Nekromanti Gnälliga spelare

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Desto längre man har rollpersoenen desto mer gillar man den. Som det är nu spelar vi i min spelgrupp nästan uteslutande en-kvälls kultäventyr med nya rollpersoner som spelledaren gör varje gång. Man vet ganska väl att mot slutet av kvällen kommer vi alla att dö på något läskigt sätt.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Vem är det du syftar på?

Träffade Quel Gaish, Malkavian och Mystik på hobbyhörnan idag...

Tack för skivan...

Till saken...
Vi kan ju alltid pröva att prata med dem...
Det finns alltid en diplomatisk lösning...

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
*Snyft*

*Torkar tårarna*
Vad tror du jag tyckte då som dödade honom? (jag är SL). Inte för att det var direkt planerat men ändå. Om spelaren inte vill spela med sin rollperson, vad ska man göra då? Det blir bara oambitiöst spelande från dennes sida då. Därför handlade jag! Men det är inget jag är stolt över!
*Sörjer den lille prästen än*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
hmm har läst en del av de andra inläggen åp denna tråden. orakr inte läsa alla... jag skulle säga att tala lugtn me honom och låt hans Rp komma tebax på nått mystiskt sätt (tex tre präster från norr httade honom blödande och tog hand om honom....... och sen lär han förmodligen bli försiktig för att inte säga paranoid mede sin gubbe för att få behålla den.,.. OBS denna 'daltningstaktik' bör bara användas en gågn annars troir de att de kan dö hur som hrelswt......... tex en snubbe jag lkiradee med var alltför våghalsig och överlevde fyra kulor i huvvet en gågn... iaf jag sparkade in honom på hans chefs kontor. chefen blåste skallen av honom med en Colt Manhunter och min spelare blev galen tills jag förklarade spelet ogiltigt och lät hans gubbe leva...han är numera paranoid, kanske inte så bra heller.... har faktiskt inte haft så många dödsfall i min grupp.. de klarar sig bra.. )instängda i en drakhåla och draken kommer... de SNACKADE sig ur situationen... en gågn skrev jag ett äventyr som bar gick ut på att de dog allihopa... men de klarade sig.. iofs hadde jag vatt ströängare hade de dött, men det får inte verka uppenbart...

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
One-Night Stands (OT)

En fördel med one-shots är att man får chansen att göra ärligt bizarra saker; ett exempel från gamla Fantasy Gamer var ett äventyr med två möjliga slut:
A, Rollpersonerna misslyckas. Solen slocknar.
B, Rollpersonerna lyckas. En av dem blir den Nya Solguden.

Själv har jag inte samma problem med att bli allt för fäst vid karaktärer, eftersom jag alltid är SL. ;-)

Nightowl

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Just den här situationen var dubbelt allvarlig: jag spelade en rp som hade ihjäl tidigare nämde spelares rp. Och han hade tidigare dödat flera av våra rp:s och spelat egoistiskt. Och inte blir det bättre av att denna person vill att vi (jag&min sl) ska be honom om ursäkt och ta tillbaka det hela innan han spelar med oss.
Och han kunde inte ha överlevt. Tro mig, jag var grundlig.
Men den här diskussionen är inte särskilt upplyftande... Kan vi inte snacka om nåt annat?

Douggie
Try to defeat me, but try in vain. When I win I end your pain.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Nostalgi

*skratt*
På den gamla goda tiden när man var ung och spelade Sagan om ringen, då dog de nya rollpersonerna i mängder. Jag och en kompis hade två rejält boostade karaktärer och vi brukade lura nyinkomna spelares karaktärer i fällor och döda dem brutalt. Vi slutade förvisso ganska snabbt, för det var ingen utmaning, men problemet var att en viss person blev lite grinig, eftersom vi dödat en karaktär med mycket stor tur på tärningsslagen vid skapandet.

/RipperDoc - den gamla goda powergamertiden

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
"<EM>just för att jag vet att jag blir alltför fäst vid RP:n om jag spelar honom/henne för länge.</EM>"
Har du inte råkat ut för att fastna för en RP redan första kvällen? När du verkligen fått till fullträffen som gör personen otroligt rolig att spela (Klart du har..).

"<EM>...hans Rp komma tebax på nått mystiskt sätt...</EM>"
Gillar hur äventyret "Skuggan av en ros" från Krilloan ger ett exempel på hur man kan ta tillbaka en död RP i det svarta biblioteket (Tänker <EM>inte</EM> skriva exemplet).

