Nekromanti Fria ligan, År noll, kampanjbok osv, hur viktig är den?

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jo, alltså, startboxen är slut och går inte ens gå in på så man ser vad den innehåller ;) Mutationer finns listade i regelboken

Via fria ligans forum har jag också fått reda på att både artefakter och hot är med i kampanjboken (och att inga direkta regler finns med där, det är bara tips å sånt, men gör ju så klart allt väldigt mycket enklare).

Jag ville bara vara säker innan jag beställde hem kampanjboken och fick reda på att t.ex. artefakter inte alls fanns med där.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
.113;n295297 said:
Jo, alltså, startboxen är slut och går inte ens gå in på så man ser vad den innehåller ;)
Jag tänkte inte på startboxen (som kom 2016) utan den ursprungliga boxen från 2014, som var MÅ0s ursprungliga form efter crowdfundern.

På den här wikisidan, om du skrollar ner till innehåll ser du bilder på vad som ingick i den lådan:

http://www.svenskarollspel.nu/wikia/Mutant:_År_Noll_-_grundregler

Jag glömde visst nämna kartor och rollformulär =D
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Rymdhamster;n295309 said:
Jag tänkte inte på startboxen (som kom 2016) utan den ursprungliga boxen från 2014, som var MÅ0s ursprungliga form efter crowdfundern.

På den här wikisidan, om du skrollar ner till innehåll ser du bilder på vad som ingick i den lådan:

http://www.svenskarollspel.nu/wikia/Mutant:_År_Noll_-_grundregler

Jag glömde visst nämna kartor och rollformulär =D
Ja det hade ju oxå funkat även om jag inte tror den finns heller ;)
 

Oscarl

Veteran
Joined
1 May 2018
Messages
17
Jag är av åsikten att kampanjboken inte är ett måste men är trevlig att ha. Det går lätt att hitta på egna hot och artefakter som man kan stöta på. Startboxen räcker långt tycker jag + att tärningarna är trevliga.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Oscarl;n295321 said:
Jag är av åsikten att kampanjboken inte är ett måste men är trevlig att ha. Det går lätt att hitta på egna hot och artefakter som man kan stöta på. Startboxen räcker långt tycker jag + att tärningarna är trevliga.

varken startbox eller tärningar går köpa;)
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
667
Location
Nibiru
Halloj! Som sagt på Ligans forum, jag tar det här också i fall fler undrar:

Beklagar informationen är oklar. Det finns inga direkta regler i Kampanjboken - hoten är små äventyrsfrön, det går att spela utan dem - däremot massor av monster, artefakter, och äventyrsplatser. Allt detta går det att spela utan, men det kräver förstås mycket mer jobb av SL. Om du vill komplettera med Kampanjboken nu direkt så kan vi nog fixa så att du slipper frakten, mejla till support@frialigan.se så löser vi det. :)
 
Top