improvisera ihop något men hur proffsigt känns det?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Jag är där med delar av Codex-redax och skall spela järnet. =) Iaf på fredag-lördag. Kommer säkret att drälla hos Neo och alla andra trevliga gestalter som glider runt. =)
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
The same procedure as every year, James.

Klart man ska dit - 21:a året i rad för min del (snart kommer Oldtimer att inflika att han minsann var med på Konvent -76, Gothcons omedelbara föregångare).

Ska spela Västmark, Adv Civ, Settlers och nå't mer, samt mulla runt i gammal vanlig ordning och impa på kobolderna med min imponerande samling Gothconbuttar... :gremwink:
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Själv ska jag arrangera SM i Maffia! Resten av passen är naturligtvis också uppbokade, schemat ser ut så här:
Fre: In the dark - Maffia - (in till stan och vampyrlajva)
Lör: Maffia - Västmark - Maffia
Sön: Diplomacy

Torsdagskvällen blir det brädspel (förhoppningsvis ricochet) medan man väntar på att alla dom där som står i kö och inte har förstått att receptionen alltid öppnar 3h senare än utannonserat köat klart. :gremgrin:
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Ultra Ducks...

Tror inte den kartongen går ner i min lilla lila spelväska. Men jag kan ju alltid plocka med mig en demo av den kommande fristående expansionen som borde vara spelklar till GothCon.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: Ultra Ducks...

Jag kan nog rycka med mig mitt ex. Jag har ju inte så många andra spel som ska ner. :gremwink:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag ska på GothCon och jag ska helt enkelt spela en jävla massa med resten i min spelgrupp. Fem pass blir det i alla fall, Sedan kanske nått IndieCon pass, men det får vi se. Förra GothCon var första gången jag var där och det var verkligen inte tråkigt. Jag har dock ingen erfarenhet av att vara där utan grupp, men det lär vara skoj ändå, fast iofs är man ju där för att spela, eller spelleda iofs.

/Balderk
 
Top