Generatorutmaning 2023

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Killgissar nu men jag tror "fou à lier" på franska betyder ungefär detta. Någon frankofon kanske kan bekräfta eller dementera!
Jajjenåda. Det finns dessutom motsvarigheter i ett gäng andra språk, som italienska (matto da legare), spanska (loco de atar), portugisiska (doido de amarrar), rumänska (nebun de legat), bulgariska (луд за връзване) och turkiska (bağlamalık deli). Jag trodde att tyskans "übergeschnappt" kanske var relaterat, men en sökning ger bara frasen "Från ett äldre bruk av ordet med referens till dåligt fungerande dörrlås".
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Jag trodde att tyskans "übergeschnappt" kanske var relaterat, men en sökning ger bara frasen "Från ett äldre bruk av ordet med referens till dåligt fungerande dörrlås".
Hah! "Schnappen" (minns Schnappi, das kleine Krokodil, "ich schnappe gerne, und davon ganz schön viel!") är besläktat med svenskans snappa och engelskans snap. Min gissning är att det är onomatopoetiskt!
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
195
Ni hittar en ruin.
Den har varit...(1T10)
1: Ett hus. 2: En by. 3: Ett tempel. 4: Ett slott. 5: Ett monument. 6: En gravkammare. 7-10: En oidentifierbar byggnad.
Den är ungefär...(1T10 gånger 10 gånger 1 exploderande T6) år gammal.
Nu bor (1T10) där.
1: En fredlig orchfamilj 2: En ungdrake 3: En människogrupp som har flytt från kriget
4: Spökena av de som bodde här innan 5: En ent vars grenar är spridna genom ruinen.
6-10: Ingen.
I ruinen finns…(1T10)
1-3: Ingenting. 4-5: 1T100 sivermynt 6-7: 1T100 gånger 1T4 silvermynt. 8: Ett slumpmässigt Magiskt föremål. 9: En karta med en plats utmarkerad. 10: En av spelledaren bestämd skatt.
 

soda

Warrior
Joined
13 Feb 2014
Messages
313
Begravda kryptor
En komplett* spelvärld och äventyrsplatsgenerator till valfritt rollspel. Temat är inspirerat av Egypten, men det är upp till dig.
  • Tre bilder!
  • Ett citat!
  • Stämningstext!
  • Regler och instruktioner!
* du behöver bara lite mycket fantasi
 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Mitt sista försök att vinna Generatorsutmaningen! Genererar äventyrskrokar när ...

Du har förlagt ditt träben

Var finns det? (1T10)
1. I din packning
2. Hemma hos en kär vän
3. I kloakerna
4. På en öde ö
5. I ett palats
6. I rännstenen
7. I en gravkammare
8. I skogen
9. Bakom bardisken på din favoritkrog
10. I en annan dimension

Vilket skick är det i? (1T6)
1. Oförändrat
2. Brutet
3. Polerat
4. Förkortat
5. Förlängt
6. Förgyllt

Vem vaktar det? (1T10)
1. Din värste fiende
2. En god gammal vän
3. En drake
4. En svärm av råttor
5. En rovriddare
6. En lumpsamlare
7. En krogmadam
8. En vansinnig helvetes-präst
9. En sjökapten
10. Din dubbelgångare

Vill denne överlämna träbenet till dig? (1T6)
1. Ja, dessutom belönas du för att ha lättat bördan
2. Ja, om du lägger fram goda argument
3. Nej, om du inte hotar med våld
4. Nej, om du inte brukar våld
5. Nej, det blir strid till döden
6. Personen är redan död när du kommer fram
 
Last edited:

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Välkommen in i spelet "Den mytomspunna tavernan". Du har noll guldmynt, 1T6+4 hit points (du kan aldrig ha mer än 10) och en dolk som gör 1T4 i skada. Du dör om du kommer ner till 0 i hit points. Du vinner om generatorn säger att du vinner och får då spendera allt guld du hittat.

Rulla T66 tills spelet är över.

