StradhLestat
Möjliggörare
Uppsalasviten?Är det inte precis detta man gör (fast andra årtal) i den ena delen av den svenska CoC konventetstrilogin som jag lyckats glömma bort namnet på?
EDIT: tidshoppet alltså, inte civilpoliser
Uppsalasviten?Är det inte precis detta man gör (fast andra årtal) i den ena delen av den svenska CoC konventetstrilogin som jag lyckats glömma bort namnet på?
EDIT: tidshoppet alltså, inte civilpoliser
Nja, där spelar man på 1920-talet som nu och så gär man små tidshopp bakåt här och där.Uppsalasviten?
Jag förmodar att du talar om ”En seans i Stockholm”.Nja, där spelar man på 1920-talet som nu och så gär man små tidshopp bakåt här och där.
Nej Uppsalasviten är de konventsäventyr @StradhLestat syftar på. Men jag tycker som sagt inte den tekniken är vad vi pratar om här. Det är mer att kort byta RP, spela ut en scen i det förflutna och sedan byta tillbaka.Jag förmodar att du talar om ”En seans i Stockholm”.
Jo, det kommer att bli en hel del ändringar där kan man säga.Gällande äventyrsförändringar av Vildhjärta/Snösaga (de jag kan bäst) kommer det fyllas ut med mer kvinnliga karaktärer då det var väldigt få i båda äventyren. Kommer också avslutet av Snösaga ändras (check spoiler)? Det är lite förlegat om man säger så.
(Förutsatt att jag minns rätt) En utav av spelkaraktärerna är Ljusets Barn och ska ha en romantisk relation med "ödets dotter" (en SLP). I slutet av äventyret får Ödets dotter välja om hon ska offra sig och rädda världen eller leva lycklig med ljusets barn i en annan dimension. Om hon är oskuld väljer hon att offra sig men är hon inte det så är det världens undergång som gäller. Som 12åring fattade jag inte riktigt vad detta innebar, som vuxen tycker jag det är lite skevt.
Ser fram mot kapitlet om änkebränning!Jo, det kommer att bli en hel del ändringar där kan man säga.
Trudvang kommer att behålla en vuxnare ton än vanliga DoD - och kommer att förses med åldersrekommendation - men sakerna du nämner här kommer ändå att ändras. Det finns mycket bra i Snösaga, men också en del grejer som verkligen inte håller. Jag och @Magnus Seter har möte om detta (och mycket annat) i dag.
Jo, det kommer att bli en hel del ändringar där kan man säga.
Trudvang kommer att behålla en vuxnare ton än vanliga DoD - och kommer att förses med åldersrekommendation - men sakerna du nämner här kommer ändå att ändras. Det finns mycket bra i Snösaga, men också en del grejer som verkligen inte håller. Jag och @Magnus Seter har möte om detta (och mycket annat) i dag.