Gissa källan till bilden

Jag dundrar in med en bild som är en klassiker, och som av några hålls som en av de bästa rollspelsillustrationerna någonsin ... var kommer den ifrån, och för en bonuspoäng, vad heter ryttaren? För ytterligare ett bonuspoäng, vad heter illustratören?

kaos_i_stan.jpg

Jag dundrar in med en bild som är en klassiker, och som av några hålls som en av de bästa rollspelsillutrationerna någonsin ... var kommer den ifrån, och för en bonuspoäng, vad heter ryttaren? För ytterligare ett bonuspoäng, vad heter illustratören?

View attachment 30113
Fan va snabb du är! Jag tänkte "ÄNTLIGEN finns det ett utrymme att få in en satans bild i denna tråd innan någon som gissat rätt kör vidare."

Fan va snabb du är! Jag tänkte "ÄNTLIGEN finns det ett utrymme att få in en satans bild i denna tråd innan någon som gissat rätt kör vidare."
Ta nästa glapp då. (Jag borde inte säga detta, men det står med på den hemliga poänglistan.)

Fan va snabb du är! Jag tänkte "ÄNTLIGEN finns det ett utrymme att få in en satans bild i denna tråd innan någon som gissat rätt kör vidare.
Nästa gång jag gissar rätt, så pingar jag dig och så får du bilden!

Ja, om inte du lyckas snappa åt dig initiativet innan dess förstås. :)

Har för mig att det är Elmore? 1st ed AD&D (som någon redan gissat) Players handbook? Och Mordenkainen nämns tror jag i bildtexten (som någon redan gissat). Eller Erol Otus som illustratör men inte riktigt hans stil (får man två gissningar?)?
"A paladin in hell" var ju med i samma väl?

Last edited:
@aknaton @Caligo

Det är inte Mordenkainen, och det är inte Larry Elmore eller Erol Otus som tecknat.

Denna illustratör är kanske mer känd för en serie som gick i Dragon, och för att han mystiskt försvann från hobbyn och livet, i stort sett.

Back