DoD Fria Ligans Trudvang

Lite slött i den här tråden! Vad tycker vi om det släppta rollformuläret? Spontant snyggt, bra jobbat! Andas väldigt mkt DoD6 som jag också förstått var målet. Själv hade jag nog helst av allt sett en riktigt murrig nytolkning av DoDT:s extremt stämningsfulla formulär, ni vet det som såg ut som ett träsnitt ungefär. Kanske en aning form före funktion men jävlar vad mysigt det var. Var det Tapia som ritade det eller?

Last edited:
Lite slött i den här tråden! Vad tycker vi om det släppta rollformuläret? Spontant snyggt, bra jobbat! Andas väldigt mkt DoD6 som jag också förstått var målet. Själv hade jag nog helst av allt sett en riktigt murrig nytolkning av DoDT:s extremt stämningsfulla formulär, ni vet det som såg ut som ett träsnitt ungefär. Kanske en aning form före funktion men jävlar vad mysigt det var. Var det Tapia som ritade det eller?
Jo, men tyckte det såg lovande ut. Gillar de saker som man kan utröna kring stats och karaktärsförmågor, exempelvis att Raud får leva vidare.

Var finns detta formulär?

Spontant snyggt och ändå praktisk!

Länk till inlägg med formuläret

Håller med om att det är ett bra formulär, behåller tydligt DoD23-linjen men tar på sig Trudvangkostymen på ett stiligt sätt. En sak jag dock tycker är lite märkligt är den enorma myntboxen (även om området i sig är lika stort som för vanilj23) . Känns som lite väl icke-optimerat space, så hoppas de hittar på ngt till där?

Så himla fint tycker jag!
Frågade även lite folk i min närhet som har en relation till trudvang och de kände igen sig.

Jag tycker det påminner om karaktärsbladet från jubileums utgåvan och den snirkliga versionen av dod6.

Väldigt häftigt att se 😄

Sedan var det också kul att se hintar angående deras framfart.

Det känns som allt samman är våldsamt nära klart 😎

Det känns som allt samman är våldsamt nära klart 😎
Nu antydes det ju samma uppdatering att lanseringen kanske blir något försenad, så det är nog en bit kvar. Känns dock inte särskilt konstigt när det är ett sådant omfångsrikt material man jobbar med.

Nu antydes det ju samma uppdatering att lanseringen kanske blir något försenad, så det är nog en bit kvar. Känns dock inte särskilt konstigt när det är ett sådant omfångsrikt material man jobbar med.
Sant sant, och nej det är absolut inte så konstigt.

Jag förstår att man säkert tänkte "hur svårt han det vara det är ju bara lägga till ett nytt system och ta bort några stavfel. Sedan när man faktiskt kollar på trudvang Chronicles system och inser att det är en REJÄL RÖRA.

Jadu, jag är glad att inte detta ligger på MITT bord iaf...

Jag förstår att man säkert tänkte "hur svårt han det vara det är ju bara lägga till ett nytt system och ta bort några stavfel. Sedan när man faktiskt kollar på trudvang Chronicles system och inser att det är en REJÄL RÖRA.

Jag föreställer mig att bytet av regelsystem är lätt i jämförelse med att göra så att kampanjen håller hela vägen.

Jag kanske är konstig men jag tänker att förseningar är bra. Det betyder att skaparna har integritet och kvalitet i fokus snarare än att leverera mot kalendern. Jag har inte bråttom, men en kampanj som inte håller måttet har jag ingen nytta av. Så alla dagar i veckan väljer jag hellre kvalitet imorgon än hastverk idag. När det sedan handlar om att estimera kreativt arbete så får man väl snarare betrakta det som en projektion än ett löfte.

Angående Trudvang-rollformuläret tycker jag det är väldigt snyggt, helt rätt Trudvang-stämning. Jag håller dock med om att Drakar och Demoner logotypens färg skall ändras från röd till brun. Annars sticker den "saten" ut som tusan.

Jag kanske är konstig men jag tänker att förseningar är bra. Det betyder att skaparna har integritet och kvalitet i fokus snarare än att leverera mot kalendern. Jag har inte bråttom, men en kampanj som inte håller måttet har jag ingen nytta av. Så alla dagar i veckan väljer jag hellre kvalitet imorgon än hastverk idag. När det sedan handlar om att estimera kreativt arbete så får man väl snarare betrakta det som en projektion än ett löfte.
Håller med!

Jag är mer trött på folket i Kickstarter kommentarerna om jag ska vara ärlig.

Vi här på sidan har lite mer inblick, tänker jag.
Vi förstår att det är typ seter och landgraf som svettas med detta i varsina hålor någonstans i landet och skickar utskott mot ett bollplank vid namn Thomas.

Plus naturligtvis lay-out grejer och allt det där men lixom det är ju inte ett kontor av 30 anställda precis 😝

Tror kanske det hade gjort gott med något förtydligande kring det, eftersom folk ju är så VANSINNIGT gnälliga där borta på KS.
Nästan så man skäms.😅

Vi alla känner ju till fria ligans renommé men det känns som det lockats en annan klick med kunder som inte är fria ligan lojalister. Eller alternativt om möjligen CMONs rykte skrämmer skiten ur folk.

Det klart att detta ska få lov att ta tid, jag vill att TEXTEN ska vara len och finkammad,
Som pälsen på en neva masquerade.

Tänk vilken fröjd att skåda ett sådant verk.

Jag är mer trött på folket i Kickstarter kommentarerna om jag ska vara ärlig.

Vi här på sidan har lite mer inblick, tänker jag.
Vi förstår att det är typ seter och landgraf som svettas med detta i varsina hålor någonstans i landet och skickar utskott mot ett bollplank vid namn Thomas.
Ja – ibland känns det som om folk tänker "vad gör alla de där skribenterna som sitter 9-5 på Fria Ligan-kontoret egentligen?".

Angående Trudvang-rollformuläret tycker jag det är väldigt snyggt, helt rätt Trudvang-stämning. Jag håller dock med om att Drakar och Demoner logotypens färg skall ändras från röd till brun. Annars sticker den "saten" ut som tusan.

Jo. Snyggt. Loggans färg stör mig inte. Tycker nog att attributen kan få lite större/tydligare text (iofs används de väl rätt lite i BRP), och även att tillstånden kan bli tydligare utskrivna.

Back