DoD Fria Ligans Trudvang

Jag gissar att Ligans Trudvang kan locka någonstans mellan dubbelt och fyra gånger så många.
Absolut, enbart utifrån att man når både den engelskspråkiga och svenskspråkiga målgruppen så bör man kunna locka betydligt mer.
Sen har ju Ligan helt andra muskler än Riotminds hade när det gäller marknadsföring och kickstartervana!

Jag hoppas på kanske totalt typ 8 miljoner för Ligans kickstarter (dvs en slant mer än de fick för den brittiska Nordiska väsen expansionen, vilket känns jämförbart).
 
Absolut, enbart utifrån att man når både den engelskspråkiga och svenskspråkiga målgruppen så bör man kunna locka betydligt mer.
Sen har ju Ligan helt andra muskler än Riotminds hade när det gäller marknadsföring och kickstartervana!

Jag hoppas på kanske totalt typ 8 miljoner för Ligans kickstarter (dvs en slant mer än de fick för den brittiska Nordiska väsen expansionen, vilket känns jämförbart).
Samt att det väl är för 4 böcker...vilket lär driva upp antalet kronor per backare i snitt..
 
Samt att det väl är för 4 böcker...vilket lär driva upp antalet kronor per backare i snitt..
Trudvang chronicles hade 4 böcker plus ett gäng extra stretchgoals som man kunde köpa till, så det är nog skapligt jämförbart mängdmässigt.

Majoriteten backade på 600-kronorsnivån.
Givet de generella kostnaderna är högre nu, och priserna för på Ligans kickstarter är oftast högre (typ 400kr per bok), så bör ju dock Ligan ta en hel del mer för 4st böcker.
 
Trudvang chronicles hade 4 böcker plus ett gäng extra stretchgoals som man kunde köpa till, så det är nog skapligt jämförbart mängdmässigt.

Majoriteten backade på 600-kronorsnivån.
Givet de generella kostnaderna är högre nu, och priserna för på Ligans kickstarter är oftast högre (typ 400kr per bok), så bör ju dock Ligan ta en hel del mer för 4st böcker.
Tänkte på din jämförelse med nordiska väsen expansionen..som var två böcker och en pootentiell addon i starterset
 
Utöver Vildhjarta, översattes några ytterligare Svarta Solen-äventyr till engelska versioner av Trudvang?
EDiT Hittade att Snowsaga översattes - men skedde några justeringar av texterna, då kritiken mot konstruktionen borde varit tydlig sedan den svenska versionen släpptes?

Den enda förändring jag hittat i texten är:


I akt 2 slåss man emot dragen Unghorvin i orginalen, i den översatta har de insett att ingen normal spelgrupp överlever emot en drake, så då har draken självdött 500 år tidigare passande nog
 
Den enda förändring jag hittat i texten är:


I akt 2 slåss man emot dragen Unghorvin i orginalen, i den översatta har de insett att ingen normal spelgrupp överlever emot en drake, så då har draken självdött 500 år tidigare passande nog
Där ser man!
Jag minns att min grupp faktiskt hade ihjäl åbäket vid en genomspelning, när vi körde gamla versionen. Men det var en riktigt dramatisk och Dark Souls-svår kamp. Det spädde också på bitterheten något enormt när man lite senare blev av med alla fantastiska drakmaterial i samband med att Buratjadvärgarna tillfångatar en.
 
Var
Där ser man!
Jag minns att min grupp faktiskt hade ihjäl åbäket vid en genomspelning, när vi körde gamla versionen. Men det var en riktigt dramatisk och Dark Souls-svår kamp. Det spädde också på bitterheten något enormt när man lite senare blev av med alla fantastiska drakmaterial i samband med att Buratjadvärgarna tillfångatar en.
Var det efter det rp förväntades sitta fängslade i typ flera år, men det fanns inget att göra under den tiden?
 
Var

Var det efter det rp förväntades sitta fängslade i typ flera år, men det fanns inget att göra under den tiden?

Japp, man spenderar typ ett år med att SL berättar för spelarna att de blir skadade och då och då får man frågan om man vill försöka fly, om man svarar Ja blir man av med en hand eller nåt.
 
