Argh! said:Att vara energisk och ha myror i brallan är inte detsamma som att stressa.Arvidos MC said:RasmusL said:Flummig tanke:
Jag försöker hela tiden ha som mind set att ständigt vara på tå, alltid ha ett högt tempo i kroppen, röra mig mycket när jag sitter ner, försöka vara aktiv i skallen, etc. En bieffekt blir förvisso att jag svettas en del även när jag är passiv (om det inte är väldigt svalt) samt att jag inte står ut med att exempelvis sitta och sola, slötitta på tv/film jag inte kan investera i, etc men jag tänker mig att det även ökar min förbränning även i vila? Ingen vetenskap inom mils avstånd här men jag äter fruktansvärt onyttigt och tränar i perioder ganska lite men har aldrig gått upp i vikt av detta (snarare tvärt om).
Stressa för hälsa?
Däremot ser jag det mer som ett personlighetsdrag än något man kan lägga sig till med.
Jag har ett par kompisar som är så energiska som RasmusL beskriver sig och ja, de har inte ett uns fett.
Men jag skulle aldrig kunna bete mig på det sättet.
Ja, absolut. Frågan är om det är en "lättare" omställning än att lägga om motions- och matvanor, men troligen är svaret där "nej" (även om även det säkerligen är personlighetsberoende