Nekromanti GothCon 2004

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Japp, sista anmälningsdagen igår. Så vilka ska dit och vad har ni för planer?

Jag hade tänkt spelleda i alla fall ett pass med Västmark, och kanske lite Staden om jag blir klar i tid. Annars blir det väl mest till att hänga med de andra dårfinkarna på Indiecon. Fast det är mitt första GothCon så det kanske visar sig vara jättetrist och slutar med att jag åker hem redan på lördagen. Vem vet? :gremsmile:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag ska spelleda ett pass Västmark, ett pass Strike Team Luna, spela något skoj med Ymir och Pendragon och resten av tiden hänga med Indieconnarna. I övrigt så lär det väl bli som de flesta konvent: en massa dräggande med forumiter.
 

Solinde

Veteran
Joined
8 Sep 2002
Messages
52
Location
Linköping
Jag hade tänkt spelleda alla tre passen Västmark samt spela A hard rain's a gonna fall och lagturneringen i brädspel, jag. Sedan räknar jag med att dricka alldeles för mycket läsk, och tvingas lyssna till det obligatoriska återberättandet av _hela_ Kellys hjältar, men hey!...det är det som är GothCon :gremwink:
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Förslag

Jag ska inte spela nånting med lik förbannat kommer jag vara där och lägga min näsa i blöt på så många saker som möjligt..

Dessutom har jag ett förslag, kan man inte på nått sätt ha nån identifikation så man kan känna igen storforumiter..nån liten namnbricka eller nått? Vore kul att träffa alla man gnabbas och tjafsar med "in person" så man kan tjafsa öga mot öga..
 

Zaphod_UBBT

Swordsman
Joined
25 Mar 2002
Messages
531
Jag ska dit!

Hänger nog mestadels på IndieCon, spelandes och spelledandes indiespel, men jag ska försöka få lite tid till att skrota omkring och softa också.

Hoppas även i år på en out of competition-Västmark från Krilles sida, men det kan man väl glömma, antar jag.

Zap
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Va? Förbereder du också ett Stadenscenario? Holy crap, Staden kommer bli det rollspel på GothCon med mest arrangerade scenarion! :gremsmile:

Jag ska försöka hitta några att spela Västmark med, sen ska jag försöka spela Mutant med Eskil (konventstradition) och kanske något mer. Resten av tiden hänger jag på IndieCon.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Det har vi inte kommit överrens om. Men vi tänkte vara ett forumgäng ett pass Västmark iallafall, och eventuellt också hota Yassilus att köra lite DoD med oss. Dungeon of Doom, alltså. Får försöka passa in lite rollspelande på vanliga pass däremellan.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Heehuu...

Med sedvanlig smidighet så jobbar man när GothCon...
MenMen, man får väll njuta av alla historier därifrån...
 

Zaphod_UBBT

Swordsman
Joined
25 Mar 2002
Messages
531
Västmark

"Jag ska försöka hitta några att spela Västmark med"

Jag också! Förra året hade jag tur och lyckades haka på ett gäng som var ett par tre spelare korta till Faller snö växer sten. Antar att Krille inte vill köra en out of competition-omgång med oss IndieConnare, så jag får väl hoppas på en massa halva spelgrupper.

Rasmus
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Spelleda bör man, annars dör man...

Jag ska dit och vad jag ska göra där är ganska enkelt att lista ut med tanke på min rubrik. Jag har lovat ett pass Strike Team: Luna och massor av Dungeon of Doom (så att jag kan äta). Resten blir väl hänga med Fenixarna, kanske spelleda Arctic Dreams ifall någon är intresserad (hör gärna av er i så fall) och dega allmänt. Spöa Gardener och chrull i Fluxx blir det väl... SOM VANLIGT. :gremtongue:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Förslag

Vi elita konventsforumiter har ju våra buttar på oss, men det finns ju inga namn på dem. Dock så klarar vi elita konventsforumiter av att känna igen varandra, men det är inte något som hjälper dig.

Tough luck!

Foggmock - jaja, okej, det kommer större buttar med forumsnamn på också, det har Gardygard lovat.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag kommer vara där, och har som vanligt fumlat i färdigheten undvika spelledning, så jag kommer spelleda tre pass Striketeam Luna.

Övrig tid kommer jag terrorisera alla jag träffar på med spel från min lilla lila bag of games som kommer innehålla tre olika fluxx-lekar, en sjuhelsickes massa pyramider, ett schackbräde i tyg och diverse andra små spel.

Finns stor risk att jag dräller hos Fenix/Rävspel och andra ställen med trevligt folk.

Med lite tur kanske jag lyckas spela rollspel också.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Själv skall jag spela massa brädspel. Har inte bestämt mig än om jag skall dyka upp på ett pass där västmark spelas och se om något lag behöver en extra spelare, elle rom jag skall kontakta Krille nu för att spelleda på nämnda pass...

/Ulfgeir
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,894
Location
Barcelona
Yep, yep

Jag kommer att vara närvarande som arrangör för IndieCon, så nu vet ni vilket arrangemang ni ska undvika. Sen pratades det om att vara kvotneger på ett Västmark-pass också.

mmm... bullar
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Jag ska dit, premiäråret faktiskt för min och några vänners del... och själv planerar jag att...
: Spendera hutlöst många timmar på IndieCon
: Glänsa med min närvaro i Steve Jackson-rummet ett tag
: Snacka In The Dark och annat skoj med min medarbetare Robert Jonsson (Sleepwalk)
: Lira gura då jag får tid och plats
: Leta NeoBunnies och Ultra Ducks, samt spela om detta går
: Köpa skojiga saker i de små lustiga butikerna
: Vara allmänt asocial och drägga omkring med allehanda forumiter
: Knäppa dig på näsan (...och fråga mig inte varför!)

Dessutom kommer ni alla MKT enkelt känna igen mig, det lovar jag!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Rävflock

Undertecknad och Åke Rosenius avser att delta. Vi har bjudits dit av arrangörerna.
 
Top