Nekromanti Fråga till ALLA.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Hur tycker Du att en 400 år gammal odöd Sanari Nekromantiker ska vara ?
Bitter ?
Inåtvänd ?
Glad ?
Genuint Ondskefull ?
Inte alls ?

låt höra gott folk, ty jag är intresserad
(svaret inte alls lär väl överväga =)

Grottrollet Naug
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
My 2 cents

Tjipp!Inte för att vara en som sabbar alla stereotyp-lobbyisters våta drömmar, men jag skulle faan i mig se till att den SLPn klädde sig i glada och starka färger. Man måste inte bära svart bara för att man är en taskmört.Sen skulle han/hon vara Ond, Glad och Något Ofantligt Tålamodig. Jag menar, om man är odöd behöver man ju knappast sitta och oroa sig för förbannelsen.Men det här är ju bara mina tankar tidigt på morgonen, feel free to ignore me.Storuggla, som inte vill jobba idag /images/icons/sad.gif
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Min första reaktion (från förlängda märgen) var 'Inte Alls'. Men nu har jag börjat fundera lite och jag tror nog att jag gillar idén i alla fall. Hmm... vad sägs om en riktigt ondskefull och maktlysten person som inte skrattat på hundra år. En bitter och kall (på mer än ett sätt), beräknande Sanari. Gammal och erfaren har personen säkert kunnat skaffa sig ett stor nätverk av underhuggare som får utföra de smutsiga sysslorna medan Nekromantikern själv studerar och blir mäktigare.

Coolt koncept!
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Läste jag rätt? Läste jag 'odöd'?

Om du menar att han är 'revivad' så att säga... så...
Ja, har du spelat 'They Hunger'?
Bra. Då vet du vad jag menar /images/icons/wink.gif.

Om vi raderar bort 'odöd' - jag låtsas som att jag inte läste det helt enkelt.

IMHO:

Bitter ?
IMHO, ja. Om vi räknar med 'odöd' skulle jag säga 'neutral'.

Inåtvänd ?
Du måste skämta?

Glad ?
Pffff!! Först och främst, ta en kik på Sanari och hur lyckliga dem är... sedan, ta en kik på nekromantiker, hur du tänker dig dem alltså, och räkna sedan ut p(glad nekromantiker).

Genuint Ondskefull ?
Ja! O, ja! Åtminstone om han är SLP. Om spelaren vill vara lite annorlunda så... ja...

Inte alls ?
Nej, vad trist du är. Klart han ska vara! /images/icons/smile.gif

Jag anser att 'Duddmannen's svar var ganska karaktäriserande för det jag tänkte mig...
 

Glittergrus

Veteran
Joined
29 Mar 2001
Messages
120
Location
Eskilstuna
Inte alls.
Vet inte riktigt varför, tycker bara att det är något osm inte stämmer då.
Är nog mest emot att han är odöd.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Tänk först på hur han var när han levde, och sedan på varför och hur han blev odöd. Då borde du kunna ordna hans beteende ganska lätt.

Var han en maktgalen magiker när han levde och ville få ett evigt liv utan att behöva lida av förbannelsen, så lär han fortfaranade vara maktgalen, och vare sig hant trivs som odöd eller inte skulle han vägra erkänna, ens för sig själv, att han inte trivdes.
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Galen magiker!

Jag tycker att den borde vara en galen kavalkad i mäktig magi och dåliga skämt... nån som är otroligt glad att träffa levande efter bara umgåtts med dönickar i 400 år!

Tänk er som anden i disney's aladdin... ungefär så
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Galen magiker!

Jag tycker att den borde vara en galen kavalkad i mäktig magi och dåliga skämt... nån som är otroligt glad att träffa levande efter bara umgåtts med dönickar i 400 år! Och en otroligt dålig humor.

Tänk er som anden i disney's aladdin... ungefär så
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Galen magiker!

Och med riktigt gamla vitsar eller? /images/icons/grin.gif
Den idéen är ju bra. Jag menar, RPna väntar en stel och dödsallvarlig (Dödsallvarlig, fattar ni?) fiende som klär sig i svart, och så sitter värsta narren där...

Det hela beror ju på varför han blev nekomantiker också. Om han blev det för att impa på sina spetsörevänner så är det ju inte ett under att han är lite rubbad, men om han blev det för att kunna återuppväcka sitt livs kärlek som dog i en olycka så kanske han är lite deppad ibland, speciellt när han titta på hennes porträtt...
Näe, nu fick jag nog ett anime-anfall eller något... sorry


Storuggla, vars nästa skurk banne mig ska va en narr
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,040
Location
Göteborg
Om jag varit SL skulle jag inte tillåta en sådan rollperson men det är förstås individuellt.

Dessutom heter det väl vandöd och inte odöd/images/icons/clever.gif
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,409
Inte Alls...

...eller totalt galen, med diverse morbida hyss i görningen hela tiden?

Får jag fråga ifall det ska vara till en SLP eller en RP?
Ifall det ska vara till en RP så ska det definitivt inte vara överhuvudtaget...
 

Grillmästaren

Veteran
Joined
15 Jan 2001
Messages
71
Location
Västerås
Jag tycker inte att en Alv ska hålla på med nekromantik, eftersom alver är hedersamma och dom inte ska hålla på med sånt. Dock är jag lite onykter nu, men jag tror inte jag tycker nått annat i morgon /images/icons/blush.gif
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Naugs svar

För det först så är det inte alls omöjligt att Sanari, som inte riktigt är hederligheten själv, pysslar med nekrotropi.
Dom har nog en mer liberal syn på döden såsom självmordstalet lär vara hyffsat högt i alviska samhällen.

Grattis till den mysiga fyllan förresten

Naug
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Naugs svar

Totalt Galen skulle en din genomsnittliga svensson-alv bli om han utsattes för den behandlingen. Å andra sidan om personen i fråga var viljestark med god självkontroll och inga skrupler så är det en annan femma.

Naturligtvis så är det en SLP.
Det är tillochmed SLP så att det stänker om det.
En SL som tillåter en SPELARE att han en sådan karaktär är IMHO helt vrickad.

Naug
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Naugs svar

Paranoid ? javisst. han lär ha varit förföljd och hatad i runt 300 år, kan göra vem som helst lite nervig /images/icons/smile.gif

Galen ? jodå, lite galen måste man ju vara för att klara sig

enstörig ? så klart, vem vill umgås med honom ????

Pervers ? En freudian skulle skylle på projicering från ditt håll här =) nej, det skulle nog ta ur charmen på honom.

Naug
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
naugs svar

Det är en skitbra idé !
Om det inte vore för att gjorde killen för 1 1/2 år sedan så skulle jag seriöst överväga detta ! Ett otroligt "gubben-i-lådan" koncept.

Naug
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
naugs svar

Ett mycket bra svar !
Faktum är att denna SLP gjordes för Ca 1 1/2 år sedanl, och att han gjorde detta mot sig själv var för att försöka komma runt förbannelsen bla.

Naug
 
Top