11: Du hittar en yxa som gör 1T6 i skada. Har du redan en yxa så får du +1 på det (per gång, dvs du kan ha ett vapen med 1T6+57 om du hamnar här ofta).
11: Du hittar ett spjut som gör 1T8 i skada. Har du redan ett spjut så får du +1 på det (per gång, dvs du kan ha ett vapen med 1T8+57 om du hamnar här ofta).
13: Alla dina vapen förutom din dolk går sönder.
14: Du hittar ett svärd som gör 1T10 i skada. Har du redan ett svärd så får du +1 på det (per gång, dvs du kan ha ett vapen med 1T10+57 om du hamnar här ofta).
15: Du möter en handelsman som köper ett av dina vapen (inte dolken) för 1 guldmynt. Gäller bara om du har ett vapen att sälja och du vill sälja.
16: Du möter en handelskaravan som köper alla dina vapen (inte dolken) för 10 guldmynt. Gäller bara om du har minst ett vapen att sälja och du vill sälja.
21: Du passerar en tullstation och måste betala 1 guldmynt i skatt, eller ta 1 skada.
22: Du passerar ett värdshus och måste betala 1 guldmynt för mat, eller ta 1 skada (av hunger).
23: Du passerar ett fruktträd och plockar ett äpple.
24: Du passerar en hungrig adelsdam som betalar 1 guldmynt om du har ett äpple att sälja.
25: Du passerar en bonde som kan byta två äpplen mot en brödkaka.
26: Du passerar en mystisk man i ett hörn som ger dig en karta om han får en brödkaka.
31: Om du har en eller flera kartor hittar du en skatt på 10+antal kartor guldmynt. Annars hittar du 1 guldmynt.
32: Du hittar 2 guldmynt på marken.
33: Du hittar 4 guldmynt på en sovande adelsman.
34: Du hittar 8 guldmynt i en övergiven(?) monsterhåla.
35: Du hittar 15 guldmynt i ett övergivet(?) monsternäste.
36: Du hittar en liten drake. Om du väljer att slåss kan du loota dess skatt på 30 guldmynt. Draken har 20 hit points och gör 1T8+1 i skada.
41: Om du har tidigare under äventyret har plockat upp guldmynt från marken blir du anfallen av en adelsdams personliga livvakt. Du tar 2 i skada men får behålla pengarna.
42: Om du har tagit pengar från en monsterhåla blir du anfallen av ett monster. Det har 10 hit points och gör 1T6 i skada. Striden pågår tills en av er dör.
43: Om du har tagit pengar från ett monsternäste blir du anfallen av ett stort monster. Det har 10 hit points och gör 1T6+2 i skada. Striden pågår tills en av er dör.
44: Ett svartalf anfaller. Den har 5 hit points och gör 1T4 i skada. Vinner du kan du loota 1 guldmynt.
45: En orch anfaller. Den har 7 hit points och gör 1T6 i skada. Vinner du kan du loota 3 guldmynt.
46: Ett troll anfaller. Den har 10 hit points och gör 1T8 i skada. Vinner du kan du loota 8 guldmynt.
51: Du hittar en healing potion som läker 1T4 hit points.
52: Du hittar en healing potion som läker 1T6 hit points.
53: Du hittar en healing potion som läker 1T8 hit points.
54: Du hittar en healing potion som läker 1T10 hit points.
55: Du hittar en förgiftad healing potion som gör 1 i skada.
56: Du hittar en förgiftad healing potion som gör 1T4 i skada.
61: Du räddar en prinsessa men tackar nobelt nej till erbjudandet om en belöning.
62: Du räddar en prinsessa och tackar glatt ja till erbjudandet om en belöning på 10 guldmynt.
63: Du räddar en prins men han är jättejobbig och du lämnar honom medan han försöker åtgärda ett veck på sin mantel. Om du hade mer än 100 guldmynt märker du efteråt att han stal 20 guldmynt av dig, dra av dessa nu.
64: Du räddar en munk. Han har inga pengar att ge dig men tipsar om hur man lagrar ost mest effektivt.
65: Du räddar en magiker som förtrollar valfritt vapen så att det nu gör +1 i skada (dolkar går inte att förtrolla säger han). Har du inget vapen får du 3 guldmynt istället.
66: Du hittar den mytomspunna tavernan och har vunnit äventyret!
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,524
Location
Göteborg
Begravda kryptor
En komplett* spelvärld och äventyrsplatsgenerator till valfritt rollspel. Temat är inspirerat av Egypten, men det är upp till dig.
  • Tre bilder!
  • Ett citat!
  • Stämningstext!
  • Regler och instruktioner!
* du behöver bara lite mycket fantasi
Tjusigt! Funkar bättre än jag först trodde. Men utmaningarna blir väldigt samma hela tiden. En längre och mer varierad lista skulle vara kul : )
 

Soliga oraklet

Veteran
Joined
8 Feb 2022
Messages
27
Här är en hastigt gjord slumptabell för att generera blommiga övergripande beskrivningar av en stadsdel i en cyberpunkstad.

