Nekromanti Game of Thrones sexistisk?

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ram said:
En nolla är Dags att deklarera, en tia är gemene porrnovell i någon snuskblaska från 1975. :gremsmile:
Det låter otroligt att du nästan likställer got med deklarationen.

På den skala du anger färväntar jag mig en fyra iaf från got.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Dante said:
Ram said:
Jag upplever lite att GRRM straffas för att han är man... Skulle samma kritik föras fram lika hårt om författaren varit en kvinna?
Har du missat vad folk tycker om Stephenie Meyers författarskap?
Folk skulle nog bli tacksamma om Meyer skrev mer som GRRM. Och ja, han skulle komma undan med mer om han var en tjej och inte en fet gubbe. Tveklöst.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,542
Location
Slätta
Mja, det tål att diskuteras helt klart. :gremlaugh:

Jag skulle nog ge GoT uppemot en fyra på anstötlighetsskalan, men... Är den så förtvivlat sexistisk?
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Jag märker just att trådens skapare inte har deltagit i diskussionen alls.
Hahaha, varför kom jag inte på det tidigare? Vitulv, admit it, du bara startade den här tråden för att du visste det skulle gå som det gick, och sedan lutade du dig bekvämt tillbaka och tittade på hur den exploderade. Perfide..
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Arvidos MC said:
Ram said:
Jag har valt att kliva ut från den här tråden då jag i princip inte tycker att den är relevant. Den enda som gör ett riktigt bra jobb i att faktiskt konkretisera något (ber om ursäkt till de som jag glömmer och trampar på tårna nu) är w176. Av henne skulle jag gärna höra en utförligare analys.
När det kommer till genusteori så är jag ungefär som de av oss som frågade "öh, om jag har dramapoäng i mitt rollspel, är det ett narrativt rollspe då?" för några år sedan. Jag snackar på en massa, gör mitt bästa och blandar säkert ihop begreppen.

Jag uppskattade också w176 analyser, jag känner att jag har lärt mig mera.
Tack bägge två och alla andra. Just nu har ju NordNordOst konvent så jag kommer inte lägga någon tid å forumet att skriva i diskussioner just nu men jag följer tråden.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ram said:
Mja, det tål att diskuteras helt klart. :gremlaugh:

Jag skulle nog ge GoT uppemot en fyra på anstötlighetsskalan, men... Är den så förtvivlat sexistisk?
Beror på vad man jämför med. Jämför man med en snusknovell så är den ju rena feministlitteraturen, apparently. :gremwink:
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,542
Location
Slätta
Well, maybe.

Jag säger igen, jag är mitt i bok 2. Jag har förstått av bekanta att den blir värre.

Därtill så är inte min skala någon slags linjär projektion. Att vara sexistisk runt 3 är inte alls en bra grej. Det jag menar med detförhållandevis låga värdet är inte att den inte är sexistisk, bara att jag inte tycker den är extrem.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ram said:
Well, maybe.

Jag säger igen, jag är mitt i bok 2. Jag har förstått av bekanta att den blir värre.

Därtill så är inte min skala någon slags linjär projektion. Att vara sexistisk runt 3 är inte alls en bra grej. Det jag menar med detförhållandevis låga värdet är inte att den inte är sexistisk, bara att jag inte tycker den är extrem.
Aha. Nu gillar jag dig mer. För en stund sen så vare typ "vafaen nu rå, ä han mansgris eller??" Nu äre mer "Aha, jaja det verkar ju vettigt."
 
Top