NYHET Free League släpper Blade Runner rollspel

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,548
Location
Rissne
Jag väntar nog också med peppen, men då är jag generellt inte en person som peppar ens när det gäller saker de saker jag allra mest gillar. Hype ligger inte riktigt för mig på det sättet tror jag.

Men det är kul att kickstartern är igång, och jag är glad att kickstarter fortsätter att kunna låta både amatörer och proffs som Ligan få betalt i förskott och därmed minska sina risker – så att de faktiskt kan satsa på saker. Jag gick in på REP-DETECT-nivån själv – jag vet ju med mig att jag ändå köper typ allt Ligan ger ut, framför allt i scifi-form, i fysiskt format. Även om jag sedan ändå mest läser PDF:erna… Jag tror inte det blir så mycket billigare att köpa grundbok + starter set senare, så att säga.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Jag försöker att låta bli att vara laddad medan kampanjen pågår. Om jag är det är det risk att entusiasmen tagit slut när spelet väl kommer.
Tru dat.
Men vi hjälps åt att trumma upp lite pepp inför utskicken, he blir toppen! :) Och snart tar Luleå hem guldet också - we're on a roll, baby!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Jag måste hålla med om att det var längesedan jag blev så pepp på en Kickstarter. Skulle nog
1:an kom, 2:an kom, eeehhh... 12:an kommer så småningom!
(Är som en litn fest hos mig här, har inte varit såhär laddad sen Hindenburg. Är det ingen där ute som trär en litn glädjedans? :)
Jag måste hålla med om att det var längesedan jag blev så pepp på en Kickstarter. Skulle nog tippa på att det var Hindenburg här också.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Jag gick in på REP-DETECT-nivån själv – jag vet ju med mig att jag ändå köper typ allt Ligan ger ut, framför allt i scifi-form, i fysiskt format. Även om jag sedan ändå mest läser PDF:erna…
Samma här... köper fysiskt.. läser digitalt :)
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
5,500,000 SEK-iner så behöver vi inte drömma om elektriska får längre, då kan man få ett alldeles eget. Men det är långt dit asså..
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Men, vafasen, jag har längtat sen 2019. Ja, det dök ju inte upp några replikanter då, som Ridley Scott förutspådde - men ett rollspel som ersättning kommer man långt med. Så, 5,5 millar eller ej, det viktigaste hände 220503 15:03.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,429
Du androids dream of electric.... unicorns?

Vilken fantastisk succé-KS
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Och rätt trevlig bevakning från olika websidor också:
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Ser ju ut att slå The One Rings rekord för första dagen (som var 5 130 000 kr) om det fortsätter rulla på.
Allt annat skulle förvåna mig. Är ju knappt 200kkr ifrån just nu.

EDIT: 100kkr
 
Last edited:

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,142
Kampanjen är bara några timmar gammal och har redan passerat 5 mille och 5k backers. Grymt imponerande!!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Det är överraskande. Jag ser ju Lord of the Rings som ett betydligt starkare varumärke än Bladerunner.
Överlag: ja. Men specifikt för rollspel?

Det vanligaste invändningen mot ett sagan om ringen-rollspel (Från folk som gillar sagan om ringen) är att de inte tycker att det finns något utrymme för rollpersoner i den världen, att "allt redan är gjort". Jag håller verkligen inte med dem om detta, men det är något jag hört ganska ofta från vad sjag hade trott borde vara den starkaste kundbasen; folk som gillar rollspel och gillar sagan om ringen.

Tänker att bladerunner inte har den begränsningen. Det finns gott om plats för fler Deckers och fler replikanter i Balderunner-världen. Så svagare varumärke, kan tänkas. Men bättre potentiall för rollspel.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
WAM, BAM MAM! 5,500,000 SEK-INER OCH ELEKTRISKA FÅR FÜR ALLE! (OK, genmoddade, men ni hajjar)
Vilken dag, va?! :p
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Trodde inte vi skulle få får till middag. Nu är bara frågan om Independent Sentinel är kvälls- eller morgontidning...
 

Girighet

Warrior
Joined
22 Oct 2015
Messages
270
Jag tycker det är lite synd att PDF versionen är så dyr (som på det flesta kickstarters). Känns lite omotiverat att lägga så mycket på PDF när den tryckta bara kostar någon hundralapp till.
Jag vill läsa den men har inte plats att ha den liggandes.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
6,000,000 - och där fick vi kvällstidningen, rykande het från tryckpressarna.

Extra! Extra! Fria Ligan har gått torra på stretch goals - Senaste Kickstartern, formidabel succé! Extra! Extra!
"The Independent Sentinel jagar febrilt @TomasFriaLigan för en kommentar"
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Jag tycker det är lite synd att PDF versionen är så dyr (som på det flesta kickstarters). Känns lite omotiverat att lägga så mycket på PDF när den tryckta bara kostar någon hundralapp till.
Jag vill läsa den men har inte plats att ha den liggandes.
Brukar tänka samma sak, men jag förmodar att det är produktionsarbetet innan tryck som är den stora kostnaden.
 
Top