Steg 1, Namn: för att slumpa fram ett namn, slå fram ett slumpat substantiv:
  1. Finans-
  2. Opal-
  3. Neon-
  4. Krom-
  5. Hund-
  6. Svart-
  7. Slum-
  8. Slakt-
  9. Döds-
  10. Natt-
  11. Sol-
  12. Puls-
  13. Hjärt-
  14. Nudel-
  15. Solfjäders-
  16. Central-
  17. Nerv-
  18. Tiggar-
  19. Lönn-
  20. Företags-
  21. Tand-
  22. Sommar-
  23. Synt-
  24. Plast-
  25. Korp-
  26. Vredes-
  27. Zaibatsu-
  28. Påfågel-
  29. Skimmer-
  30. Relik-
  31. Skrik-
  32. Ström-
  33. Flod-
  34. Krigs-
  35. Perifer-
  36. Kant-
  37. Katt-
  38. Fängelse-
  39. Främlings-
  40. Träsk-
  41. Damm-
  42. Vinter-
  43. Eld-
  44. Röd-
  45. Lamp-
  46. Ljus-
  47. Illusions-
  48. Is-
  49. Vatten-
  50. Skräp-
  51. Skrot-
  52. Skit-
  53. Kabel-
  54. Dator-
  55. Antikythera-
  56. Olymp-
  57. Helvetes-
  58. Himmel-
  59. Sky-
  60. Kunga-
  61. Kniv-
  62. Grön-
  63. Vit-
  64. Höst-
  65. Ängel-
  66. Djävuls-
  67. Spegel-
  68. Plåt-
  69. Stål-
  70. Svärd-
  71. Patron-
  72. Pisk-
  73. Fest-
  74. Skoj-
  75. Räk-
  76. Fisk-
  77. Bläckfisk-
  78. Manet-
  79. Orm-
  80. Snigel-
  81. Paraply-
  82. Grod-
  83. Havre-
  84. Kejsar-
  85. Diamant-
  86. Smaragd-
  87. Guld-
  88. Silver-
  89. Platinum-
  90. Järn-
  91. Nål-
  92. Köld-
  93. Svält-
  94. Halv-
  95. Mittemellan-
  96. Luft-
  97. Bro-
  98. Slav-
  99. Kontrakt-
  100. Cyber-
Och kombinera det med en av dessa ändelser:
  1. -zonen
  2. -staden
  3. -sörjan
  4. -sektorn
  5. -distriktet
  6. -klustret
  7. -marknaden
  8. -kvarteren
Om du vill ha språklig variation kan du helt enkelt översätta resultatet till valfritt språk, föreslagsvis:
  1. Portugisiska
  2. Japanska
  3. Engelska
  4. Mandarin
  5. Franska
  6. Swahili
  7. Arabiska
  8. Hindi
  9. Spanska
  10. Kantonesiska
  11. Bengali
  12. Yoruba
Steg 2:

[Namn] är (T8)

  1. Ett perfekt rutnät av likformig arkitektur…
  2. Ett labyrintiskt nätverk av trånga gator och gränder…
  3. En spindelväv av broar och tunnlar…
  4. Ett stegrande inferno av trappor och platåer…
  5. Ett plockepinn av lastkajer, pirar och bryggor…
  6. En tyst olymp av svarta skyskrapor…
  7. En oformlig massa av väldiga megabyggnader…
  8. En svårtolkad klump av rangliga fuskbyggen…

Steg 3: (T6)
  1. …dränkt i…
  2. …stöpt i…
  3. …spottad ur…
  4. …byggd på…
  5. …nyligen översköljd av…
  6. …med ena foten i [slå på steg 4] och andra foten i [slå igen på steg 4, slå om likadana resultat]