Japp, man spenderar typ ett år med att SL berättar för spelarna att de blir skadade och då och då får man frågan om man vill försöka fly, om man svarar Ja blir man av med en hand eller nåt.
Jag minns en livlig diskussion på Riotminds forum för tusen år sedan där en av skribenterna till rollspelet (inte Theo eller Magnus) hävdade att Sagan om Ringen var en dålig bok bland annat för att den utspelar sig under för kort tidsrymd och att den skulle varit bättre om brödraskapet fångades in och satt fängslade i ett år eller så 😁
 
Jag minns en livlig diskussion på Riotminds forum för tusen år sedan där en av skribenterna till rollspelet (inte Theo eller Magnus) hävdade att Sagan om Ringen var en dålig bok bland annat för att den utspelar sig under för kort tidsrymd och att den skulle varit bättre om brödraskapet fångades in och satt fängslade i ett år eller så 😁
Det där är min mest hatade kliché!
 
Intressant feedback!

Då kastar jag mina idéer om att lägga in femåriga äventyrspauser mellan alla äventyr där spelledaren läser upp vad rollpersonerna har haft för sig och vilka kroppsdelar de förlorat.

Tillbaka till skrivbordet! :D
Du råkade dela dina alster med ChatGBG:

"Era fångvaktare tittar djupt ovan näbb på er och förklarar lika lakoniskt som ödesmättat att ni kommer spendera de kommande 5 åren i Furst Benedikts äggkläckningskammare, fastkedjade utan chans att fly!"
 
in femåriga äventyrspauser
Alltså, skämt åsido, jag skulle inte vara främmande för en kampanj som vågade hoppa ordentligt i tid, så länge det fanns ett bra stöd för att låta spelarna göra relevanta val för mellantiden, liksom stöd för SL för spelvärldens utveckling. Varför inte ett andra life path system mitt i kampanjen?
 
Alltså, skämt åsido, jag skulle inte vara främmande för en kampanj som vågade hoppa ordentligt i tid, så länge det fanns ett bra stöd för att låta spelarna göra relevanta val för mellantiden, liksom stöd för SL för spelvärldens utveckling. Varför inte ett andra life path system mitt i kampanjen?
DET (IT)...trudvang edition ;)

EDIT: 27 år får väl ses som skapligt långt tidshopp
 
Alltså, skämt åsido, jag skulle inte vara främmande för en kampanj som vågade hoppa ordentligt i tid, så länge det fanns ett bra stöd för att låta spelarna göra relevanta val för mellantiden, liksom stöd för SL för spelvärldens utveckling. Varför inte ett andra life path system mitt i kampanjen?
Jag har en sådan kampanj i bakhuvudet faktiskt ... inte fantasy men nått annat. Rätt komplex tyvärr så jag vet inte om den kommer att gå att skriva ner. :)

Grundpremissen är att man spelar civilpoliser i 50-talets USA ett tag, och sedan gör man ett hopp till nutid, då spelarna istället får spela poliserna som tar över de första rollpersonernas fall ... och försöka lista ut vad som hände med deras första rollpersoner. Har nån tanke om att man ska kunna alternera mellan de två tidsperioderna ... ja, jag sa ju att det var komplext. :D
 
Jag har en sådan kampanj i bakhuvudet faktiskt ... inte fantasy men nått annat. Rätt komplex tyvärr så jag vet inte om den kommer att gå att skriva ner. :)
Coolt. Egentligen har inte så mycket synpunkter på setting och så. Mer intresserad av att om man kan göra något kul med någon mekanik som är mer än "Det är gått 15 år, vi gör nya RP".
 
Intressant feedback!

Då kastar jag mina idéer om att lägga in femåriga äventyrspauser mellan alla äventyr där spelledaren läser upp vad rollpersonerna har haft för sig och vilka kroppsdelar de förlorat.

Tillbaka till skrivbordet! :D
Släng in några slumptabeller för downtime och kalla det för osr.
 
Last edited:
Grundpremissen är att man spelar civilpoliser i 50-talets USA ett tag, och sedan gör man ett hopp till nutid, då spelarna istället får spela poliserna som tar över de första rollpersonernas fall ... och försöka lista ut vad som hände med deras första rollpersoner. Har nån tanke om att man ska kunna alternera mellan de två tidsperioderna ... ja, jag sa ju att det var komplext. :D

Är det inte precis detta man gör (fast andra årtal) i den ena delen av den svenska CoC konventetstrilogin som jag lyckats glömma bort namnet på?
EDIT: tidshoppet alltså, inte civilpoliser
 
Back
Top