Archer
Swashbuckler
Re: RuneQuest (Off topic)
HeroQuest var den jag syftade på.
HeroQuest var den jag syftade på.
Jag vill ha en efter katastrofen värld som känns "mad max" och inte västern.
Jag tror inte att det slår M:UA men tycker att det ska bli spännande att se vad som hänt med världen, och om det finns några roliga regelinnovationer.
Ok, kan inte påstå att jag tycker det känns så mycket västern över Mad Max. Men det är väl som vanligt, point of view.
Jaja, det är alltid kul när något man skriver gör ett intryck på folk...
Paradoxalt nog hade Ereb i praktiken lagts ner flera år tidigare. I och med handböckerna ville Target koppla så lite som möjligt till Ereb, eftersom den inte var... hör och häpna... populär. Den sålde helt enkelt får dåligt.
Men faktum var att kunderna och Target tillsammans lagt ner Ereb innan dess. Dödsryckningarna var uppenbara för de som lyssnade på vad som sade, och vad som producerades, men får många andra blev det en överraskning.
Ytterligare en paradox är att även om världen är viktig, så är det reglerna som driver försäljning. Moduler med mycket världsbeskrivning säljer sämre än moduler med mycket regler.
Du klarar dig utan världsmodulen men inte regelboken. Har man sedan inte tillräckligt med pengar för att köpa båda och man tvingas välja så är valet inte svårt.