Glömda ord

Enligt @Dimfrost vet dagens ungdomar inte vad en positivhalare är, och de tester jag gjort har bekräftat detta.

Och det är inte helt bortglömt, men vi måste vara överens om att kökkenmödding är det bästa ordet.

Vad har mitt yrke och mitt källarförråd med tråden att göra?

ADB är ett så jäkla mycket bättre begrepp än IT.

På samma tangent (HA!) har vi datasal.

@wilper Jag hittade en OH-projektor i nyskick på Myrorna i förra veckan. Endast 300 kr!

@Franz Hmm, vad betyder odygdspåse?

@guldfink Tack för påminnelsen! Men vad är egentligen en flanellograf?

@luddwig Check på karbonpapper!

@wilper En flaska Tipp-ex ska vara med i min kontorsbild : )

@Mekanurg Sprakfåle har jag aldrig hört! Vad betyder det? Och alla moderna jobbtitlar där hövding ingår är bisarra. Kanske borde ADB-hövding användas oftare?

IMG_1584.jpeg

@wilper Jag hittade en OH-projektor i nyskick på Myrorna i förra veckan. Endast 300 kr!

@Mekanurg Sprakfåle har jag aldrig hört! Vad betyder det? Och alla moderna jobbtitlar där hövding ingår är bisarra. Kanske borde ADB-hövding användas oftare?

View attachment 28762
Framförallt är det ett elegant ord, men jag tror att det är ett undervisnings-/presentationsstöd. Man sätter liksom upp figurer på en bakgrund av flanell och de fastnar på varandra. 1772816637722.jpeg

View attachment 28762
Sprakfåle förklaras här: https://svenska.se/?q=sprakfåle&id=89454&homografNr=&highlightLabel=&exactMatch=true&activeTab=saob

Back