Fan va snabb du är! Jag tänkte "ÄNTLIGEN finns det ett utrymme att få in en satans bild i denna tråd innan någon som gissat rätt kör vidare."Jag dundrar in med en bild som är en klassiker, och som av några hålls som en av de bästa rollspelsillutrationerna någonsin ... var kommer den ifrån, och för en bonuspoäng, vad heter ryttaren? För ytterligare ett bonuspoäng, vad heter illustratören?
View attachment 30113
Ta nästa glapp då. (Jag borde inte säga detta, men det står med på den hemliga poänglistan.)Fan va snabb du är! Jag tänkte "ÄNTLIGEN finns det ett utrymme att få in en satans bild i denna tråd innan någon som gissat rätt kör vidare."
Nästa gång jag gissar rätt, så pingar jag dig och så får du bilden!Fan va snabb du är! Jag tänkte "ÄNTLIGEN finns det ett utrymme att få in en satans bild i denna tråd innan någon som gissat rätt kör vidare.
Definitivt AD&DJag dundrar in med en bild som är en klassiker, och som av några hålls som en av de bästa rollspelsillustrationerna någonsin ... var kommer den ifrån, och för en bonuspoäng, vad heter ryttaren? För ytterligare ett bonuspoäng, vad heter illustratören?
View attachment 30113
Och jag gissar att det är Mordechainen.Definitivt AD&D
Och jag gissar att det är Mordechainen.
Första utgåvanDefinitivt AD&D
Det är AD&D.Definitivt AD&D
Du får gissa vilt!(får man två gissningar?)?
Nu vill jag bara ha vilken bok också!Första utgåvan
"A paladin in hell" var i lite samma stil, men den tecknades av David Sutherland III, vilket inte "min" bild är. Även om tecknarna delar samma inledande bokstav i förnamnet."A paladin in hell" var ju med i samma väl?
Du får rätt för AD&D, first edition.DMG då. Då är det väl Bigby.
Det var läänge sedan jag öppnade 1ed DMG.Du får rätt för AD&D, first edition.
Men inga bonuspoäng!
Verket heter "Emirikol the Chaotic" och tecknades av Dave A. Trampier, även känd som DAT. Han tecknade serien Wormy som gick i Dragon och försvann från hobbyn och ingen visste var han tog vägen. Av en slump träffade någon honom i en stad som heter Carbondale, tror jag att det var, där han jobbade som taxichaufför. Det var det enda vi vet om vad han gjorde efter TSR. Han gick bort 2024.