Oldtimer
Slava Ukraini!
GAZ 1, The Grand Duchy Of Karameikos om jag får be.Grand Duchy of Karameikos
(lite sur för att jag gjorde mer kaffe och missade denna)
GAZ 1, The Grand Duchy Of Karameikos om jag får be.Grand Duchy of Karameikos
Jag gissade att du skulle knäcka Gaz1 om du råkade besöka tråden!Eftersom det inte råder någon tvekan om att jag hade rätt svar...
Det där är väl TSR:s gangsterspel. Vad katten hette det nu igen?Eftersom det inte råder någon tvekan om att jag hade rätt svar...
Så är det.Gangbusters!!!!
Swords & Spells.Okej, eftersom ni nu har åkallat en av De äldsta inte bara en gång, utan två gånger, så blir det som det blir:
View attachment 29630
Helt rätt!Swords & Spells.
De första figurslagsreglerna till D&D.
(Till skillnad från Chainmail, som kom före och var mer av en inspiration till D&D, så byggde dessa på själva D&D-reglerna. De var också mer av ett skirmish-spel om jag minns rätt, inte riktigt fältslag.)
Min DM hade flera volymer av den serien, men eftersom vi bara spelade köpta moduler från TSR märktes det knappt hur världen egentligen såg ut.Gaz-serien var benbrytande på sin tid
S.L.A Industries?Ålrajt, det har kanske blivit lite för internt. Så jag lovar att det inte är TSR denna gång:View attachment 29631
Nej, men det är väl lite av samma andas barn.S.L.A Industries?
Fast nu insåg jag att det är bara en grad av separation. För även om detta inte är utgivet av TSR, så har konstruktören av det jobbat på andra projekt åt flera olika förlag... bland andra TSR.Så jag lovar att det inte är TSR denna gång
Gah vad bekant det är!Ålrajt, det har kanske blivit lite för internt. Så jag lovar att det inte är TSR denna gång:
Nej, det är inte ett skämt-spel.Gah vad bekant det är!
H.O.L?
Alltså "Human Occupied Landfill".
Ojojojoj nu dök titlen "Over the Edge" upp i huvet.Nej, det är inte ett skämt-spel.
Nix.Ojojojoj nu dök titlen "Over the Edge" upp i huvet.
Så jag gissar på "Over the Edge"!
Fasen jag får inte tanken på ett trashigt typsnitt ur huvudet. Jag måste sitta och gå igenom den interna katalogen en stund ...Nix.
(Den tror jag för övrigt jag har kört förut i tråden.)