Nekromanti Galten köper rollspel mm. (DoD, Mutant, Kult, Sinkadus...)

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Sinkadus:
1

Chronopia - Figurspelet:
Kronos söner
De tvenne flodernas land

Mutant Chronicles:
Warzone - samtliga böcker förutom En värld i krig, Vredens Tid och Warzone 2:a Utgåvan (storboxen).


Cronicles (tidning):
Alla nummer

Chronicles from the warzone (tidning):
3, 4, 5.

Brädspel:
Domedagens hjältar

Soloäventyr utgivna av Äventyrspel: Ensamma Vargen 9. Ensamma Vargens Värld 2, 3

Romaner utgivna av Äventyrsspel: 2, 5, 7, 9, 11 16, 21, 24, 28, 29, 30, 32, 36, 37, 38, 39, 40, 43, 45, 47, 49, 50, 51

Dungeons & Dragons (Svenska versionen):
Den glömda staden
Xanatons förbannelse


Järn - Gryningsutgåvan

Samlar du på rollspel? Visa upp din samling och diskutera i den nya Rollspelsgruppen på Collra.com.

// G
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Min belackare verkar ha tappat intresset så jag uppdaterar listan ovan med lite Trudvang och Götterdämmerung.

// G
 

Hoffman

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
9
om du nu inte styrs av profithunger så kan du väl sälja tillbaka dubletter och annat till entusiasterna på forumet?
Johan said:
Krossa kapitalet!!
Galten said:
En fundering, vad får dig att tro att jag köper så överväldigande mycket här och kränger på Tradera? Rollspel.nu har kanske stått för några få procent av alla inköp jag gjort genom åren. De flesta inköp är genom Tradera, Blocket, Ebay, fysiska affärer etc. Vart jag säljer är dessutom inte upp till någon annan att diktera.

Om du inte vill sälja till mig, fine, det är inte upp till mig, jag tvingar dig inte. Senast jag kollade dock är detta inte plats för diskussioner angående mitt samlande. Om du på något sätt anser att mina köpförfrågningar bryter reglerna på Rollspel.nus Köp/sälj-sektion så är du välkommen att anmäla eller meddela vad det är du stör dig på.

Denna metadiskussion anser jag vara över, i alla fall från min sida.

// G
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Hoffman;n22364 said:
om du nu inte styrs av profithunger så kan du väl sälja tillbaka dubletter och annat till entusiasterna på forumet?
Den här tråden och det här forumet är definitivt inte rätt plats att moralisera över sina medforumiters affärsbeslut. Var vänlig håll dylika anklagelser för dig själv.

MVH,
Man Mountainman
Moderator
 

Hoffman

Veteran
Joined
21 Feb 2014
Messages
9
jag ser inte att mitt inlägg på något sätt bryter mot forumets regler.

däremot kan jag tycka att herr Galt klart bryter mot regel 1 när han köper här och veckan senare hittar man sakerna på Tradera till väsentligt annorlunda priser.
Galten said:
Det stämmer jag startar alltid mina auktioner på 9 eller 19 kronor på Tradera. Så ja, mina priser är betydligt bättre än genomsnittet, Men jag har en misstanke på att det inte är det som syftas på.

Det är inte jag som bestämmer slutpriset. Det är köparna där jag tar all risk då slutpriset inte en endaste gång är given.

Så jag säljer mina dubbletter på en plats som besöks av betydligt fler entusiaster än här. Till ett pris ingen normalt skulle sälja för som dessutom bestäms av köparen. Om det är det jag "anklagas" för, so be it.

Det verkar som om herr Hoffman av någon outgrundlig anledning hyser något agg mot mig. Ett agg som inte beskrivits på något sätt och förutom ogrundade antaganden.

// G
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,880
Location
Barcelona
Hoffman;n22667 said:
jag ser inte att mitt inlägg på något sätt bryter mot forumets regler.

däremot kan jag tycka att herr Galt klart bryter mot regel 1 när han köper här och veckan senare hittar man sakerna på Tradera till väsentligt annorlunda priser.
Nu bröt du mot regeln som säger att man ska respektera moderatorernas beslut.

Att svara på och argumentera emot ett modererande inlägg i samma tråd där det postades ger en veckas avstängning.

MVH,
Man Mountainman
Moderator
 

some1blue

Veteran
Joined
9 Sep 2005
Messages
3
Diffust inlägg på gång ;)
Har inte böckerna framför mig nu men är relativt säker på att jag har följande böcker som du söker.
Alver i Chronopia
Vapen och rustningar i Chronopia
Magi i Chronopia

Såg dom för bara några dagar sen så kan enkelt kolla upp detta om intresse finns. Gott skick utlovas eftersom dom köptes in nya men aldrig användes.

Vad kan du tänka dig att betala för dessa böcker? (=hur engagerad ska jag vara för att kolla upp det) :)
Galten said:
Om de fortfarande är i nyskick så skulle jag kunna tänka mig runt 500-600 + frakt.

// G
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Uppdaterad lista. Ulvriket - Det eviga kriget borttagen, kraftigt reducerat intresse av Doomtrooper-kort. Svenska Dungeons & Dragons tillagd.

// G
 

soulsailor

Veteran
Joined
13 Feb 2013
Messages
48
Location
Skellefteå
Tips, tror du säkert sett men Eldsjäl, Likstorm och Mittland finns hos typ collectors point och sf bok att köpa nya.
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Så, nu är flytt och jul-helger och sådant över så nu tar jag tag i samlandet igen.

Har uppdaterat listan då jag inte söker några Doomtrooper-kort längre (har en komplett samling), några Sinkadus införskaffade samt fick tag i Purgatory på Ebay.

// G
 

pinktown

Veteran
Joined
19 Feb 2013
Messages
2
Jag har en grundregelbok från -82, Vet dock inte om det är den du söker, Du kan se en bild på den på min annons,är det av intresse?
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Inte direkt av intresse, har redan en komplett 1:a utgåva. Men tack för visat intresse. :)

// G
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Listan uppdaterad. Ett gäng DoD-romaner och några Ensamma Vargen-soloäventyr införskaffade. Drakens Land och Änglars Skugga är borttagna.

// G
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Fler DoD-romaner och Ulvriket - Den längsta marschen införskaffade. MUA-samlingen är nu komplett!

// G
 
Top