Steg 4: (T20)
  1. …glittrande neon…
  2. …pulserande optiska fiberkablar…
  3. …smuts och trasiga plasttält…
  4. …grafitti och tomma sprayburkar…
  5. …krossade tabletter och bortgråtet smink…
  6. …billiga piratkopior som stinker sjöslam…
  7. …spritstank och tung musik…
  8. …sterila kontorsmiljöer…
  9. …sleek, skimrande krom…
  10. …slitna fasader och vajande tvättstreck…
  11. …syntolja, nitar och läder…
  12. …hippa snabbmatsställen…
  13. …tunga lagerlokaler och surrande stålvajrar…
  14. …dansande led av lockade hologram…
  15. …sociopatisk dekadens…
  16. …billig parfym och ytlig kärlek…
  17. …puritansk stramhet och svarta kostymer…
  18. …blanka, presentabla företagslobbyer…
  19. …gamla reliker och förlorade minnen…
  20. …de flimrande anomalierna där det digitala smälter samman med det verkliga…
Steg 5: (T8)
  1. …, en skådeplats för omänsklig grymhet.
  2. …, en påminnelse om våra otaliga misslyckanden.
  3. …, ett förfallet skal av sitt forna jag.
  4. …, ett urspårat socialdarwinistiskt experiment.
  5. …, en lockande fälla som snärjer nykomlingar i sitt grepp.
  6. …, ett svart hål som ständigt kräver nya offer.
  7. …, en intresseplats för stadens tunga spelare.
  8. …, ett nyligen upplyft område, fyllt av falska förhoppningar.
Steg 6:

Folk kommer hit för… (T10)
  1. …att skaffa ny, högkvalitativ cyberware. För var och en av de otaliga prestigefyllda klinikerna finns otaliga illegala skuggkirurger, oftast sådana med tvivelaktiga metoder.
  2. …att festa. På öppna rejv, ute på gatorna och i nattklubbar där droger flödar likt vatten.
  3. …att skaffa vapen. De är gatornas leverblod, forsandes till dolda marknadsplatser från närliggande krigszoner.
  4. …att turista. Området svämmar över med billiga souvenirbutiker, skräpiga attraktioner och livstrött servicepersonal.
  5. …att gå under jorden. På varenda rökig bar finns minst en stamkund med glasartad blick som gömmer sig från sitt förflutna. Områdets fixers tjänar storkovan på att sälja falska visum och hålla kameror och drönare borta.
  6. …att leta jobb. Det är hit frilansare och legosoldater kommer i jakt på nya kontrakt och uppdrag. I skuggorna pågår en dragkamp om de skickligaste aktörerna.
  7. …att de inte har något annat val. Här hamnar de som redan brutits av systemet, slitna och trötta, kämpandes om spillror.
  8. …att köpa droger. Under ytan finns experimentiella droglabb, gatorna ockuperas av langare.
  9. …att bedriva Business, med stort B. Megaföretagen har stora finansiella och industriella tillgångar här, och alla försöker få en del av kakan.
  10. …att leva sina liv. Här finns de vanliga massorna, tysta och förtryckta.
Steg 7:

Här härskar…(1T4+1T4)

1. …ett gäng,
1.1: som styr med våld och utan kompromisser.
1.2: som porträtterar sig som Robin-Hood-figurer och sopar allvarliga brott under mattan.
1.3: som gömmer sig bakom legitim verksamhet och ängsligt försöker porträtteras som ”affärspersoner”.
1.4: som har en komplex hederskultur där överträdelse kan sluta i döden.

2. …ett företag,
2.1: som styr genom reklam och social manipulation.
2.2: som låser alla portar bakom betalväggar och kräver prenumerationer för grundläggande tjänster.
2.3: som slår ner på dissidenter med dagliga lockdowns och bepansrade secteams.
2.4: som övervakar och katalogiserar allt, redo att agera när som helst

3. …en mäktig individ,
3.1: en mystisk figur, dold i skuggorna men alltid närvarande
3.2: en idol som skapar lojalitet genom sin berömmelse
3.3: en lokal hjälte som folket ser upp till och svär att försvara
3.4: en fixer med kontakter överallt

