NYHET Fria Ligan förlag ger ut nytt Drakar och Demoner

Angerforce

"Ett fan på Facebook"
Joined
29 Mar 2020
Messages
26
Location
Uppsala
Och alltså, Michael Whelan lever och jobbar ibland, just sayin'...
Även Michael Moorcook... Ooooh! Fria ligan köper Michael Moorckock och Michael Whelan. Moorcock skriver nya Elricböcker och Whelan gör nya omslag. The Young Kingdoms är huvudsetting. Löser alla problemen: Elric-cover på DoD: check. Ingen återvinning utan helt nytt: check. Elric passar som handen i handsken på DoD-omslaget eftersom spelet handlar om det: check. 😅 Fast nu har vi ju iofs bara återskapat Stormbringer-rollspelet inser jag... Damn...
 

runequester

Swordsman
Joined
29 Apr 2018
Messages
474
I'd be down for a Whelan-homage on the cover. Get something new while also having a nod to the classics.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
555
Location
Uppsala
Naturligtvis skulle en sådan här nyhet leda till 9 sidor i tråden innan jag ens blivit medveten om vad som hänt...

Jag misstänker att jag är i minoritet som är helt totalt ointresserad och oberörd av nyheten.

Det jag finner mer intressant är väl att det betyder att Riotminds antagligen lägger ner helt, efter några år då de inte synts så mycket.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Det jag finner mer intressant är väl att det betyder att Riotminds antagligen lägger ner helt, efter några år då de inte synts så mycket.
Nej då. De kör vidare med Trudvang etc. Varumärket »Drakar och Demoner« har varit frikopplat från Trudvang i många år nu.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Jag tycker inte att de behöver ha ett Elric-omslag. Till Mutant År 0 hade de ju ett amazing homage till regnbågs-parabolen som var helt nytecknat. Ser mycket hellre något liknande homage till DoD än en gammal Elric-bild.
Ja, jag hoppas att de tar några ordentliga kliv från DoD Retro. Nu tror jag ju att FL kan göra ett bra DoD Retro, men hade personligen hellre sett lite nytolkning.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Ja, jag hoppas att de tar några ordentliga kliv från DoD Retro. Nu tror jag ju att FL kan göra ett bra DoD Retro, men hade personligen hellre sett lite nytolkning.
De borde göra en första produkt som liksom aktivt och medvetet är ett slag i ansiktet på alla nostalgiker och alla som tycker att vara en version "är den riktiga" etc. Liksom, gör en bra produkt, men gör det nya Chronopia, fast värre och mer.

För att liksom riva av plåstret =)

Så kan de göra något semi-retro senare, ett helt okej dugligt DoD utan kopplingar till de gamla spelen.
 
Last edited:

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Och egentligen vet vi ju alla vilken omslagsbild FL borde använda om de ska vara retro på riktigt 😉
View attachment 6904
Bra början, men idealiskt sett hade jag önskat mig en bild med både en drake och en demon.

Jag menar, om ni tänker tillbaks till Basic Dungeons & Dragons så hade alla tre upplagorna ett omslag med en dragon i en dungeon. Det är vad jag kallar synergi mellan text och bild.
 
Top