"<EM>eftersom jag alltid är SL</EM>"
Stackare. Vet inte hur kul det är att vara spelare..

/[color:green]Han</font color=green> som bara är SL för att ställa upp och låta andra få spela
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Omogen

Jag tycker att omogen är ett ord som inte riktigt passar in i sammanhanget. Ens rollspelande tenderar utvecklas mot mer seriöst _roll_spelande, det är det inga direkta tvivel om, men jag tycker inte att det är en mognadsfråga, inte i vanlig bemärkelse iaf.
Jag ska inte nämna några namn alls, men en hel del veteraner tycks gilla det mer "omogna"/primitiva/klassiska/(kalla det vad du vill) sättet att spela på, och de skall väl inte betraktas som omogna.
Antagligen är det bara ett spelsätt av många.

/RipperDoc - självklarheter kanske?

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Hur roligt?

Hur roligt är det att dö varenda gång man spelar då? Jag vill ju att min karkatär ska utväcklas bli bättre. T.ex min Vamp karaktär "Chris Newman" som jag spelar nu. Har varit med ett bra tag, visst det skulle vara sorgligt om han dog men vadå. Inte skulle jag gå och kasta skit på SL bara för att han dog. Jag menar, i de flesta rollspel använder man tärningar. Det är lite av det roliga att se hur tärningarna "bestämmer" karaktärens öde. Sen så får jag ju göra en ny intressant rollperson att spela om min gamla skulle dö.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

trollet

Warrior
Joined
5 Dec 2000
Messages
320
Location
jönköping
det klasiska knepet mot gnälliga spelar tycker jag är dett kommer en blixt från himlen och du faller ner död.

han som avrättat spelare på detta sätt /images/icons/cool.gif
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Jag drar mig till minnes min första rollperson till Drakar och Demoner (1991), som var en lönnmördarkarkion. Efter två och ett halvt års spelande, en gång i månaden, bara med honom, så mötte jag och mina fyra vänner ett gäng med orcher. Åtta stycken. Jag springer fram och skall sätta en flykick på ledaren. CL 21. Fummlar. Och Orchen sätter ett perfekt slag i huvudet på mig med sin kroksabel. Och jag dör. Oj, vad arg jag var. Oj, vad ledsen jag blev. Vad gör man? Jag gjorde en ny RP, en gråalv som jag spelade med i ett år eller så innan han hamnade på hyllan.

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Hur djävla skoj är det när man har en heders fight mot någon, och man börjar diskutera reglerna... *tjoff* en blixt slår ner och du är död... roligt värre... eller kanske inte...

Nightfang tycker inte att blixtar passar när man fajtas i den stora villan mot ondingarna och en regel diskussion dyker upp

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Det skulle inte jag direkt kalla roligt... att hela tiden spela en ny karaktär, som man inte vet ett piss om och dessutom skall dö i slutet av kvällen/images/icons/frown.gif...jag vill direkt inte påstå att karaktärer får en personlighet... inte direkt det roligaste jag vet vill jag inte påstå...

Har du någonsin hört talas om utveckling??

Nightfang som tycker om när hans karaktärer utvecklas[/b]

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Sir__Jake

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
55
Location
Habo, Sverige
Det låter nästan som om det har inträffat för er. ;-)

Det finns inga goda Vampyrer,
Bara Onda och mindre Onda,
Och Jag är en av de ONDA!!!
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Visst har det inträffat att folk har dött genom blixtar från klar himmel... dock ej under någon heders fight eller liknande... tror jag inte iaf...

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Nähä

Nej du Trollet om man vill bli av med gnällig spelare finns det inget så effektivt som orcerna i DoD -91, man behöver inte ens fuska med tärningarna.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Sir__Jake

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
55
Location
Habo, Sverige
Re: Gnälliga spelare Gulligt! (NT)

(NT)

Det finns inga goda Vampyrer,
Bara Onda och mindre Onda,
Och Jag är en av de ONDA!!!
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Re: Omogen

Det är säkerligen bara ett spel sätt som tenderas andvändas när man är oefaren (låter mycket bättre). Men du har nog rätt... man kan nog inte mogna i att spel rollspela... kanske därimot att lära sig rollspela...

Nightfang

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 
Top