Bifur;n318610 said:Häftigt, framför allt att de kan få förtroende att förvalta märket, även om det är i den smala rollspelsbranchen.
Rent spelmässigt? Tja, världen känns outvecklad - vilket gör att jag inte får några förväntningar. Stor frihet åt Ligan att utveckla den alltså. Tror därför det är smart att göra draget med "cinematic mode". Rejält skräddarsydda upplevelser känns spontant som ett bra sätt att sälja in ett koncept som definieras av just en film.
zonk;n318627 said:Är det något sagt, någonstans, om vad det blir för regelsystem?
ceruleanfive;n318628 said:År Noll-motorn.
Henke;n318631 said:Nu handlar iofs inte tråden om MYZ-motorn så jag kanske bara skall låta negativa kommentarer vara, men ser inte alls problemet. Att använda en återkommande tärningsmekanik är positivt för startsträckan och jag ser inga större brister med återanvändningen i andra miljöer utan snarare att de är kopplade på ett genomtänkt sätt för att spegla företeelser i spelvärlden. Det är mer än vad jag kan säga om BRP och väldigt många andra system.
Tycker du? Jag tycker snarare att de dör så snart däng kommer på tapeten.Jocke;n318648 said:Hjältarna blir snarare bättre av att åka på däng.
Rymdhamster;n318649 said:Tycker du? Jag tycker snarare att de dör så snart däng kommer på tapeten.
På många sätt tycker jag att Alien är väldigt mycket OSR.
Henke;n318631 said:Nu handlar iofs inte tråden om MYZ-motorn så jag kanske bara skall låta negativa kommentarer vara, men ser inte alls problemet. Att använda en återkommande tärningsmekanik är positivt för startsträckan och jag ser inga större brister med återanvändningen i andra miljöer utan snarare att de är kopplade på ett genomtänkt sätt för att spegla företeelser i spelvärlden. Det är mer än vad jag kan säga om BRP och väldigt många andra system.
Lightshy;n318630 said:Wilper: Dags att kränga ut fortsättningen på Cyber M/77 snabbt som tusan!
Staffan;n318651 said:Problemet med MYZ-motorn är att den ger rätt inkompetenta figurer. Har du 3 i din grundegenskap (normalbra) och 1 i din färdighet (lite träning men inte expert) så har du ungefär 50% chans att lyckas. Det bästa du kan komma upp i från början är 5+3, vilket är ungefär 75%. Vill du så kan du pressa ditt slag och slå om icke-lyckade, men till ett pris.