Intressant! Jag har funderat lite på vad man kan utforska mer i Symbaroums värld. Skulle gärna se vad som finns bortom horisonten på världskartan
Jo. Och det verkar ju finnas någon pågående konflikt i väst liksom någon skrivning (i MM?) om att alverna kom till Symbaroum västerifrån.Ja jag hade gärna sett en kampanj om alvernas bakgrund.
Eller ja, intialt bara engelska iaf. Det fanns väl en möjlighet det kanske skulle komma på svenska i ett senare skede (skeptisk). Men jag kommer sakna alla färgstarka svenska namn som finns i materialet.Buuuuuh!
Det är väl bara att lägga som ett stretchgoal antar jag. PDF iaf borde ju inte vara helt ogörligt.Eller ja, intialt bara engelska iaf. Det fanns väl en möjlighet det kanske skulle komma på svenska i ett senare skede (skeptisk). Men jag kommer sakna alla färgstarka svenska namn som finns i materialet.
Nja, riktigt så enkelt är det inte. De skriver den troligtvis på engelska direkt. Ett svenskt stretchgoal tror jag inte lockar så många andra än just svenskar, vilka de verkar bedöma vara en för liten grupp för motivera en utgåva.Det är väl bara att lägga som ett stretchgoal antar jag. PDF iaf borde ju inte vara helt ogörligt.
Rent krasst har den väl antagligen inte varit det. Inte om man kan antagligen att större delen av den svenska publiken ändå köper på engelska.Hur kan den svenska gruppen har varit stor nog för att motivera > 10 böcker. Men plötsligt vara alldeles för liten?
Vet inte. Men de flesta svenskspråkiga spel har ju kommit på svenska först och antagligen främst satsat på den svenska marknaden. Då är så klart svenska rationellt. Först i nästa steg har man översatt till engelska.varför släpps några spel då både på engelska och svenska?
Expansioner som är förlagda i Sverige till Nordiska Väsen kommer också på svenska; exempelvis nya Mina mardrömmars stad. Dock inte expansioner som utspelar sig utanför Sverige.Vet inte. Men de flesta svenskspråkiga spel har ju kommit på svenska först och antagligen främst satsat på den svenska marknaden. Då är så klart svenska rationellt. Först i nästa steg har man översatt till engelska.
Men Ligan har väl rakt av deklarerat att de inte kommer göra så mycket mer på svenska, undantaget DoD? Exemplifierat av nya expansioner till Väsen helt på engelska, T2000, Blade Runner, Alien,nya Coriolis. Liksom nya Kult från Helmgast och så vidare.