4. …ingen,
4.1: våld och fruktan styr
4.2: en oskriven pakt håller alla för sig själva. Gemenskapen kommer samman om någon börjar lägga näsan i andras affärer.
4.3: folket styr dig själva och tolererar inte auktoritet
4.4: flera stora fraktioner kämpar om makten. Slå en T3 + 1T4, 1T4+1 gånger för att avgöra mängden fraktioner och vilka de är.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Kriget är kallt…
…mellan himmel och helvete. Båda sidor har agenter på jorden, som tassar runt varandra i ett skuggspel inte helt olikt det mellan hemliga agenter för världsliga nationer. Vi spelar agenter för himlen och helvetet - båda benämns “änglar” då demoner fortfarande är fallna sådana.

Vi drar inspiration från Demon: The Descent, Good Omens och en hög med spionfilmer. Rivaliteter och vänskap mellan agenter är minst lika viktigt som uppdraget.
Att sätta upp spelet
Dela upp en kortlek i de fyra färgerna och blanda varje färg.
Varje spelare drar ett kort från varje färg.
Rita upp på papper:

Klöver - vilken ängel/demon är du, skriv i hörnen/kanten.
E. Den som väger själar
2. Saturnus beskyddare
3. Avgrundens ängel
4. Guds lejoninna
5. Ängeln vid världens ände
6. Regnets ängel
7. Den himmelske skrivaren
8. Den fjärde himlens väktare
9. Guds krona
10. Den första flodens väktare
Kn. Baals kalv
D. Guds storm
K. Baals budbärare

Spader - ängelns täckmantel.
E. Vapenhandlare
2. Informationshandlare
3. Terroristledare
4. Lönnmördare
5. Kurir
6. Smugglare
7. Inbrottstjuv
8. Kemist
9. Sprängämnesexpert
10. Tekniker
Kn. Hacker
D. Analytiker
K. Bilförare/pilot

Ruter - täckmantelns täckmantel.
E. Diplomat
2. Nybörjare på underrättelsetjänst (eng. “double angel”)
3. Skådespelare
4. Restaurangägare
5. Journalist
6. Biodlare
7. Taxichaufför
8. Konsthandlare
9. Mäklare
10. Privatdetektiv
Kn. Barista
D. Stadsarkitekt
K. Skräddare

Hjärter - relation till spelarrollen till höger
E. Mentor/protegé
2. Utpressning
3. Förbjuden kärlek
4. Hämndlystnad
5. Skuld
6. Spelar schack varje lördag
7. Före detta kollegor
8. Katt- och råttalek
9. Vänner på varsin sida
10. Rivaler på samma sida
Kn. Utnyttjande
D. Beundran
K. Manchurisk kandidat

Dra 2-3 ruter till (minst två, men färre än antalet spelare) - "mänskliga tillgångar" innanför den yttre ringen med spelarroller. Dessa har användbara roller enligt rutertabellen ovan, men så vitt ni vet är de inte del i skuggkriget mellan himmel och helvete.

Blanda om de dragna spaderkorten igen och dra ett, detta blir målet som agenterna vill skydda eller sabotera, och spelmötets fokus utöver relationerna mellan agenterna. Skriv upp det i mitten av papperet.
E. En svart marknad för massförstörelsevapen
2. En massavlyssningsstation
3. En hemlig terroristbas
4. En sajt på Darknet där lönnmordskontrakt sluts
5. En dold passage genom en bevakad gräns
6. En hälare
7. En överdrivet välbevakad herrgård
8. Ett laboratorium där skumma experiment sker
9. Ett valv
10. En mekanisk verkstad
Kn. En avancerad AI, på gränsen till gudalik
D. Börsen
K. En flygplats

Lägg undan de kort som använts för att bygga rollpersoner. De används inte mer.
Blanda ihop de kort som ingen dragit, plus de som symboliserar mänskliga tillgångar - denna hög har lika många kort i varje färg, men saknar de kort som använts för att bygga rollpersoner.

