Gissa källan till bilden

Jag nämnde tidigare att spelet har en post-apokalyptisk setting. Jag vill påstå att det både är bildligt och bokstavligt. Det kanske ger någon gissare en uppenbarelse

Förstår verkligen inte nöjet med att posta så obskyra grejor som möjligt. Är det verkligen kul när tråden står stilla i ett dygn och ingen kan gissa rätt?

Förstår verkligen inte nöjet med att posta så obskyra grejor som möjligt. Är det verkligen kul när tråden står stilla i ett dygn och ingen kan gissa rätt?

IMG_8489.jpeg

Ok. I hear you. Jag trodde faktiskt inte att Rapture: The Second Coming (1995) skulle vara sååå obskyrt. Men, så var det visst … ta över du … I’m out.

En otrolig bild av något som en och annan svensk spelledare svurit över genom åren. Jag vill ha modulens namn.
IMG_7114.jpeg

Modulen är ett matematiskt rollspelsbegrepp. Om man delar sidantalet A i en kampanjbok med sidantalet B i ett genomsnittligt äventyr så får man vanligen en rest C < B. Dessa sidor är modulen.

Det är väl en varelse som hette Gecko som förekom i ett nummer av Sinkadus? Kommer inte ihåg vilket nummer dock.

Back