Gissa källan till bilden

Tycker att jag känner igen stilen men kan inte placera den vilket är väldigt irriterande men rätt vanligt för mig i den här tråden. Så ska sluta gissa i blindo nu. :)

Okej, jag verkar ha valt ett omöjligt spel så här kommer mer ledtrådar:

- Rollspelet har ingen medföljande värld, men det skulle få flera settings.
- Det är ett d20-/3.5-inspirerat rollspel.
- Företaget som släppte spelet fanns på årets GothCon där rollspelet gick att köpa.

Did I break the game?

Okej, sista ledtråden! Imorgon slänger jag upp en ny bild då om det inte är klart.

- Scrolla i forumslistan bland de företagsspecifika forumen.
- I rätt forum står spelets namn med i beskrivningen.
- Titeln börjar på Q.
- Rollspelet fyller typ samma roll som GURPS och är tänkt att kunna användas till många olika världar.

QuestCore är korrekt! Jag tänkte köra något som var lite obskyrt, men samtidigt var lokalt för forumet så det inte skulle vara helt omöjligt. Uppenbarligen blev det för obskyrt. XD

@Bolongo var först så han får välja nästa bild!

QuestCore är korrekt! Jag tänkte köra något som var lite obskyrt, men samtidigt var lokalt för forumet så det inte skulle vara helt omöjligt. Uppenbarligen blev det för obskyrt. XD
Jag har läst den boken men kände inte igen bilden. Nu när jag bläddrade i den igen tror jag anledningen är att illustrationerna i den är väldigt eklektiska. Det finns inget riktigt tema som kan fastna i minnet.

Jag har läst den boken men kände inte igen bilden. Nu när jag bläddrade i den igen tror jag anledningen är att illustrationerna i den är väldigt eklektiska. Det finns inget riktigt tema som kan fastna i minnet.
Om jag minns rätt hade en illustratör erbjudanden om att man kunde prenumerera på monsterbilder för användning till rollspel vid den här tiden - och jag tror det är en sådan bild som jag valde. Den är därför inte specialritad till spelet - om jag minns rätt nu dvs.

Back