Frank_UBBT
Veteran
Hejsan.
Jag har just kört i gång äventyret i Utmark som kom med Fenix nr2 i år, och har lite frågor om förslag från andra spelledare som kört detta.
* Kan man få tag på en karta över Utmark (med alla byar) från annanstans än från tidningen?
* Kartan i tidningen har ingen avståndsmätare. Är det som jag kör att 1cm = 2 mil?
* Hur är klimatet i Utmark (verkar inte stå med i äventyret)?
* Vilken slags drake är Golbrandh, refererat till modulen 'Drakar'?
* Räknas bakgrundslag till primitiv eller civiliserad kultur fall man kommer från Utmark?
Tackar för svar.
Jag har just kört i gång äventyret i Utmark som kom med Fenix nr2 i år, och har lite frågor om förslag från andra spelledare som kört detta.
* Kan man få tag på en karta över Utmark (med alla byar) från annanstans än från tidningen?
* Kartan i tidningen har ingen avståndsmätare. Är det som jag kör att 1cm = 2 mil?
* Hur är klimatet i Utmark (verkar inte stå med i äventyret)?
* Vilken slags drake är Golbrandh, refererat till modulen 'Drakar'?
* Räknas bakgrundslag till primitiv eller civiliserad kultur fall man kommer från Utmark?
Tackar för svar.

ber tusen gånger gånger om ursäkt för mitt bristande minne och verifieringsvana...
Dessutom har han väl inte fått så många legosoldater än; den riktiga rekryteringen kommer nog igång då trollen är borta och skatten hans...