DoD Fria Ligans Trudvang

Vid vilken nivå tror ni vi får ankor som spelarras?
30 miljonersnivån skulle jag gissa!

På en allvarligare ton så undrar jag om Wellihalldyas kommer finnas med som spelbart folkslag. De var ju rätt styvmoderligt behandlade i Riotminds böcker och om Zvorda är ett töjmål, så känns det som att halvlängdsfolket nog inte är med. Kanske inte någon större förlust, men de vore mysiga att ha med i Jorges bestiarium i alla fall.

6 miljoner. Otroligt roligt! Spännande att se vad som kommer i form av töjmål... hm, standees...
Imponerande. Allt talar för att detta blir Ligans mest inkomstbringande kampanj för något som inte bygger på ett IP från annan media, bättre än Dragonbane i sig. (De i topp är Alien Evolved, som dock var rejält "dopad", The One Ring, Moria och Blade Runner.)

30 miljonersnivån skulle jag gissa!

På en allvarligare ton så undrar jag om Wellihalldyas kommer finnas med som spelbart folkslag. De var ju rätt styvmoderligt behandlade i Riotminds böcker och om Zvorda är ett töjmål, så känns det som att halvlängdsfolket nog inte är med. Kanske inte någon större förlust, men de vore mysiga att ha med i Jorges bestiarium i alla fall.
Så, på vilken nivå tror ni de kommer ge oss Wellihalldyas?

Tror också detta blir den största FL-kicken.

Misstänker att licensavtalet täcker "done in one", därav alla äventyren i en kampanjbok. Antagligen eftersom man inte ville lämna det "öppet" med ett till avtal för resten av delarna om man t ex bara släppt de första två nu (riskerat att bli dyrare i steg 2/CMONs finansiella stabilitet fortsatt etc). Det finns väl iofs option på att fixa till några officiella RM-äventyr till, och sedan kan ju Ligan säkert förhandla att de får skriva nya egna för ev kommande KS, om intresset finns för båda parter? Intresset bland spelarna finns dock om man säger så...

Imponerande. Allt talar för att detta blir Ligans mest inkomstbringande kampanj för något som inte bygger på ett IP från annan media, bättre än Dragonbane i sig. (De i topp är Alien Evolved, som dock var rejält "dopad", The One Ring, Moria och Blade Runner.)
Beror på hur man räknar. Det kanske drar in mest pengar av de som inte bygger på annans IP från annan media, men det är ju också rätt höga produktionskostnader. Mest rättvist är att kolla på antal backare och där drog Dragonbane/Drakar och Demoner in över 11,5K personer.

Last edited:
Back