Jag minns vad karaktären heter (Rags And Bones) men kan inte komma på spelet han kommer från. Något OSR:igt gonzo, men det finns så många!Då bjuder jag på den här rackaren:
View attachment 29797
Rätt namn på karaktären, men inte nödvändigtvis rätt genre! Spelet är inte OSR.Jag minns vad karaktären heter (Rags And Bones) men kan inte komma på spelet han kommer från. Något OSR:igt gonzo, men det finns så många!
Hmmm... nä jag går bet!Rätt namn på karaktären, men inte nödvändigtvis rätt genre! Spelet är inte OSR.
YASEBAS BED AND BREAKFAST!En ledtråd är att klistermärken är en del av spelmekaniken.
Rätt!YASEBAS BED AND BREAKFAST!
Bra och logisk gissning, men nej!Avatar (The Last Airbender) rollspelet?
Teenage Mutant Ninja Turtles & Other Strangeness?Bra och logisk gissning, men nej!
Nej, men kan säga att Strangeness kan sägas vara ett av bokens teman!Teenage Mutant Ninja Turtles & Other Strangeness?
Monty Python's Cocurricular Mediaeval Reenactment Programme?Nej, men kan säga att Strangeness kan sägas vara ett av bokens teman!
Det är fel, MEN många av denna boks illustrationer (dock inte exempelbilden) är väldigt inspirerade av Terry Gilliams kollagekonst - så du är inte helt off.Monty Python's Cocurricular Mediaeval Reenactment Programme?
Gissar vilt.![]()
Haha då blev det ju ännu svårare för mig!omslaget anger att det är ett 5e-supplement
Haha, men tänk bort den ledtråden - jag tror inga videos eller podcasts jag konsumerat ens nämnt att det tekniskt sett är ett 5e-supplement.Haha då blev det ju ännu svårare för mig!![]()
Den här bilden illustrerar en grundregel när man konfronterar krigiska män som rider på flygande ödlor, och det är att man måste puta som fan med ändan.Tillräckligt rätt!
MOO?Jag langar en till ledtråd innan jag går på pass: Boken är (mig veterligen) författarens tredje rollspelsbok och alla tre har ett slags tematisk koppling, men är fristående från varandra.