Ta ett kort ur den nya högen och lägg vid varje "mänsklig tillgång”. I spel, när en mänsklig tillgång förhörs eller kan förråda en roll, vänd upp hens kort.
  • Klöver: Hen är egentligen en ängel/demon, se ovanstående klövertabell. Definitivt dåliga nyheter.
  • Spader: Hen är en mänsklig maktfaktor med egen agenda, se spadertabellen. Kanske hanterbar.
  • Hjärter eller ruter: Allt väl.
(Ja och här är "generatorn" slut, men jag skrev klart till testbart skick ändå.)
Hur man spelar
Turas om att sätta en scen. Pusha för din agents agenda gällande uppdraget, eller din agents relation till någon annan roll, eller båda. Den som sätter scenen bestämmer var scenen sker och vilka som är med, vem som spelar eventuella icke-rollpersoner, och när scenen slutar.

Konflikter vinns av den som har en relevant expertis. Om båda sidor är experter drar man ett varsitt kort, högst vinner.

Den som förlorar en konflikt kan alltid välja att bränna sin täckmantel och avslöja sig som en bevingad varelse med dånande röst (oavsett om hen är ängel eller fallen ängel) som vinner alla fysiska, sociala och mentala konflikter. Täckmanteln är dock sedan bränd för gott och rollpersonen spenderar resten av spelet på flykt från andra sidans (ev fallna) dödsänglar. Att bränna en täckmantel avslutar alltid scenen direkt efter att spelaren beskrivit hur hen vinner konflikten.
Hur man slutar spela
Man kan tänka sig att när något att följande kriterier uppnås är situationen så bortom all räddning att det är dags att runda av spelsessionen och tillsammans berätta en epilog:
  • Uppdraget är definitivt vunnet av endera sidan.
  • Två agenter har bränt sina täckmantlar.
  • Agenterna har på annat sätt varit så osubtila att himmelska, helvetiska eller världsliga auktoriteter rimligtvis ingriper.
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Mitt bidrag, där lite slappt efter deadline, är en simpel generator för att snabbt ta fram ett koncept för en gruppering i nån sorts asien-inspirerad (virtuell?) spelvärld. Tänk er ett riff på "Avatar möter Bushiod the rpg".

Slå en t6 för alla

Färg
1 Svarta
2 Röda
3 Blå
4 Gröna
5 Vita
6 Gyllene

Totemdjur
1 Draken
2 Tigern
3 Syrsan
4 Pandan
5 Apan
6 Ormen

Region/Plats
1 Berg
2 Skog
3 Våtmarker
4 Storstad
5 Kust
6 Ö

Klass
1 Ninja
2 Ronin
3 Bushi
4 Shugenja
5 Samurai
6 Chonin (stadsbo)

Favoritvapen
1 Kama
2 Katana
3 Dao
4 Tanto
5 Bo
6 Kombination

Unikt kännetecken för organisationen
1 Organisationen styrs av en demon
2 Organisationen består av föräldralösa barn som tagits om hand
3 Organisationens ledare har lämnat och ingen vet längre vem som styr den
4 Organisationen är fördömd
5 Organisationen har enorma rikedomar
6 Organisationen känner till en magisk portal till andra dimensioner

Exempel:
3, 4, 5, 3, 4, 4
Krigarorden Blå Pandan håller till i en förfallen borg vid kusten. Blå Pandans krigare är kända för sin särskilda stridskonst med tantos. De är fördömda och det sägs att de snart kommer möta sitt öde.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Utom tävlan:

Ni ska spela CoC eller Lovecraftesque. Spelmötet inleds med att det kommer ett brev från en rollpersons okända farbror/onkel... (1T6)
  1. Barbro
  2. Blå
  3. Fester
  4. Frej
  5. Joakim
  6. Kånkel
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Nu tänker ni att jag glömde bort den här utmaningen (och då har ni rätt), men det gjorde jag såklart inte! Istället tänker jag bara säga att det här var skitcoolt och det gör vi om någon gång, men jag tänker inte sätta upp någon poll eller så för det är alla coola generatorer som var målet--inte att vinna.

Sådetså.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,524
Location
Göteborg
Nu tänker ni att jag glömde bort den här utmaningen (och då har ni rätt), men det gjorde jag såklart inte! Istället tänker jag bara säga att det här var skitcoolt och det gör vi om någon gång, men jag tänker inte sätta upp någon poll eller så för det är alla coola generatorer som var målet--inte att vinna.

Sådetså.
Jag som hoppades på att nästan - men bara nästan - vinna en chokladkartong.
 
Top